opkomst kleine geluidssets

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AH
    • Apr 2004
    • 248

Sorry Mod[:I]
    @Purplehaze
    Ik zou voor de 4 sets gaan ben je veel flexibeler.
    als het ver moet kun ook nog altijd de toppen als delay stack gebruiken, als het breed moet kun je ze rond stacken.
    en als het klein moet kun je de rest in de auto laten of aan een ander verhuren.
    Anne Homan

Comment

• Jeroen
      • Aug 2000
      • 1021

Grote set,... en samenvoegen wanneer je nog meer nodig hebt.
      Een grote set kun je ook minder hard laten spelen, maar een kleine set kun je niet harder dan wat ie kan laten spelen. Je weet niet altijd precies waar je terecht komt en in het verleden heb ik met regelmaat meegemaakt dat ik op een locatie kwam waarvan ik blij was dat ik groot hout bij me had. Het voordeel daarnaast is,... ze zijn misschien groot en zwaar maar over het algemeen heb je maar 4 kasten nodig voor 1000-1500 man
      Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

uiteraard gaan we voor de msl-6. Liefst met m3d sub eronder, weegt ook bijna niks.

Sorry, Jeroen, maar ik draai nu met 2, of 4 of 6, of 8 ,of desnoods 10 UPA's per systeem, en mijn ervaring is dat als je de kleinste setup kunt gebruiken, je alles met een kleine auto kunt vervoeren, en geen extra stage-hands nodig hebt, en met een kwartier weer kunt rijden. Want de meeste feestjes zijn een 150 man, en dan komt er meer dan genoeg ban 2 UPA's per kant af.

feesttenten etc staat meestal al serieus 850, MSL, of zelfs blauwe SA, en dan loeit dat meer dan genoeg , en kunnen we inprikken.

Comment

• Jeroen
          • Aug 2000
          • 1021

Het gaat erom of je een groot systeem mee moet nemen en wat over houdt in kleine zalen of dat je een klein systeem meeneemt en gaat bij-stacken als je tekort komt (lees: kost meer ruimte). Ik kies dan dus voor een groot systeem zodat je minder kasten in de auto hebt staan voor een zaal van 500 - 1000 man en het systeem ook in een zaaltje voor 250 man kunt gebruiken.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

klopt, maar een 850 ef een 650 scheelt niet zo heel veel in dB's, maar wel in gewicht en ruimte. Je kunt makkelijker en sneller 650 meenemen dan 850. En die paar dB's , ach, als je niet van te voren weet dat je 1000 man aan moet ligt de verantwoordelijkheid bij de organisatie, en niet bij jouw. We kunnen tenslotte geen opleggers vol standaard meenemen voor een act...De grens van een geluidsset ligt bij mij op 400 man, en daarna wordt het extra inhuren, en dus ook betalen.

Vandaar dat ik liever 3 kleine sets heb dan 1 grote. Terwijl ze samen weer 1 grote zijn.

Comment

• Jeroen
              • Aug 2000
              • 1021

Maakt mij in principe ook niet uit wat ik meeneem aan hout, of het nou 650 of 850 is,... boeien Met 650 en een 718 pak ik ook 1000 man, alleen vind ik 850 wat prettiger klinken en het schelt een keer lopen omdat de toppen bij ons op de subjes liggen,... en scheelt het ook automatisch ruimte

Dusssss maakt mij niet uit

Comment

• MB Audiosystems
                • Aug 2004
                • 26

Een serieus antwoord lijkt me dat het met de nieuwste technieken steeds makkelijker wordt om meer rendement uit een kleinere kast te halen. Uiuteraard heb je volume nodig om een goed laag te halen. Maar met een goed uitgekiend ontwerp kan dat al snel behoorlijk wat kleiner dan tot nog toe gebruikelijk was.

Wij bouwen een 15"/2" met een afmeting van 84 hoog 42 breed en 42 diep. Zelfpowered (powersoft incl. dsp) met een vermogen van 1250 watt/1 meter. De throw is 50 meter en frequentiegebied is 32 - 18 KHz. Daarnaast weegt het 45 kg wat ook wel interresant is.

Lang verhaal kort maken. Klein is goed mogelijk maar wel met de juiste ontwerper.

Comment

• Overdrive
                  • Feb 2002
                  • 717

citaat:...met een vermogen van 1250 watt/1 meter.
                  Doe je leuk, dus oftewel 62.5KW op 50 meter?[]

Je wou geloof ik iets over het rendement zeggen?

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

en met een afstraalhoek van 14 kilohertz, zeker.
                    verder ben ik ook zeer benieuwd naar de frequentiekurve. 32 Hz op -3?-6?-12dB?

er zitten hier in twente 12 (!) zelfbouwers, die allemaal even verontwaardigd zijn als we er toch maar een echte set naast zetten als ik moet schuiven.

Ontopic: het hangt van je klandizie af wat voor systeem je inzet. Doe je veel monitor-act's, of sta je continu feesttenten te blazen. In het eerste geval : klein, comapct, maar in het laatste geval : Veel hout verslepen...

Comment

• MB Audiosystems
                      • Aug 2004
                      • 26

Je hebt gelijk typefoutje. Ik heb het e.e.a. even goed nagekeken.

Powerhandling: 1300 watt rms
                      SPL: 134,5 (fullrange half space)
                      Afstraling : 65 * 40 graden (690 - 13Khz)
                      Frequentiebereik -6 db: 33 - 19Khz (half space, 1/36 octaaf)
                      Frequentiebereik -3 db: 38 - 18Khz (half space, 1/35 octaaf)
                      Versterking: digitale versterker (incl. interne dsp)

Het betreft een serieus systeem maar dat kan je alleen zelf beoordelen. Het is niet een hobbymatig zelfbouwsysteem maar een systeem wat naast andere producten in productie genomen gaat worden. Ik ben op dit moment in italie om de laatste puntjes op de I te zetten met Powersoft en B&C.

verder ga ik er niet op in want het is niet de bedoeling om op deze site commercieele verhalen af te steken wil er alleen maar mee aangeven dat het wel degelijk kan mits je heel goed weet wat je doet.

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

Bijna alle merken hebbennu een klein aktief systeem. Je zult wel lachen maar ik heb van de week het nieuwe CPX systeem van JB Systems ( jaja ) Ik moet zeggen dat het voor die 1100 euro redelijk klinkt. Alleen vindt ik de sub iets te zacht klinken tegenover de topjes. Was onder de indruk van JB omdat het best redelijk klonk. Alleen de vraag hoe lang blijft het redelijk klinken ?? Ikzelf zou een andere configuratie nemen ( 2* sub met 2* top ) ipv 1* sub en 2* topjes.

Comment

Working...