Signal lampjes op vu meter subgroepen A&H

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martijnvanthiel
    • Oct 2002
    • 104

    Signal lampjes op vu meter subgroepen A&H

    Zoals in een andere post te lezen hebben wij sinds kort een allen & heath mixwizard 14-4-2 in gebruik. Nou wil aaleen het feit dat wanneer de master output op 0 dB wordt "gezet" er op de vu meters boven de subgroepen de signal lampjes gaan branden. Zelf wanneer deze niet gerout zijn! Heeft iemand hier al vaker van gehoord?

    Hoor het wel weer.

    Groeten

    nb. Je ziet alleen de led's; op de monitors hoor je dr niks van.
    Met vriendelijke groet,

    Martijn van Thiel
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    #2
    Klinkt als een onvolkomenheid/defekt.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

    Comment

    • Martijnvanthiel
      • Oct 2002
      • 104

      #3
      120 x gelezen en 1 reactie? Gaat goed hier...
      Met vriendelijke groet,

      Martijn van Thiel

      Comment

      • Daan Hoffmans
        • Aug 2000
        • 1225

        #4
        Owja, ik wou nog reageren, maar was het alweer vergeten...

        Dus: ja, bekend probleem bij mij. Heb me er eens een avondje over verbaasd, en me er vervolgens gewoon bij neergelegd...
        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #5
          citaat:Geplaatst door Martijnvanthiel

          120 x gelezen en 1 reactie? Gaat goed hier...
          gaat dus goed met AH , geen probleem blijkbaar. Je bent weere eens de enige..........

          Comment

          • thaike2
            • Jun 2004
            • 44

            #6
            Bekijk even het thema [u]"Allen & Heath probleemtafel "</u> op dit forum , ik heb ook de zelfde probleem gehad , tot op heden , maar ook andere problemen gehad , naar mijn mening klinkt dit toestel niet goed ,zeer gevoelig voor feetback , plus storing via knopjes , ja voor mij een probleem tafel, die mij veel geld heeft gekost. voor mij een dure totale miskoop.

            Groeten
            Thai

            Comment

            • sparky
              • Apr 2002
              • 2104

              #7
              citaat: Bekijk even het thema "Allen & Heath probleemtafel " op dit forum , ik heb ook de zelfde probleem gehad , tot op heden , maar ook andere problemen gehad , naar mijn mening klinkt dit toestel niet goed ,zeer gevoelig voor feetback ,
              Een feedbackgevoelige tafel?
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

              Comment

              • Martijnvanthiel
                • Oct 2002
                • 104

                #8
                Een feedbackgevoelige tafel??? Lijkt me echt iets apparts...
                Heb me inmiddels ook maar neergegd bij de knipperende signal leds. Van storende knoppen oid heb ik iig geen last. Een miskoop vind ik het zekers niet. Doen er een aantal tape acts mee en t werkt eigenlijk gewoon prima. En tfael is lekker makkelijk in te bouwen. Heb alleen wel mn bedenkingen bij de bandkabels van de tafel naar het "aansluitingen deel" of hoe je dat ook wilt noemen.

                Iig bedankt voor alle reacties

                Met vriendelijke groet,
                Met vriendelijke groet,

                Martijn van Thiel

                Comment

                • thaike2
                  • Jun 2004
                  • 44

                  #9
                  Hallo Martijn , je erbij neerleggen is goed , maar als ik even een vb mag geven ,als je de richtingaanwijzer gebruikt voor recht af te slaan , en die knippert links , dan heb je er niet veel aan.

                  daarmee bedoel ik als die vu meters branden boven de subgroepen , terwijl deze niet gerout zijn is er iets niet juist , dan moet de invoerder zijn verantwoordelijkheid nemen. het wordt wel als normaal beschouwd , terwijl het niet normaal is.

                  voor mij mogen ze alle toestellen terug roepen en deze in orde brengen , je geld was ook in orde denk ik , dus.....

                  als die ledjes er op zijn om te gebruiken , dan moet dit voor 100% werken.....

                  nog één vraaagje , is dat toestel uit de nieuwe reeks , ik bezit een WZ 14:4:2+


                  MVG
                  Thaike

                  Comment

                  • sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

                    #10
                    Maar wat maakt die mixer nu zo feedbackgevoelig Thaike?
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                    Comment

                    • thaike2
                      • Jun 2004
                      • 44

                      #11
                      feetback gevoelig vind ik inderdaad die WZ 14:4:2+ , waar het aan ligt weet ik niet , ik speel ermee live , gebruikt Sennheizers mic´s ook de beta sm58 , stuk voor stuk micro´s die feetback werend zijn , en toch zit je altijd op de rand van de feetback.

                      ik overweeg het zelfs om dit toestel weg te doen , en uit te kijken naar een midas venice

                      Thaike

                      Comment

                      • sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

                        #12
                        Maar als je niet weet waar het aan ligt, hoe kun je dan zo zeker zijn dat die mixer het veroorzaakt? Begrijp me niet verkeerd, als jij het geen fijn apparaat vind en je graag een Venice wilt, dan koop je naar ik heb vernomen een beter geconstrueerde en ook beter klinkend apparaat en dat is alleen maar goed. Maar ik denk niet dat je feedbackproblemen daarmee zullen verdwijnen.

                        Ik kan me voorstellen dat als een mixer echt slechte EQ's heeft die "bijprodukten" geeft, of andere onderdelen in het pad die erg veel rommel geven, dit feedback zou kunnen veroorzaken. Maar dat is niet het geval bij de mixwizards.

                        Heb je al eens andere mixers in deze setup geprobeerd?
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                        Comment

                        • thaike2
                          • Jun 2004
                          • 44

                          #13
                          Hoi,een andere mixer heb ik inderdaad tot op heden gebruikt , een "Eurorack UB2222FX-Pro" , ik heb totaal geen enkel feetback probleem , heb een warme klank , je stem en de muziek komt er echt aangenaam uit met boddy, (eerlijk gezegd ,ik had het zo niet verwacht) voor de prijs die je er maar voor betaald , het heefd me aangenaam verrast........van dan af zijn al die bijbehorende problemen volledig opgelost......

                          normaal moet die WZ 14:4:2+ beter klinken , maar nee.....heb achteraf terug die WZ gebruikt en terug die schrille klank ,ik zit al ongeveer 40 jaar in het vak , en weet ondertussen wel wat goed , en minder goed is ,

                          Ik weet ook dat niet ieder merk die een duurkoop is , kwaliteit levert naar de prijs , ja als ik een Midas venice koop dan wil ik hem zeker grondig uit-testen.

                          het enige wat mij stoort bij dit eurorack is de FX , die ruist veel te veel , daarom gebruik ik die FX ook niet.

                          MVG
                          Taike

                          Comment

                          • Martijnvanthiel
                            • Oct 2002
                            • 104

                            #14
                            Na 40 jaar in het vak en tis nog steeds feeTback ipv feeDback???? Die a&h klinkt prima vele malen beter als behringer. (ervaring) Maar toch bedankt voor de reactie...

                            Met vriendelijke groeten
                            Met vriendelijke groet,

                            Martijn van Thiel

                            Comment

                            • sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

                              #15
                              Well Thaike, veel succes met de warmklinkende Eurorack dan maar[:0]....
                              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                              Comment

                              Working...