opkomst kleine geluidssets

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

opkomst kleine geluidssets

Ik ben op zoek naar wat meningen over grootte van geluidssets.

Als ik naar de opkomst van kleine geluidsetjes zoals HK LUCAS2000; Fohnn XPIII; TSA STAR2000 kijk,
    wat in alle gevallen sets zijn met ingebouwde amps in de sub en passieve tops, processor controlled, en een SPLMAX van rond de 130db.

Wat is jullie voorkeur voor een optimale grootte van een geluidsinstallatie?

a) grote zware geluidsset (500-1000 personen) met veel reserves in kleinere zalen
    b) kleine geluidsset (150-250 personen) die indien nodig door modulair karakter snel te verdubbelen/ verviervoudigen is.

bedankt voor de reacties,
    grtz, Michel
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Als je weet dat een groot rijbewijs tegenwoordig (incl het CCV-B en ADR, dat moet nu eenmaaal op groot spul) mooi op de 5000 euri aanloopt weet je meteen waarom die grote boxen uit de mode raken.

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Kek, kek nen tweedekker
      hier een beschrijving van de lucas 2000

kan je hier wat mee ?
      denk het wel hé
      sis den bassist
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

USWtje eronder, klaar voor 150 man.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

ja Mac, dat is het hé
          de prijs is ?
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• bewap
            • Jun 2002
            • 239

Interessante website sis!, heb je nog meer interessante websites, waar reviews en dergelijke op staan? Altijd leuk om te lezen....

Comment

• Martin-vdB
              • Oct 2003
              • 85

Het woord HK viel reeds in deze discussie, ik zou eens de Projector serie van HK proberen op demo. Okee, ik heb het slechts éénmalig gehoord maar het was niet al te groot (ongeveer zelfde als d&b C7) maar met alle versterkers ingebouwd.

Er zijn uiteraard betere systemen maar ik vond het zeker niet slecht. Even ter aanvulling: ik heb het dus één keer gebruikt in een zaaltje van ongeveer 150 man capaciteit en daar werkte het redelijk lekker.

Off-topic maar correctie van iets anders wat gezegd werd:
              Je hebt geen ADR nodig als je met een vrachtwagen wilt rijden. Dit is pas noodzakelijk als je met gevaarlijke stoffen rijd in verpakkingen van 5 liter of groter. Uiteraard wel CCV-B (chauffeurs-diploma, voor diegenen die niet weten wat dat is) als 'ie zwaarder is dan 7,5 ton.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

OT... had het ooit eens gekregen toen ik voor een uitzendbureau op een bloemenwagen reed, was noodzakelijk volgens hun, want je moest ook wel kunnen herkennen dat het om gevaarlijke stoffen ging.
                OT...

Comment

• Thix
                  • Jan 2004
                  • 99

Ik heb overlaatst de D.E.A.C.O.N. van H&K gehoord. Deze kost brut weg 2000€ meer dan de ACTOR. Den D.E.A.C.O.N. bevat een 2"inch horn en in de basskasten zitten 18"inch speakers. Het vermogen ligt ook iets hoger dan dat van de ACTOR. Mss ook eens bekijken voor de grotere feesten.

De LUCAS 2000 is idd ook een stevige set. Voor de kleiner feestjes zeker bruikbaar met zijn stevig 18"inch basskast. Beluister zeker de setjes maar eens.
                  Als alternatief kan je wel eens kijken naar Mackie. Vb een Mackie SRM450 in combinatie met basskast zal zeker zo goed presteren als de LUCAS 2000 en qua prijs ook in de zelfde geburen zitten. Als je dan de 18"inch sub neemt van Mackie kan je deze ook voor grotere set gebruiken. Voor de grotere zaal kan je dan een Mackie SA1232 op de basskast zetten.

Zeker is gaan luisteren naar de verscheidene combinaties.

tip: ik weet een winkel waar je alles kan beluisteren in Sint Niklaas. (Key Music)

Comment

• JBL-QSC-DBX
                    • Apr 2003
                    • 381

[Off-topic]
                    Kan ik effe doorzaniken, Mac en Martin:
                    ADR verhaal klopt, CCV-B (oftewel chauffeursdiploma) alleen benodigd vanaf (inderdaad) 7,5 ton, ALS je niet voor jezelf rijdt. Wanneer mac dus voor zijn eigen bedrijf een vrachtwagen heeft en bestuurt hoeft hij geen chauffeursdiploma te hebben. (uiteraard wel rijbewijs). Een werknemer van Mac die met de truck van Mac rijdt moet wél het chauffeursdiploma hebben.

Groeten Joris, een hts'er die altijd nog vrachtwagenchauffeur kan worden (alle papieren binnen )
                    Timescape.nl

Comment

• AH
                      • Apr 2004
                      • 248

Truck van Mac of Mack ???
                      Vind trouwens dat je voor mengtafels van meer dan 8 kanalen een groot schuifbewijs nodig bent met eventueel een eff certificaat.
                      Anne Homan

Comment

• Jeroen
                        • Aug 2000
                        • 1021

citaat:Geplaatst door AH

Truck van Mac of Mack ???
                        Vind trouwens dat je voor mengtafels van meer dan 8 kanalen een groot schuifbewijs nodig bent met eventueel een eff certificaat.
                        Helemaal mee eens! Niet vergeten om er een gaffa examen bij te doen
                        Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

wat is dat met al die off-topics?

Mensen te lui om een ander topic aan te maken?
                          bedankt voor de off-topics tot zover, alles hierna miep ik uit het draadje...[8D]
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• purplehaze
                            • Jul 2004
                            • 692

Ok, ik begrijp dat lucas2000 van HK wel ok is.
                            Maareuh hoe zit het met de stelling waar ik mijn post eigenlijk omging.

Grote set of samenvoegen kleine sets.
                            bv: 2 lucas2000 sets samenvoegen voor 300 man en 4 sets lucas2000 samenvoegen voor 600man.
                            zijn daar nou nadelen aan om dat soort kleine setjes samen te voegen.
                            Behalve de reikwijdte van de hogetonen-hoorn.

grtz, Michel

Comment

• tijn
                              • Oct 2003
                              • 184

Ik denk dat dat nogal afhankelijk is van de locatie en of het om live/disco werk gaat. Wij (drive-in-show) hebben zelf een l-acoustics setje wat prima te splitsen/combineren is. Voor een bruiloftje neem je twee subjes en twee topkastjes mee. Voor een groter feest nemen we vier subjes en vier topkastjes mee. Deze subkastjes (sb115) zijn echter front loaded. Voor een grote tent zul je dus naar een ander type speaker op zoek moeten. Als het echt om grote evenementen gaat kunnen we onze set gemakkelijk uitbreiden met een Arcs setje.

Tijn

Comment

Working...