Geluid Efteling zomer avonden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janpa
    • Mar 2004
    • 70

Geluid Efteling zomer avonden

Beste collegas,
    Mochten julie tussen het klussen door nog tijd hebben om naar de efteling te gaan graag even julie meening over het geluid met name op de zonneweide ! Ik vond het niet bijzonder fris en direkt naast het podium nog voor de stagelijn hoorde ik alleen maar laag. Nu graag jullie meening.[8D][8D][8D][)]
    problemen zijn er niet. Dit zijn uitdagingen.
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

De meeste acts in de efteling worden compleet ingekocht met geluid + licht. TD-medewerkers van de Efteling willen nog wel eens zo vriendelijk zijn om eens te helpen bij calamiteiten, maar over het algemeen is de Efteling dus niet verantwoordelijk voor de geluidskwaliteit...

In de grote zaal van het theater, in de foyers, de restaurants; meyersound systemen, klinken als een spreekwoordelijk klokje...
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• nielsjanssennl
      • Aug 2004
      • 101

Hey Arvid, goed commentaar op het theater systeem. Het is idd Meyer Sound (UPA-1P/USW) en is mbv SIM II ingeregeld. Audio Mathijssen heeft de set geleverd en geinstalleerd.

Helaas wordt dit systeem in de theaterzaal niet altijd standaard gebruikt. Veel produkties draaien met hun eigen systeem.

Comment

• Drive inn tnt
        • Sep 2003
        • 1082

Ik was er 24 julie op de zonnewijde. Er stond turbo. Het klonk heel goed alleen af en toe ging het mis met het laag. Tussen 2 optredens werd ook nog even een tafeltje gewisseld zag ik.
        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Rock On
          • Jan 2004
          • 250

Dat doet Bourgonje al een paar jaar. En ik heb een 4 jaar geleden een feestje meegemaakt, daar stond bij de grote vijver naast Carnaval Festival een setje Floodlight. 3 sub en 2 top per kant. In een woord: WOW!. Ik heb bijn nooit zo zuiver en toch met ballen een bandje aangehoord. Dat was over de hele vijver heen (ong. 60/70m). Dus ze kunnen het wel...
          "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• Fritz
            • Oct 2001
            • 621

Heb er een abbonementje
            Ik ga morgen voor de 3e keer naar de zomeravond toe. Ik ben niet veel op de zonneweide geweest, maar bij de andere podia vond ik het wel lekker klinken!

De volgspots op de zonneweide vielen me wel op, dat ging bij Boris/Maud iig niet echt soepeltjes...

Comment

• Drive inn tnt
              • Sep 2003
              • 1082

[quote
              De volgspots op de zonneweide vielen me wel op, dat ging bij Boris/Maud iig niet echt soepeltjes...
              [/quote]

Ja dat was waar ook.

Maar het klonk echt super zuiver
              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Waar SIM is is Niels Maar vond serieus de spreiding, klankkleur en verstaanbaarheid uitstekend aldaar... Leuk je te spreken op het forum trouwens, wist niet dat je mee deed Spreek je misschien nog bij een Hof klusje ofzo, groetsels !

Arvid
                Arvid Buit

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

ja, maar dat was nog SIM-2. Binnenkort ff over doen met SIM-3....(-)

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Ach kom, blijft achterhaald dat SIM, trust me; gewoon een dmx-in op zo'n processor, en alles komt goed []
                    Arvid Buit

Comment

• nielsjanssennl
                      • Aug 2004
                      • 101

Hey ********, met Sim 3 wordt het niet beter... qua metingen is precies hetzelfde...
                      belangrijkste in dit geval waar SIM voor is gebruikt is op verschillende lokaties meetmicro gezet en frequentie response vergelijken... de rest is op basis van onze eigen oortjes bepaalt wat wel en wat niet te veranderen aan klank... qua spreiding ed... kun je niet met SIM beinvloeden, da's een kwestie van goed ontwerpen... en dat kunnen die mannen van Audio Mathijssen heel goed... het lastige in dit geval was het matchen van underbalcony fills (wat geen Meyers was helaas) met het main systeem (Meyer Sound UPA/USW)...
                      DMX-in op een processor?!? trouwens over digitaal gesproken DMX is ook allang een achterhaald protocol... maar nu wordt het wel erg off-topic...

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

er stond ook een mislukte smiley achter.
                        Idd, de aem-boys weten wel wat ze doen, maar dat geldt voor alle leerlingen van Magu, geloof ik.
                        Heb hier in Enschede ooit ge-opperd om de UPA-1C's omgekeerd op elkaar te zetten. Ging meteen een stuk verder richting balkon...

Verder doet idd Bourgonje veel bij de efteling qua losse verhuur. En die jongens redden zich er ook prima mee.
                        Maar er komt af en toe een bandje met een eigen technicus, oid, en dan gaat het hele verhaal mank.

Comment

• Kav
                          • Oct 2002
                          • 80

citaat:Geplaatst door nielsjanssennl

Hey Arvid, goed commentaar op het theater systeem. Het is idd Meyer Sound (UPA-1P/USW) en is mbv SIM ingeregeld door ondergetekende en Eric Matthijsen (Audio Mathijssen heeft de set geleverd en geinstalleerd).

Helaas wordt dit systeem in de theaterzaal niet altijd standaard gebruikt. Veel produkties draaien met hun eigen systeem.
                          Bij mijn weten is dat systeem 1 maandje gebruikt en ondertussen is het systeem wat er hangt van Apogee aangekocht.

Het geluid tijdens de zomeravonden verschilt zelfs per week, de ene week is het echt kraakhelder allemaal en de andere week (als er waarschijnlijk andere mensen staan ofzo) is het weer niet om aan te horen. Maar het zal, vooral bij de vijver, ook niet zo'n heel gemakkelijke klus zijn het altijd helder te hebben.
                          If it ain't broke, fix it 'till it is!

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

nope klopt niet...
                            Arvid Buit

Comment

• Jeroen
                              • Aug 2000
                              • 1021

Pffff,.... wat klopt niet AJB. Je bent wel erg kort van stof zeg.
                              Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

Working...