ruis

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RonT
    • Dec 2003
    • 107

ruis

Ik heb hier (op proef) een mengtafel van dynacord. (MCX 2116) Is er iemand ie hier ervaring mee heeft? Zelf vind ik dat de tafel nogal wat ruis produceert.
    Elke reactie is welkom.

m.v.g. Ron (Thijssen-Audio)
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

iedere mengtafel produceert ruis. De ene heeft dat gewoon meer als de andere. Toevallig zijn het meestal de iets duurdere tafels die minder ruis geven.

Voor de rest geen ervaring met jouw mengtafel.

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DB
      • Jan 2004
      • 22

Produceert hij dit alleen als je zeg maar niks uitstuurt of gaat de ruis mee op het moment dat je bijv een cd instart en harder zet of gaat de cd er dan overheen?

Mocht je cd er overheen gaan dan kan je eventueel mocht je bij deze tafel willen blijven een gate op de uitgang zetten.
      Of je zult opzoek moeten naar een tafel die minder ruist.

Mocht de ruis nou harder worden als je de cd harder zet, dus meelopen dan zou ik gewoon snel die tafel terug brengen.

Groeten
      DB

Comment

• RonT
        • Dec 2003
        • 107

de ruis loopt gelukkig niet mee als het audio harder wordt gezet maar het viel me op tijdens het gebruik van tafelmikrofoons. Voorheen gebruikte ik een D & R tafel die ondertussen al 24 jaar oud is. Deze heeft echter minder ruis in de mikrofoon ingangen dan de dynacord terwijl die toch redelijk nieuw is. Je zou verwachten ............. moderne techniek ........... beter resultaat ........... toch ?

m.v.g. Ron
        (Thijssen-Audio)

Comment

• djkoen
          • Nov 2002
          • 85

Dat denk ik niet... Maar als ik je een tip mag geven: Gebruik 8-polige speakon met 'Microfoon-kabel' tussen je versterker en speaker. Gebruik ook altijd een plugje XLR-Jack en Jack-XLR op je mengtafel. Deze verloopjes zorgen ervoor dat het ruisen minimaal blijft. Mocht je nog meer professionele adviezen van mij nodig hebt kun je me gerust even e-mailen op koen@Dynacord.com

Groeten!

citaat:Geplaatst door RonT

de ruis loopt gelukkig niet mee als het audio harder wordt gezet maar het viel me op tijdens het gebruik van tafelmikrofoons. Voorheen gebruikte ik een D & R tafel die ondertussen al 24 jaar oud is. Deze heeft echter minder ruis in de mikrofoon ingangen dan de dynacord terwijl die toch redelijk nieuw is. Je zou verwachten ............. moderne techniek ........... beter resultaat ........... toch ?

m.v.g. Ron
          (Thijssen-Audio)
          Sound Projects Master Blaster: Beetje vreemd, maar wel lekker.

Comment

• Jochem Pastoor
            • Apr 2004
            • 47

citaat:Geplaatst door djkoen

Maar als ik je een tip mag geven: Gebruik 8-polige speakon met 'Microfoon-kabel' tussen je versterker en speaker. Gebruik ook altijd een plugje XLR-Jack en Jack-XLR op je mengtafel. Deze verloopjes zorgen ervoor dat het ruisen minimaal blijft.
            Koen, ik zie het verband tussen een 8 polige speakon kabel en ruis in de tafel niet helemaal.. kun je daar meer over uitleggen? 0ok het gebruik van de door jou aangegeven verloopjes in combinatie met minder ruis kan ik niet helemaal volgen.

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Ik denk dat koen maar beter niets meer uit kan leggen.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Jochem Pastoor
                • Apr 2004
                • 47

@Sparky: Als koen er een degelijke uitleg voor heeft ben ik best bereid wat te leren hoor

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

citaat:Mocht je nog meer professionele adviezen van mij nodig hebt kun je me gerust even e-mailen op koen@Dynacord.com
                  Mocht jou profiel kloppen, hoe kan het dan dat iemand van 15 bij Dynacord werkt? Ik heb ze niet gezien, vorig jaar.....
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Radar
                    Moderator
                    • Jul 2002
                    • 890

Ook ik ben van mening dat je beter niet bij djkoen moet wezen voor "professionele"adviezen.
                    Met dit soort adviezen is hij eigenlijk de grootste ruis bron.
                    Ook het gebruik van "microfoon kabel" tussen je eintrappen en luidsprekers
                    lijkt mij de grootste flauwekul wat hiet op 't forum te vinden is, of het moet
                    om een verlaatte 1 april grap gaan.

En ruis, ruis is een vak appart, en alles produceert ruis, Boltzman heeft dit voor ons bewezen.
                    De heren dolby hebben hier hun brood mee verdiend.
                    Het onderdrukken van ruis is een vak appart dus 1 goeie tip is er niet.
                    Beetje logisch nadenken helpt wel, hou je kabels zo kort mogelijk, maak gebruik van goeie kabels en connectoren.
                    En een ding moet ik djkoen nageven, als je gebruikt maakt van 8 polige speakon met daartussen dus 4 microfoon kabels na je luidsprekers toe zal dat de ruis met een paar tiende dB doen verminderren. (maar veel vermogen moet je er niet doorheen sturen anders heb je perongeluk een leuk phyro effect).
                    Ik doe niet aan bijgeloof.
                    Dat brengt ongeluk.

Comment

• djkoen
                      • Nov 2002
                      • 85

Sorry jongens,

ik was moe en in een zeer melige bui... Het slaat nergens op wat ik allemaal gebrabbeld heb natuurlijk. Zal het niet meer doen Maar ik werk ook niet bij Dynacord nee...

Groeten!

Comment

• djkoen
                        • Nov 2002
                        • 85

Om RonT ff op een 'normale' manier te helpen. Ja, ik heb ervaring met deze tafel. Vond het ruisen opzich wel meevallen eerlijk gezegt...

Comment

• RonT
                          • Dec 2003
                          • 107

Ik moet toegeven dat ik het het antwoord van djkoen toch effe met verbazing heb gelezen (3 keer). Ik was niet helemaal wakker. Zelf ben ik zelfstandig werkzaam in het audio en dus weet ik heus wel wat kan en niet kan
                          Maar om effe "on topic" te gaan ....... het ruisen is ook niet echt heel erg maar toch. Ik had gehoopt op een reactie van een gebruiker met ervaring met deze tafel. Ik weet ook wel dat dit tafeltje aan de onderkant van de markt zit maar ik moet wel zeggen dat hij uiterst degelijk is (in tegenstelling tot enkele andere duitsklinkende goedkope merken).
                          Deze week komt er ook een Mackie SR 24-4-2 bij en daarmee zal ik hem ook eens vergelijken. Ik zal uiteindelijk toch de keuze moeten maken.

Toch bedankt voor alle reacties

m.v.g. Ron
                          (Thijssen-Audio)

Comment

Working...