Powersoft

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MP-Audio
    • Feb 2004
    • 2

Powersoft

Heeft er iemand ervaring met Powersoft versterkers?
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Ik niet, maar als je de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat hier al topics over geweest zijn.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• bewap
      • Jun 2002
      • 239

Ik heb er ervaring mee en ben er tevreden over, voor de rest: gebruik de zoekmachine maar eens.

Comment

• major tom
        • May 2004
        • 108

Komt best wel wat vermogen uit maar daar blijft het dan ook bij.
        Kwalitatief is het allemaal een beetje dunnetjes.
        Er gaat toch niets boven een eindbak met een flinke trafo erin.
        Momenteel werk ik ook met versterkers met een pulsplop voeding en het valt nou eenmaal tegen als je er een conventionele versterker met het zelfde vermogen naast zet.
        BEZINT er ge Begint!! laat je niet verleiden door een laag gewicht en een platte kast.

Comment

• Juce
          • Aug 2001
          • 203

Heb zelf in het verleden wel een paar keer gewerkt met powersoften en heb ze al veel aan het werk gezien.
          RV hier op het forum had voor zijn laatste set ook powersoften aangekocht en was daar toch heel tevreden over.
          Ook van de andere gebruikers heb ik alleen positieve reacties gehoord.
          Je moet alleen zorgen dat je genoeg voeding binnen krijgt.

Met MP-audio (focal) heb ik alleen nog maar met crest en focal versterkers gewerkt, dus kan niet zeggen hoe de kasten klinken met digam/powersoft...

Juce

Comment

• DJ_Robin
            • Jul 2001
            • 610

Powersoft versterkers werken op een spanning van 92 tot 240 volt. En leveren hierbij hetzelfde vermogen. (bron: importeur fairlight)

Ik vind de powersoft versterkers zeker zeer fijne versterkers. Ik zet nu een 3,5 kw setje weg met een versterkerrack wat ik in 1 hand kan tillen [8D] (D4002 en D2002). Vind ik toch heel wat fijner dan de 100 kilo van het crest rackje wat er hiervoor opzat.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de powersoft op het laag af en toe wat tekort vind komen. De crest 8001 kon toch net een beetje meer doorduwen als dat nodig was. Maar voor de setjes waar ik dit rackje gebruik voldoet het perfect. Als ik grotere sets heb dan gaan de powersoft versterkers op het hoog en mid hoog en dan een crest 7001 op het midlaag een een 8001 op de subs.

Ik ben er zeker tevreden over maar je moet wel goed kijken wat je ermee wilt bereiken want ik heb pas de zwaarste uit de Digiam serie de 7000 op 6 BR118 kastjes van 18 sound gehoord (2,6 ohm per kant) dan zou de amp toch 3500 wat per kant moeten geven maar die zat al in de clip voordat de 8001 begon te werken. Dit viel mij wel erg tegen. Persoonlijk zou ik dan voor het sublaag ook voorlopig nog geen powersoft kopen. Dat blijven voor mij toch wel de cresten.

M.V.G
            EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• major tom
              • May 2004
              • 108

Dat bedoel ik dus met "dunnetjes". vermogen maken op het moment dat het nodig is werkt bij extreme belastingen niet afdoende.
              Dus toch die 100 kilo meezeulen....

Comment

• Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

Ik heb enkele keren gewerkt met Powersoft op Mach subjes en topjes. Bij het werken op een aggregaat (55 kVA Bredenoord) heb ik veel problemen met de powersoften ondervonden: Op een gegeven moment gaf de versterker niets meer, en leek ook uit te staan. Oplossing: amp uit en weer aan, vervolgens deed ie het weer. (overigens wel blij dat dit slechts mijn delaystackje was, bij een KF750 zaalsysteem op 6 X PT 2400) Voor mij dus geen powersoft.
                Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Rv
                  • Feb 2001
                  • 1086

Ik ben er dus inderdaad heel erg tevreden over geweest. Voor meer info, search-functie, want ik heb er al heel wat over getypt ...
                  ____
                  Rv.
                  ____

Comment

• bewap
                    • Jun 2002
                    • 239

Een tijdje geleden een review gelezen over een vergelijking van verschillende versterkers. Daar hadden ze ook een geblindoekte luisterproef gehouden. Het bleek dat men niet in staat was om daaruit een Crown macrotech aan te wijzen tussen zeven verschillende versterkers die werkte met een schakelende voeding.

Overigens kwam daar de Powersoft samen met de Lab Gruppen als beste uit de test.

De link naar het artikel:

Comment

• Ws Soundexpresse
                      • Jun 2001
                      • 1007

zouden die powersofts wel lekker zijn op monitors?
                      Bedoel dan vooral de 4ch versie?
                      Lekker een 5HE rackje mee, voor 4groepen incl. EQ's

Iemand ervaring?
                      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• MSSS
                        • Jul 2003
                        • 365

Ik gebruik heel af en toe wel eens powersofts voor monitoring, naar mijn mening zijn ze hier wel geschikt voor.Met de 4 kanalen versie heb ik geen ervaring.
                        oleole ik heb EV :)

Comment

• JVS
                          • Mar 2004
                          • 317

citaat:Geplaatst door bewap

Een tijdje geleden een review gelezen over een vergelijking van verschillende versterkers. Daar hadden ze ook een geblindoekte luisterproef gehouden. Het bleek dat men niet in staat was om daaruit een Crown macrotech aan te wijzen tussen zeven verschillende versterkers die werkte met een schakelende voeding.

Overigens kwam daar de Powersoft samen met de Lab Gruppen als beste uit de test.

De link naar het artikel:

Heeeeel erg jammer dat ze de test enkel in een 8-ohms belasting per kanaal hebben uitgevoerd ! De amps met een zwakkere voeding vallen juist door de mand als je in 4 ohm per kanaal laat draaien. Dat lijkt me ook wat meer een "real-world-situation". Wie koopt immers een 2x2kWrms eindtrap van 7000-9000 dollar om het vervolgens maar de helft van het vermogen de laten gaan leveren ?

Joost

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

psies, weer zo'n subjectieve test...
                            Eigenlijk zou alles herhaald moeten worden bij 4 en 2.7 ohm.
                            En elke keer zou het input-level opnieuw moeten worden afgesteld dat de eerst clippende amp nog net niet clipt... en dan wel met de scoop, en niet aan de hand van het clipledje/circuit, want als dat ledje te laat aangaat kan dat al behoorlijk invloed hebben op de klank....

Lange spiekkabels zouden globaal dezelfde invloed moeten hebben, maar het is wel goed om dit ook nog te evolueren bij zo'n test, omdat invloed van/op het uitgangsfilter toch per amp iets anders is,
                            mijnsch inziensch...
                            knoppen en waarden :)

Comment

• bewap
                              • Jun 2002
                              • 239

citaat:
                              Heeeeel erg jammer dat ze de test enkel in een 8-ohms belasting per kanaal hebben uitgevoerd ! De amps met een zwakkere voeding vallen juist door de mand als je in 4 ohm per kanaal laat draaien. Dat lijkt me ook wat meer een "real-world-situation". Wie koopt immers een 2x2kWrms eindtrap van 7000-9000 dollar om het vervolgens maar de helft van het vermogen de laten gaan leveren ?
                              Dempingsfactor? Een Digam heeft in ieder geval een voeding die in staat is om de hele avond in 2 ohm te draaien, eigen ervaring. Je ziet het ook wel een beetje aan de specs, 3500 watt @ 2 ohm, en 1900 watt @ 4 ohm. Daar heb je toch wel een goede voeding voor nodig.

Wat ik vooral interessant vind aan de test is dat de groep mensen niet in staat was om het verschil te horen tussen een Macrotech en versterkers met een schakelende voeding. Nu staat er niet bij hoe deskundig de mensen zijn, maar persoonlijk vind ik het toch wel wat zeggen (misschien zit het wel tussen de oren).

Comment

Working...