Weer eens naief geweest en toch maar weer eens een EP1500 gekocht. En je gelooft het nooit.... Ik heb 'toevallig' weer eens een defecte, kanaal 1 is volledig dood. Weer eens opsturen en weer eens 5 weken wachten (als ik al geluk heb met de vakantie). Ik heb mijn conclusie definitief getrokken, dit was het laatste behringer product dat bij mij over de vloer is gekomen.
weer defecte behringer 1500
Collapse
X
-
Mijn ervaring met behringer producten:
Als ze werken, geen problemen mee, dan blijven ze wel werken. Het probleem is dat als er ergens een defect optreed, je lang moet wachten eer je je toestel weerziet. Ik vrees dat het grote probleem zich voordoet bij de eindcontrole op de productielijn, die er volgens mij niet of nauwelijks is.Nobody is a virgin; life fucks us all!Comment
-
Het grote probleem bij behringer is dat ze geen officiele importeur per land hebben, maar dat iedereen, elke firma, elke winkel, zomaar de behringer producten kan en mag inkopen en verkopen, allemaal tof, want alles is overal te verkrijgen, maar als je een defect hebt nemen de meeste winkels niet hun verantwoordelijkheid van je een degelijke service aan te bieden.
That's my opinion.sex, drums & rock \'n\' rollComment
-
ik heb ook behringer toestellen en ben daar tot nu toe zeer tevreden over.
Echter wil ik het eens over een ander punt hebben. De meeste behringerproducten zijn gewoonweg goedkoop. Zeker als je gaat vergelijken met gelijkaardige producten van andere merken...
Denk dat daar dan een probleem zit kwa service. Maak maar eens zo een aparaat. Daar kruipen rap wat werkuren in.
uiteindelijk: goedkoop = duurkoop. En als je dan nog niet moet betalen wegens garantie, fabrieksfout,... je bent je toestel toch maar kwijt voor onbepaalde duur[}]
mvg
ronnyniet zagen, gewoon doen!Comment
-
Je kunt nu eenmaal niet alles hebbben; als het niet uit de lengte komt, dan moet het wel uit de breedte komen. Maar wat is je punt Staaf, moet dit het grote Behringer-afzeik-topic worden ofzo?
En wat betreftBehringer die geen importeurs zou hebben: http://www.behringer.com/05_support/...ENG&S_SEARCH=1
Het zou ook een beetje een sterk verhaal worden al zouden alle kleine audioboertjes van over de hele wereld hun bestellingen bij Behringer in Duitsland doen, is het niet?Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Ik heb gebruikt van Behringer:
Eurorack 602A mixertje (staat nu bij Michiel van dit forum)
EX-3200 effect
8024 Ultracurve
DCX 2496 Ultradrive
Meetmicrofoon
Met geen enkel van deze apparaten heb ik ooit problemen gehad. Ik gebruik de apparatuur overigens alleen thuis, on the road zou zomaar een heel ander verhaal kunnen zijn! Ik denk dat jij (Staaf) toch gewoon een beetje veel pech hebt gehad...
MVG ContourComment
-
citaat:Geplaatst door sparky
Je kunt nu eenmaal niet alles hebbben; als het niet uit de lengte komt, dan moet het wel uit de breedte komen. Maar wat is je punt Staaf, moet dit het grote Behringer-afzeik-topic worden ofzo?. Over goed en slecht kun je niet discussieren, wel over iets wat jou persoonlijk niet bevalt aan een apparaat.
Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfoComment
-
Dit moet dus niet het zoveelste behringer afzeik forum worden,
Ik pen (tik) hier alleen mijn ervaringen en conclusies neer.
Ik bezit een Behringer DX1000 -> problemen met de dj-lampje uitgang; geeft 20V in plaats van 12V (heb ik zelf opgelost door een 24V lampje te gebruiken.
Ik bezat tot vorige week één EP1500 waarvan de de clip (of signaal leds in brug mode niet gelijk oplichten)
Nu weer een EP1500 met bovenstaand probleem.
Ik heb nog diverse andere behringer producten (Oa EP2500's) -> geen problemen mee.
Levert behringer dan slechte producten -> neen
Het probleem situeert zich after-sales als er iets aan het product schort.
Wanneer kopen jullie extra materiaal? Ik als ik het nodig heb en dat is dan wel nu, niet binnen 5, 6 of wel meer weken. Het gevolg is dat ik sommige toestellen gewoon houdt en leer leven met de kleine gebreken.
Dat het ook anders kan bewijst bv BEGLEC, de belgische importeur van JB-systems, 't donderdags komt het busje langs om materiaal op te halen / leveren en de week daarop opnieuw. Daar ben je je toestel dus een week kwijt (en ik dacht niet dat JB-systems echte high-end toestellen op de markt bracht).
Dus, nogmaals ik wil hier niet behringer in het algemeen afzeiken, doch wil nogmaals benadrukken dat er toch ergens iets schort, vooral dan de eindcontrole van hun producten ( en dat hoeft toch zoveel meer niet te kosten).Nobody is a virgin; life fucks us all!Comment
-
Dat klopt ook inderdaad. Ik zeg niet dat behringer kwalitatief hoogstaande spullen levert maar als je het afzet tegen de prijs dan is het toch een aantrekkelijk produkt. Daar staat tegenover dat die lage prijs ergens vandaan moet komen (zoals al opgemerkt). Ik heb ondertussen ook al defecte behringer produkten op mijn werktafel gehad en daarbij is opgevallen dat in eenzelfde apparaat van verschillende produktiedatum ook verschillende typen op-amps gebruikt worden. Waarschijnlijk gebruiken ze bulkpartijen die tegen dumpprijzen op de markt komen. Ze zult dan ook zien dat de meetresultaten nooit hetzelfde zijn.
But the price is nice
m.v.g. Ron.
(Thijssen-Audio)Comment
-
ff voor de duidelijkheid : als je in nederland een toestel koopt dat het binnen de garantietermijn begeeft is de winkelier
( dus NIET de fabrikant of importeur!!!) er voor verantwoordelijk dat je een vervangend toestel krijgt, en anders dient hij ervoor zorg te dragen dat het ding niet defect gaat. Je mag er zelfs van uitgaan dat een apparaaat met een te verwachten levensduur van meer dan een jaar dat ook daadwerkelijk doet. Onlangs is er uitspraak geweest van de hoge raad waarin defecte conputermonitoren buiten de garantie termijn van 1 jaar het nog 2 jaar moeten doen, en dat dat onder garantie valt.
Dus als je een apparaat koopt moet het ook daadwerkelijk doen wat ervan verwacht mocht worden, en anders geen importeur/fabrikant verhaal , maar de winkelier moet dat verzorgen. Punt . Zoniet : (letterlijkGeld Terug!
(je moet er natuurlijk niet mee gaan smijten etc, maar dt leek me logisch..Comment
-
citaat:Geplaatst door dokter dB
citaat:Geplaatst door **************
(je moet er natuurlijk niet mee gaan smijten etc, maar dat leek me logisch..
er gaat niks boven de oude crest 4001, en dat smijt ook wat moeilijker...Comment
Comment