bose 802 - c - controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bose
    • Jul 2004
    • 2

bose 802 - c - controller

Hallo mag je een bose 802 - c - controller ook gebruiken voor bose sub 502 en 2 bananen 502 in plaats van bose 302 subs en bose 802. in stand biamplified ? groeten jan
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Kort maar krachtig : JA....
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• major tom
      • May 2004
      • 108

Klopt, kan inderdaad.

Comment

• Kasper
        • Jul 2004
        • 171

Controller tbv van 502 B/BP (laagweergever) kan zijn: 802-CII, 502-C
        402-C . Controller tbv 502 A Panaray (mid/hoogweergever, banaan zoals u ze noemt) moet zijn 502-C. Voor een combinatie van 502 B/BP en 502 A panaray dient dus een 502-C controller toegepast te worden. Bose luidsprekers functioneren enkel zoals de fabrikant bedoelt, met de juiste controller. (Met de digitale controller zij overigens alle Bose luidspreker combinaties te maken)

U spreekt van een 802-C controller en 802/302 combinatie, ik denk dat u werkt met een 802-C controller van een eerdere serie ( te herkennen aan XLR-in jack-uit, geen 19'' of 19'' door montageplaat)
        Als dit inderdaad zo is dan kunt u deze controller zeker niet voor de door u gebruikte luidsprekercombinatie gebruiken.

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

citaat:Als dit inderdaad zo is dan kunt u deze controller zeker niet voor de door u gebruikte luidsprekercombinatie gebruiken.
          Wat is er inplaats van de 302B gekomen???
          En wat doet die controller?

Leg dat ff uit..
          Olaf Duffhuës

Comment

• bose
            • Jul 2004
            • 2

wat er in plaats van de bose 302 is gekomen weet ik niet. maar die controller is een soort crossover die de 502of 302 bass aanstuurt en de bananen 502 of 802 enkel hoog midd aanstuurt. maar daar zijn blijkbaar de meningen over verdeeld zal maar zegge. groeten jan

Comment

• Kasper
              • Jul 2004
              • 171

De controller past het ingangssignaal wat naar de versterker(s) gaat op een zodanige manier aan dat het signaal aan de uitgang van de versterker(s) precies is wat de betreffende luidspreker behoeft.
              De controller is in feite een vast ingestelde crossover en equalizer.
              De toegepaste instellingen zijn voor de diverse Bose luidsprekers verschillend. Bose geeft daarom ook duidelijk aan welke controller bij welke luidspreker of luidsprekercombinaties toegepast moet worden. Sommige Bose controllers zijn ook nog uitgerust met een hoog en laag af filter en of limiting en delay.
              Of dat de 502 laagweergever bedoeld is als opvolger van de 302 is mij niet bekend. Ik denk dat men een enigszins ander toepassingsgebied voor ogen heeft, maar dit doet niet terzake. In ieder geval functioneert een 502 niet juist op een 802-C controller welke dus bedoeld is voor de combinatie 802/302. En wel omdat zoals ik boven heb uitgelegd, de 502 luidspreker om een andere signaalbewerking vraagt.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk (niet ff) heb uitgelegd.

met vriendelijke groet,
              Kasper

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Dan blijft het toch nog lastig, omdat Bose eerder gestopt is met 302's maken dan met de 'ouwe' 19" of die kleine processor....En er is pas sinds een goed 1,5/2 jaar een digitale controller...Wij hebben nu al een aantal keren de combi 502B/802II/III/502 gemaakt met de ouwe processor...Toch werkt dat uitstekend en zonder problemen...En ik heb het hierbij niet over een achtergrond geluidssetje, maar over knallen...
                Olaf Duffhuës

Comment

• Kasper
                  • Jul 2004
                  • 171

Beste Olaf Duffhues,

Met de introductie van de 502 B/BP is de controller voor 802's, de 802-C (te herkennen zoals besproken), vervangen door de 802-CII controller (te herkennen aan 19'', donkergrijze frontplaat, XLR in en uit alleen aan/uit schakelaar). Deze controller dient dan ook toegepast te worden in een 802/502 combinatie. (of de dig. controller)
                  Natuurlijk zal het zo zijn dat e.e.a. wel werkt met de 802-C controller, maar niet als eerder gezegd ''zoals de fabrikant bedoelt''. Bose luidsprekers functioneren alleen dan maximaal met gebruik van de aanbevolen controller. Zoals dit overigens met alle luidsprekermerken wel zal zijn.

Om bij de vraag aan het begin van dit onderwerp te blijven vind ik dan ook dat de aanbeveling, met onderbouwing, een 502-C of digitale controller toe te passen de enige juiste. Een maximale geluidskwaliteit en duurzaamheid zal alleen dan bereikt worden.

Als je kiest voor best wel kostbare luidsprekers, waarom zou je dan niet de juiste, relatief niet zo dure, controller kiezen? Mischien bent u dan een nog wel meer tevreden gebruiker!

Met vriendelijke groet,

Kasper

Comment

• Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

citaat:Als je kiest voor best wel kostbare luidsprekers, waarom zou je dan niet de juiste, relatief niet zo dure, controller kiezen? Mischien bent u dan een nog wel meer tevreden gebruiker!
                    Wij zijn dik tevreden met onze 8 802's type 3, de 502B's, de Bose 1800 versterkes en de digitale controllers...En we zijn ook erg blij met het Bose ProPartner dealerschap.....
                    Olaf Duffhuës

Comment

Working...