welke compressor/gate

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ostracized
    • May 2002
    • 214

welke compressor/gate

hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een nieuwe compressor/gate zonodig met limiter. mijn oog viel op de dbx 266 XL of de iets duurdere 166XL. heeft iemand ervaring met deze apparaten of heeft iemand suggesties voor andere merken/typen, ongeveer in dezelfde prijsklasse. ze zijn uitsluitend bedoeld voor drum's. alvast bedankt
    (...)
  • Joachim
    • Aug 2004
    • 5

DBX comp is best ok hoor, en ze gaan bovendien jaren lang mee want o.a. de draaiknoppen zijn erg solid gemaakt.(Ik heb er nog van de vorige reeks en die doen het nog steeds prima)
    Er zijn er natuurlijk heel wat die nog beter zijn, maar die zijn al direct enkele euro's duurder

Comment

• neeltje
      • Apr 2003
      • 295

andere merken, die in dezelfde prijsklasse zitten ken ik niet echt. Wel eens kijken naar Focusrite compounder. Zeker voor basdrum en snare is dit stukken beter dan een klassieke compressor.

off topic: hello joachim
      "En Go"

Comment

• ostracized
        • May 2002
        • 214

die 266 en 266 xl zijn beide twee kanaals en resp 180 en 270 euro. als er voor 500 euro een goede 4kanaals is hoor ik het ook graag, ook duurdere alternatieven zijn welkom, dan kan ik alsnog besluiten even te wachten met de aanschaf...
        (...)

Comment

• ears
          • Aug 2004
          • 12

Kijk eens naar opal-serie van BSS
          Heel betaalbaar , de 944 ... 4 kanaals...
          2 afzonderlijke kanalen comp, 2 afzonderlijke kanalen gate...

Of wil je wat meer uitgeven: dbx 160A ... mono comp, maar niets dat beter klinkt voor die prijs (+- 500 euro)

Zou zeker niet twijfelen tussen 166 of 266 ... 166 klinkt stukken (!!!!) beter...

En een 4kanaals gate van behringer doet echt goed zijn werk hoor, denk dat het hoorbare verschil bij compressors veel duidelijker is... (jammer van de 'tandjes'-knoppen bij de behringergate, want het moet toch lukken dat het net tussen twee tandjes ligt :-)))

Comment

• MB Audiosystems
            • Aug 2004
            • 26

Ik wil niet lullig doen maar kijk eens bij behringer. Ik ben geen voorstander van dit merk maar wat zij maken voor die prijs is ongelofelijk.

Comment

• Bigfoot
              • Nov 2002
              • 151

Bijna gelijke topic van paar dagen geleden....

Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• Jeroen
                • Aug 2000
                • 1021

citaat:Geplaatst door MB Audiosystems

Ik wil niet lullig doen maar kijk eens bij behringer. Ik ben geen voorstander van dit merk maar wat zij maken voor die prijs is ongelofelijk.
                Ongelovelijk dat mensen het kopen ja.
                Ze hebben het hier over DBX en BSS,... komt ie aan met Tehringer.

Anyway, DBX, BSS, zijn allebei geen merken waar je voor op hoeft te passen. Zeker voor drums is de dynamiek die het apparaat heeft belangrijk en die zit bij beiden goed. Het gaat er puur om wat je zelf graag zou willen en wat je budget is, wat mij betreft is het om het even of je nou een compressor/gate van BSS of DBX koopt.
                Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• meyerfreak
                  • Mar 2004
                  • 142

euhm jeroen.. het spijt me hoor maar zo te horen heb je nooit een 'tehringer' comp/lim onder je dikke lip geschoven gekregen. ik werk elke dag met dbx en BSS dpr 404 etc. maar als je kijkt naar prijs/pret verhoudingen is behringer echt ok.....
                  ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• ostracized
                    • May 2002
                    • 214

momenteel ben ik ik in het bezit van drie behringer mdx-1600 compr lim. k wou juist ff een stappie hoger, komen jullie aan zetten met behringer... in iedergeval bedankt.
                    (...)

Comment

• dokter dB
                      • Nov 2003
                      • 1535

Als iets niet werkt, is elke euro teveel betaald. Al belooft het apparaat zoveel te doen voor zo weinig geld.

Voor allround vind ik de dbx 1066 erg goed. Voordeel van de bss-en (402 & quad) is dat er een de-esser opzit, die ook erg fijn werkt als dyn eq, voor raps etc...
                      Op ebay kan je redelijk goeie deals vinden op dbx 1066, er is ook een viervoudige variant....
                      knoppen en waarden :)

Comment

• LuPuS
                        • Dec 2002
                        • 457

Waar halen jullie toch die goeie prijzen van die DBX 166XL? Ik vindt hem niet goedkoper dan 400/stuk... btw incl. in België!
                        ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• kokkie
                          • Nov 2003
                          • 1166

Onder andere op www.feedback.nl daar staat de 166XL voor 279,00 incl. BTW jij kunt daar ook on-line bestellen, maar ik kan me slecht voorstellen dat het in Nederland voor dit bedrag kan en in België niet.
                          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• denkomieken
                            • Jan 2004
                            • 111

in België is het 400€ niet minder heb al genoeg gesearch en zelfs grote zaken die ze verkopen rond de 500€
                            ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

Comment

• denkomieken
                              • Jan 2004
                              • 111

de 166XL wel te verstaan en incl btw uiteraard
                              ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

Comment

Working...