versterkerrack hoe te bekabelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

versterkerrack hoe te bekabelen

hoe bekabelen jullie je versterker racks en dan bedoel ik met name de voeding.mijn idee was om achterop ons nieuwe versterker rack een 32a input te maken en tevens ook een uitput voor naar het andere versterker rack.nu is mijn vraag dus eigenlijk hoe jullie dan verdergaan gewoon met 3 verdeelblokjes (3x32a)of op een andere manier (powercon of zoiets)?in het eerste rack komt een crest audio ca 12/9/6 en in het andere rack komt een 12 en een 6 + in beide natuurlijk de proccesors en dergelijke.

hoop dat jullie goede voorbeelden en of tips hebben.
    vr gr arie
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

zo 1 rack krijg je nog op een 16A hoor. tis nipt, maar het gaat wel.

een 32A input/doorlus per rack is mooi, maar ook weer een dure oplossing. Vergeet niet dat je weer de hele handel moet afzekeren...

verder begrijp ik je vraag niet helemaal.. bedoel je hoe je beste van het ene rack kan doorlussen naar het andere rack?

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• arie
      • Feb 2003
      • 550

nee ik bedoel eigenlijk van de input naar de eintrappen heen (voeding).doen jullie dit met drie verdeelblokjes (elk 1 fase)of hoe?

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

het beste is om de versterkers zo mooi mogelijk te verdelen over de 3 fases ja.

je kan blokjes gebruiken ja, maar dan moet je dus wel alles afzekeren aangezien je meer als 16A per blokje zou kunnen trekken dan. maar 32A cee voor zo een rackje vind ik beetje overdreven.
        16A cee kan je beide rackjes ruim mee voeden.

een voorbeeldje:

rack1 input 16A cee + 16A cee doorlus
        fase 1: ca 12
        fase 2: ca 9 + ca 6
        fase 3: processoren etc.

rack2 input 16A cee( doorlus van rack 1 )
        fase 1: ca 6
        fase 2: processoren etc.
        fase 3: ca 12

een ander voordeel is dat je een verloop kan maken van 16A shuko naar 16A cee. zo kan je je rack toch nog voeden op een gewone wcd als je ergens beperkte stroom zou hebben.

Ook hoef je bij een 16A cee input niets af te zekeren in de kist zelf. je kan toch nooit meer als 16A per fase trekken, dus je mag de blokjes er rechtstreeks aanhangen.

mvg
        ronny

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Beetje afhankelijk in welke configuratie deze amp racks meestal gebruikt gaan worden.
          Als je echt altijd (zonder utzondering dus) een 32A nodig hebt om je amps aan te voeden dan kan inb ouwen hel netjes zijn.

In de praktijk merk ik dat je zulke ampracks ook wel eens voor een kleinere set gebruikt die makkelijk op een 16A kan.

Mijn suggestie zou dan ook zijn:
          Losse stekkers, een net 32A CEE-6x 16A schuko afgezekerd en aardlek blok aanschaffen voor de stroomverdeling van de prik voor je ampjes...

Ben en blijf je lekker flexibel!

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2139

idd een mooie aparte 32A verdeler werkt nog altijd het meest flexibel.
            Tis misschien niet de meeste mooie oplossing voor je, maar je kan wel alles mooi verdelen enzovoorts.

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• arie
              • Feb 2003
              • 550

we hebben dus zo'n ding gekocht http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=5245 dit om alles netjes aftezekeren en dergelijk.

Jehebt op dit ding dus 6 autputs 16a hiervan moeten er dan 3 voor het licht worden gebruikt en 3 voor geluid.nu was het dus de bedoeling om voor op een apart rack,waar dit ding dus inkomt 1x32a input en twee maal uitput te maken.de ene autput kan ik dan naar boven de trus in en met de ander kan ik dan dus mee naar de eindracken heen.

het idee om 32a te gebruiken voor de autputs is omdat je dan alleen maar 32a krachtstroom kabels nodig hebt en dus nooit hoeft te zoeken naar de juiste kabel.en onze ervaring met de cresten is dat ze behoorlijk wat stroom opnemen dus ik denk dat ik zowiezo met 3x16a wat aan de krappe kant voor de eindracken zit,maar dit kan weer niet anders omdat ik anders met het licht niet wegkom.

gr arjan

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2139

tja als je echt zeker wilt spelen dan, moet jij je eisen naar je klant toe kwa stroomvoorziening maar veranderen.

als je nu al zegt dat het krap zit, dan zou ik ipv een 32A aansluiting een 63A aansluiting vragen. of 2* een 32A aansluiting ofzo...

ik heb alleen maar een paar keer met crest ca 6 gewerkt. ik weet niet of ze echt veel stroom uit het net opnemen..
                een rack met qsc pl4/pl2/pl1.8 hebben we ook al op een 16A groep gezet. hele tijd zonder problemen...

mvg
                ronny
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

Ik heb zelf ook een CA6 , er staat keurig op dat deze 2597 watt uit de wandcontactdoos zuigt [8D] dan heb ik nog tweemaal een V900, deze lusten elk 10 ampere , het is mij opgevallen dat met een goede voeding deze rakkers beter presteren.....

ik geef ze dan ook 1 fase 32A (indien mogenlijk) en de andere twee fase's zijn dan voor het licht.
                  Met alles op 16 ampere heb ik het probleem dat het geluid uit gaat, omdat de automaat dan klik zegt [)]

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Kevin_DM
                    • May 2003
                    • 577

Ik ben m'n amprack cablage (crest 8001-7001-4601) ook aan het ombouwen op 32A monofase in (met een kabeltje van 1 meter die uit de rack komt), een 32A link en 3 afgezekerde kringen (kring 1 voor de 8001, kring 2 voor de 7001+4601 en kring 3 voor een schuko die achteraan bij op staat (voor processor of dergelijke)). In principe kan ik zo 2 racks linken, doordat d'r een meter kabeltje aan zit hoeven we de kabels hiervoor ook niet telkens mee te nemen, en dan kan je evt aan deze kabel een verloopje 32A monofasig F naar schuko M vaststrappen, zodat je deze ook niet kan vergeten wanneer je enkel schuko voorhanden hebt.
                    Verder heb ik hiervoor PD unit met 32A 3-fase in, en 3 * 32A monofasig + 3 * schuko uit.

Is niet de goedkoopste oplossing, maar wel proper en gebruiksvriendelijker dan de 3-fase ampracks (wat te doen met ster/driehoek ? wat als d'r geen 3-fase voorhanden is etc).
                    --- watt ever you want ---

Comment

• DJEM
                      • Jul 2004
                      • 254

Ster driehoek?? Ik ken deze schakeling wel als een opstartsysteem voor motoren ja, hele zware. Eerste stap starten ze op met lichte toeren, tweede stap gaan ze op snelheid draaien. Dit om een te grote inschakelpiek te voorkomen...
                      Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• paul100
                        • Jan 2004
                        • 33

Een versterker rack in driehoek aansluiten lijkt me een te gek effect geven. eventjes dan.

Als ik jou was zou ik niet te moelijk doen.
                        een versterrack met een ca 12/9/6/ kan naar mijn mening makelijk op 1 16A 220 aangesloten worden door middel van een powercon(20A) of een cee (16A).
                        Tenzij je hem aansluit op een 16A A kar. automaat.

Dit gaat zelfs prima met Amcron 5000/2400/600

Comment

• Kevin_DM
                          • May 2003
                          • 577

citaat:Geplaatst door DJEM

Ster driehoek?? Ik ken deze schakeling wel als een opstartsysteem voor motoren ja, hele zware. Eerste stap starten ze op met lichte toeren, tweede stap gaan ze op snelheid draaien. Dit om een te grote inschakelpiek te voorkomen...
                          Hier in Belgiƫ kom je nog wel regelmatig netten tegen op 3 *230 V ipv 3*380V, en dan sta je daar anders mooi met je powerdistri in ster...
                          Daardoor ster/driehoek schakelaar d'r op.

Comment

• Kevin_DM
                            • May 2003
                            • 577

citaat:Geplaatst door paul100

Een versterker rack in driehoek aansluiten lijkt me een te gek effect geven. eventjes dan.

Als ik jou was zou ik niet te moelijk doen.
                            een versterrack met een ca 12/9/6/ kan naar mijn mening makelijk op 1 16A 220 aangesloten worden door middel van een powercon(20A) of een cee (16A).
                            Tenzij je hem aansluit op een 16A A kar. automaat.

Dit gaat zelfs prima met Amcron 5000/2400/600
                            Eerste kan nog wel, maar op vol vermogen zitten we dan toch wel behoorlijk krap, spanning gaat bij pieken al wat sneller dalen en we komen nog maar aan 90% van z'n vermogen. Daarom geef ik ze toch liever wat te veel.
                            Amcron 5000/2400/600 gooi je toch wel degelijk de zekering mee uit, zeker volbelast op vol vermogen. Hierbij trekt de amcron 5000 al krap 16A alleen.

Comment

• Rock On
                              • Jan 2004
                              • 250

ster-driehoek is voor de Vlaamse geluidstechnueten onontbeerlijk, helaas.
                              In den lande (eigenlijk alles buiten een straal van 20 km rond Brussel en Antwerpen ) wil het nogal eens voorkomen dat er een 3 x 220 systeem in de grond ligt (of in de lucht hangt). En dan moet je ineens op 2 fasen gaant trekken, anders gebeurt er weinig.... [xx(]
                              "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

Working...