EV Eliminator / Gladiator

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

EV Eliminator / Gladiator

Beste mensen,

Ik was vanplan een zelfbouw set te kopen bestaande uit 15'' 18sound subs en beyma toppen (CP 25 + 12G125) met een Master TP 1500 versterker maar heb besloten een wat grotere set te kopen zodat ik deze niet na twee maanden hoef te verkopen en er dus een flinke tijd mee voorruit kan ! Na veel gezoek kwam ik uit op de Electro Voice Gladiator / Eliminator set's, ik ben op deze sets uit gekomen aangezien deze naar mijn mening voldoende vermogen leveren, en nog redelijk te betalen zijn, Nu ben ik erachter gekomen dat de Gladiator set meer voor Disco gebruik is, maar zelf heb ik met beide sets geen enkele ervaring en hoopte of jullie mij er meer over konden vertellen !

Verder worden deze set's vaak met twee types versterkers aangeboden, de EV Q66 en de CP 2200 nu las ik dat de CP 2200 een betere klank had en meer headroom had, maar ook hierover kan ik niet oordelen, maar hoop jullie wel.

Na wat informeren is mij de Gladiator set aangeboden voor 3150,= (nieuw) met een Q66 versterker en 3250,= (nieuw) met de CP versterker, Ook is mij een tweedehandse Eliminator set aangeboden met 2 EV versterkers namelijk de EV P-1202 en de 1201, de 1201 is een monoversterker en de 1202 is een stereo versterker met ingebouwde X-over, deze set heeft een bedrag van 3000,=
    Nu was mijn vraag wat ik het beste kan doen, Als ik het zo lees is de Gladiator set meer bruikbaar voor Disco's, maar bij de Eliminator set zitten weer betere (en vooral zwaardere!) versterkers.

Ook hoorde ik dat de Gladiator set is getuned en meer bassen heeft als de Eliminator hierdoor blijft het mid wat achter en is de Eliminator dus meer all-around bruikbaar !

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

PS. Als mensen nog vergelijkbare sets weten maar met een betere sound of voor een lagere prijs o.i.d sta ik daar ook voor open
    Last edited by Max; 25-05-10, 19:35.
  • Iko
    • Feb 2002
    • 766

Klopt het dat die basjes allemaal 12" speakers hebben? Ik vond er bedroevend weinig laag uit komen. Zoals tom altijd mooi kan zeggen het lijkt wel of er kippen in zitten, ze beuken niet maar ze tokken

Tja verder vind ik het voor het geld eigelijk nog een duursetje, want echt tof klinken ze niet.

Greetzz Iko

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Zo, hier dan een review van de EV gladiator

met de groeten van
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Davy Gabriels
        • Aug 2002
        • 819

in meetmusic vinden ze alles goed

Comment

• Max
          • Feb 2003
          • 680

had die review inderdaad gelezen, klinkt goed!

Iko, zit 18" Laag in!

Comment

• RonT
            • Dec 2003
            • 107

Ik heb die combinatie een tijdje gebruikt maar was er niet van onder de indruk. Heb ze inmiddels ook weer verkocht.

m.v.g. Ron

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

citaat:Geplaatst door RonT

Ik heb die combinatie een tijdje gebruikt maar was er niet van onder de indruk. Heb ze inmiddels ook weer verkocht.

m.v.g. Ron
              T'is uiteraard ook allemaal te zien wat de eisen zijn ?
              het is een budget reeks en dat kan je nooit vergelijken met een ander systeem die 5 , 10 x duurder is
              sis

Comment

• Max
                • Feb 2003
                • 680

Het is voor een drive-in show tot maximaal 150 personen.
                gebruik nu twee wharfedale evp-s15 topkasten op statief.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

citaat:Geplaatst door Max

Het is voor een drive-in show tot maximaal 150 personen.
                  gebruik nu twee wharfedale evp-s15 topkasten op statief.
                  Awel Max , dan ga je je zeker verbeteren, absoluut
                  Zo'n set van EV zal héél geschikt zijn voor jou doeleinden !!
                  behalve als het echt hard moet, ik neem aan van niet

Nog een voordeel van die gladiator, je kan altijd uitbreiden naar jou eigen vermogen [^]
                  succes
                  sis

Comment

• RonT
                    • Dec 2003
                    • 107

Voor een disco avond tot 150 personen zijn beide sets wel bruikbaar. Ik vond wel dat de Q66 versterkers snel aan de clip grens zitten. Hoe t effe in de gaten.

m.v.g. Ron.

Comment

• MC Party
                      • Sep 2003
                      • 481

citaat:maar heb besloten een wat grotere set te kopen zodat ik deze niet na twee maanden hoef te verkopen en er dus een flinke tijd mee voorruit kan
                      Over de Eliminator:
                      Ik denk dat je beter voor een ander setje kan gaan. Ken meerdere mensen die deze set hebben gekocht en kort erna ook weer verkocht hebben. (zie ook de post van SIS) Misschien is het een idee om even contact met hem op te nemen?
                      Heb zelf een keer een demo gehad maar was niet echt onder de indruk van deze kasten.

Verder is de set aan de grote kant wat voor kleine shows natuurlijk nadelig is.

Tip:
                      Blijf de 2e hands sites volgen en koop een goede 2e hands set.
                      Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Davy Gabriels
                        • Aug 2002
                        • 819

Je kan ook eens kijken naar AK, nog relatief onbekend, maar er worden zeer goede speakers van Beyma in gebruikt.
                        Voordeel is dat de kasten zeer betaalbaar zijn. Heb pas de 12/1" topjes gekocht, zeer compact voor 500W rms te zijn,en gaan loeihard. Zet hier een 18" of 15" subs onder en je kan makkelijk 200 man aan met degelijke versterking.

Je kan altijd hier eens langs komen voor een demo'tje van bv 1 sub en 1 top per kant. Versterking is 1200W per kant, kom je toch al een eind mee.

Comment

• Klaaske
                          • Jun 2003
                          • 571

Zo onder de indruk dat je 3x post?
                          <font size=\"1\">
                          Groeten,
                          Jaap
                          <b>
                          -[GSXke :)]-
                          </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Thix
                            • Jan 2004
                            • 99

Ik gebruik de AK 218 basskasten voor disco avonden, kan je toch al een heel eind mee komen.

Misschien heb je der nog niet van gehoord maar Yorkville heeft een Pulse serie speakers deze zijn zeer degelijk en betaalbaar. Klinken zeer goed.

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

citaat:Geplaatst door Thix

Misschien heb je der nog niet van gehoord maar Yorkville heeft een Pulse serie speakers deze zijn zeer degelijk en betaalbaar. Klinken zeer goed.
                              en een collega van mij gaat ze verkopen,
                              Ze klinken zo aggressief in het mid-high gebied dat hij geen werk meer heeft [^]
                              ze vinden mijn EAW setje leuker
                              dus afblijven
                              sissie

Comment

Working...