Prof gebruikers ervaring met JBL SF-25 AUB

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Prof gebruikers ervaring met JBL SF-25 AUB

Hello,

De zoekfunctie ligt er even uit blijkbaar, maar ik heb dringend wat ervaringen nodig over de JBL SF-25 speakers.

Op de meeste sites, vindt ik alleen maar positieve beweringen, ik weet natuurlijk niet wie deze beweringen heeft neergezet en waarvoor ze die SF25's hebben gebruikt.

Ik dacht om ze te gaan gebruiken als mid/topkasten op mijn AKB218 subs (actief 2-weg) of als full-range stand alone op trouwfeesten.

Gebruik is voor disco en af en toe live-optredens.

Ik heb bewust dit onderwerp bij het Live forum gezet, omdat ik er van uitga dat de mensen op het live forum, meer eisend zijn op geluidskwaliteit dan dit bij de doorsnee DJ het geval is.

Alvast bedankt voor de reactie's
    ah zo dan
  • klinktgoe
    • Jul 2004
    • 1

Je kan op de site van meetmusic eens kijken, daar is de sf? getest. Verder heb ik geen ervaring met de SF 25, dit is ook niet echt professioneel materiaal

Comment

• bewap
      • Jun 2002
      • 239

Tja, ik heb ze nog niet kunnen beluisteren. Maar ik weet dat het de opvolger is van de TR serie. Ik heb er zelf verder geen ervaringen mee, maar ik heb wel eens gelezen dat ze wat moeite hebben met de basweergave en het hoog zou niet zo goed klinken, dit heb ik dus gelezen en heb er dus geen ervaring mee. Maar dit is natuurlijk de budget serie van JBL, je moet er dus geen wonderen van verwachten.

Comment

• Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

Hoi Stefke,

Ik heb zelf de TR125 van JBL. Dat is de voorloper van de SF15. Bij de SF serie zouden de prestaties in het hoog verbeterd zijn.
        Het gaat hier om de instap(budget)serie van JBL, dat hoor je ook terug in de prestaties. Het probleem van vrijwel elke 15"/1" combinatie is dat het hoog al snel schreeuwerig klinkt en het geluid beamerig wordt. Bij een dubbel 15"/1" combinatie is dat er niet minder op geworden.
        Een dubbel 15"/1" is dan ook geen al te beste top. De 1" is net voldoende om 2 15 inchers bij te houden. Met een sub er onder, wordt het al snel te veel. Het beste is om laag te crossen.

Ik ben inmiddels al lang niet meer gecharmeerd van het geluid van de TR125's. Het hoog klinkt te aggressief, zeker op hoge volumes.
        De enige reden dat ik ze hou, is omdat ik altijd 2 systems op een feest neerzet. Het grote voordeel is dat ze niet zo 1-2-3 kapot te krijgen zijn. Ze hebben een goede beveiliging en zijn behoorlijk clip en dj-proof.

Veel positieve berichten die ik lees, lijken voornamelijk van mensen af te komen die met deze speaker de PA-wereld binnenstappen. Voor een beginnende drive-in is deze speaker dan ook prima geschikt.
        Het ligt er namelijk heel erg aan, wat voor geluidskwaliteit je gewend bent.

Zodra je meer gewend bent, qua klank, zou ik ze afraden. Ze lijken me niet erg geschikt, om door te groeien.
        Voor goede basweergave met helder hoog, ben je al snel op een 15"/8"/1" comb. aangewezen of een 15"/1,4"(of 2"). Of een 12"/1" met sub.
        Hier komt het grote voordeel van de JBl's naar voren: Ze zijn goedkoop.

Mvg Johan

Comment

• Stefke
          • Sep 2003
          • 259

De reden dat ik interesse had in die SF 25 is dat ze idd goedkoop zijn, maar toch geen rommel.

Ik heb ze zelf nog niet gehoord, vandaar de vragen.

Momenteel heb ik 2 topkasten met 2x 12" + 2" hoorn + 2x bullit, die klinken uiteraard super, maar houden geen 4x18" bassen per kant bij, vandaar dacht ik ze te vervangen door 4 x SF-25. Niet de beste zet blijkbaar.

thanks voor de reacties

Stefke
          ah zo dan

Comment

Working...