voor de docter-db's en consoorten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • neeltje
    • Apr 2003
    • 295

voor de docter-db's en consoorten

ik ben op zoek naar boeken/magazines, websites,... Waarin meer uitleg wordt gegeven over de theorie omtrend geluid.
    Mijn basiskennis (db's, freq's,...) kan ik wel, maar waar kan ik meer uitleg vinden omtrend de werking van wave-systemen, array's arc's, verschillende filtertypes en hun werking, Fir-filters, ...
    Kortom: hoe geraak ik (en alle andere medeforummers)aan meer info over systemen en systeemafstellingen zonder daarvoor te moeten lezen hoe goed v-dosc, adamson, ... systemen wel zijn (ik bedoel dat ik geen boodschap heb aan reclameblaadjes met een beetje uitleg)

Ik ben geen newbie en vraag niet naar de handleiding van een dbx driverack. Daarenboven weet ik ook wel dat het degelijk afstellen etc jaren ervaring vergt. Maar de theorie kan iedereen leren, dus waarom niet. (dit soort vragen past hier mijns inziens dus wel)Ik wil gewoon deftig weten hoe die dingen werken, en vraag dan ook om tips ivm met infovergadering.

Geef jullie geheimen prijs
    "En Go"
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

citaat:
    Daar is geen beginnen aan denk ik. Iedereen heeft een andere manier van werken en denken.

Wat ik je kan aanraden is internet. Effe zoeken levert meestal een lange lijst sites met uitleg. Wil je weten hoe een line array werkt, typ dan gewoon "line array" in. Zelfde voor processors/crossovers, FX, filters, ...

Specifiekere vragen kunnen we/anderen misschien op antwoorden, maar dit is zo algemeen dat er geen beginnen aan is.

Comment

• joe
      • Jan 2003
      • 446

Als je al deze pagina's leest die achter deze link zitten kan je met zowat alles mee praten op dit forum

Comment

• LND
        • Jan 2004
        • 100

Volgens mij kan je het meest leren uit de praktijk en door eens een kijkje te nemen bij een collega of dergelijke. Een goede basis is natuurlijk de manual van een bepaald systeem. Tegenwoordig staan die toch allemaal op het net. In de manual wordt heus geen reclame meer gemaakt voor het systeem zelf, de meesten die deze lezen hebben het namelijk al gekocht :-)

Vb :
        - vDosc http://www.l-acoustics.com/manuels/vdoscma.zip
        - XTA DP226 http://www.xta.co.uk/manuals/dp226_manual_V3.pdf

Ook interessant voor bv. processors of dergelijke is de emulatie/remote software. Daar kan je eigenlijk de apparaten zelf eens virtueel instellen.

Vb :
        - XTA AudioCore http://www.xta.co.uk/software_files/AudioC570.exe

Verder gewoon eens zoeken bij Proxis en Amazon naar boeken over "live sound".

Leander

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

misschien die meyer cursus in september?
          knoppen en waarden :)

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

citaat:Geplaatst door dokter dB

misschien die meyer cursus in september?

Om te beginnen. Daarnaast meet -en regeltechniek ( pid's, looptijd, etc) , filters ( boeken zijn er al van voor de oorlog, ) maar ook misschien Licht Als Golfverschijnsel, (natuurkundeboekje)
            principe van Huygens, (interferentiepatronen van coherente trillingsbronnen)

Verwacht [u]niet</u> dat je na een avond studeren een systeem kunt inregelen voor de Stones...

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

psies,
              en bovenal moet je ook nog muzikaal zijn...
              knoppen en waarden :)

Comment

• Daan Hoffmans
                • Aug 2000
                • 1225

citaat:misschien die meyer cursus in september?
                Ik heb me zojuist ingeschreven, nu maar hopen dat er nog plek is...
                Zijn er hier meer mensen die de cursus gaan doen?
                <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

citaat:Geplaatst door dokter dB

psies,
                  en bovenal moet je ook nog muzikaal zijn...
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MB Audiosystems
                    • Aug 2004
                    • 26

Ik ga zelf niet naar deze cursus maar ken hem wel (heb in het verleden me behoorlijk beziggehouden met SIM en derhalve dergelijke opleidingen bijgewoond).

Is erg interresant maar wel koppie erbij. Zeker als je niet al te veel kennis van zaken hebt is het wel doorpakken. Daarnaast is het een vereiste dat je redelijk engels spreekt.

Voor de rest een absolute aanrader als je meer wilt weten van de wondere wereld die audio heet.

Comment

• meyerfreak
                      • Mar 2004
                      • 142

Ben begin dit jaar ook naar deze cursus geweest en is absoluut een aanrader!!
                      Een tip voor de mensen die een geheugen probleem hebben: neem een notitieblok mee!!! 5 dagen van 9 tot 5 is zeer intensief maar absoluut de moeite waard !!

Oja en als je niet echt goed in engels bent.... Mauricio (van Meyer Sound) spreekt zeer mexicaans getint engels, dus koppie erbij houden !![8D]
                      ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

voordeel van het hele verhaal is dat er wel met meyer gestoeid wordt, maar dat het voor het hele spectrum aan speakers en merken geldt.
                        En idd, steven, Its All about Pees Shipt !!

Comment

• Jasper Ravesteijn
                          • Aug 2004
                          • 39

citaat:Geplaatst door neeltje

ik ben op zoek naar boeken/magazines, websites,... Waarin meer uitleg wordt gegeven over de theorie omtrend geluid.
                          Mijn basiskennis (db's, freq's,...) kan ik wel, maar waar kan ik meer uitleg vinden omtrend de werking van wave-systemen, array's arc's, verschillende filtertypes en hun werking, Fir-filters, ...
                          Kortom: hoe geraak ik (en alle andere medeforummers)aan meer info over systemen en systeemafstellingen zonder daarvoor te moeten lezen hoe goed v-dosc, adamson, ... systemen wel zijn (ik bedoel dat ik geen boodschap heb aan reclameblaadjes met een beetje uitleg)

Ik ben geen newbie en vraag niet naar de handleiding van een dbx driverack. Daarenboven weet ik ook wel dat het degelijk afstellen etc jaren ervaring vergt. Maar de theorie kan iedereen leren, dus waarom niet. (dit soort vragen past hier mijns inziens dus wel)Ik wil gewoon deftig weten hoe die dingen werken, en vraag dan ook om tips ivm met infovergadering.

Comment

• Jasper Ravesteijn
                            • Aug 2004
                            • 39

Beste Neeltje, en andere geinteresseerden.

Zoals gelukkig ook al hier besproken organiseerd Audio Electronics Mattijsen (importeur) in samenwerking met de fabrikant (Meyer Sound) audio cursussen voor ervaren-, minder ervaren- en beginnende geluidstechnici. Kijk voor meer informatie op de website www.meyersound.nl
                            Van 6 t/m 10 september Compact Course, van 22 t/m 26-11 SIM3.

Gegroet,
                            Jasper Ravesteijn
                            Produktmanager Meyer Sound NL
                            AEM

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

He Jasper, welkom. wat back-up is nooit weg...
                              By the way, de info in die cursus gaat eigenlijk over alle systemen, en is dus ook toepasbaar op andere merken.
                              Wij discrimineren niet...

Comment

Working...