d&b C7: zalen tot hoeveel personen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

Meestal zetten wij een dubbele c7 set per kant. de toppen stapelen we dan altijd op elkaar en niet naast elkaar. Dan zetten we ook nog altijd tiplatten onder de toppen. eentje vanachter onder de onderste top, zodat die wat naar ondereren gericht is en eentje onder de bovenste top vanvoor, zodat die eigenlijk terug wat recht komt.

De bassen stapelen we afhankelijk van locatie anders. Meestal zetten we deze niet op het podium en dan leggen we alle bassen eigenlijk gewoon met de platte kant op elkaar. Zo krijg je dus een toren van 4 bassen op elkaar met daar bovenop de 2 toppen, zoals hier boven beschreven.
    Uiteraard leg je de poorten van de bassen aan dezelfde kant.

als er een podium is dat aan onze wensen voldoet leggen we de bassen ook soms met 2 tegeneen, naast elkaar. Hetzelfde nog eens daar op.

Misschien dat een tekening helpt

Opstelling1:

T
    T
    B
    B
    B
    B

Opstelling2:

T
    T
    BB
    BB

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Funkmaster
      • Dec 2004
      • 204

waar ik wat vrijwilligerswerk doe hebben ze een dubbele C7 set per kant, met nog twee extra C7 topjes ingevlogen voor langs de zijkanten/bar en twee maxen als infill.

Een vriend van mij kwam met het idee om ze als volgt te stapelen:
      twee subs op de grond naast elkaar, in het midden daarop een sub, nog een sub daarop en nog twee topjes erop die met een latje naar voor hellen. Hierboven hangt nog een C7top gevlogen en op het podium twee maxen als infill.
      Tekening:

T

T
      T
      B
      B
      BB

De C7 set hangt aan vier P1200's, de outfils en infills op 4 E-pacs
      Dit klinkt super en gebruiken we nu meestal als opstelling voor bandjes.
      Het grootste wat ik er tot nu toe mee gedaan heb is een rockshow voor een 6-700 man.

Zijn er nog mensen die een gelijkaardige opstelling gebruiken?
      It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• remcorlt
        • Nov 2005
        • 5

C7 set

Nog even over die set van mij...

Ik weet dat het nu niet de meest ideale set is maar het komt omdat ik eigenlijk alles 2de hands van bandjes heb overgenomen...

De hobby is nu dus echt uit de hand gelopen en ik wil een beetje vragen wat een beetje een mooie vervangende set is voor dit... ( ik wil graag wel mijn eigen versterkerrack's houden)

Ik hoop dat er goede ideeen bij zitten...

Groeten Remco

Comment

• remcorlt
          • Nov 2005
          • 5

nog even een reactie op i-tech achter een D&B set

De reden dat ik i-tech's gebruik is omdat ik al 2 van die racken had en eigenlijk hier wel mee verder wou omdat ik heel tevreden ben over deze apparaten...

Verder worden deze racken heel vaak verhuurd aan een collega bedrijf die er JBL set's mee aan stuurt... dit was eigenlijk de reden om het bij I-tech's te houden...

Groeten Remco

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Originally posted by remcorlt
            Heey ik heb per kant 2x een B2 sub op elkaar liggen met daar nog eens 4 C7 subs boven op en daar weer 4 C7 toppen boven op... duss in totaal per kant 4x B2 sub 4x C7 sub en 4x C7 top met daar achter als versterkers Crown I-tech's... Ik wil nu wel eens weten hoe jullie daar over denken en tot hoeveel personen denken jullie dit te kunnen gebruiken duss de set is in totaal 8x B2 sub, 8x C7 sub en 8x C7 top...

Groetjes Remco
            Ik denk dat je met deze set een erg ongedefinieerd geluid gaat krijgen, en dat je , zeker op wat grotere afstanden de spraakverstaanbaarheid helemaal kwijt bent.
            C4 zou echt veel beter gaan, en met 4 toppen kun je je geluid dan plaatsen waar je het wilt hebben.

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Hai Remco,

Misschien een idee om voor die vervangende set even een nieuw topic te openen. Dan zul je makkelijker reacties krijgen en blijft het hier on-topic.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Ik heb dit nog eens zitten lezen en kwam iets heel interesants tegen :

ik begrijp niet helemaal dat je met deze stack draait 4x c7 top p/k
                dan kun je volgens mij toch echt beter c4 toppen gaan pakken
                2 c7 toppen per kant is al redelijk moeilijk te controleren ivm grote afstraling
                b2's 4 per kant als je ze met d12 of a1 draait heb je toch genoeg sub voor 2500 man
                pak je daarbij c7 subben (worden dan eigenlijk lowtjes) dan krijg je toch hele interessante fase problemen
                ik ben van mening c7 set (dus 2x c7sub 1x top) tape tot 750 band tot 400
                c7 set + b2 p/k (mits in tijd gezet) tape 1100 man band 650
                c4 set (1x b2 2x c4 sub 2x c4 top) tape 1500 man band 900 man
                (dit puur omdat je bij tape veel minder dynamiek nodig hebt)
                Ik bedoel met interesant, dat het bij mij juist andersom is, maar dan met een ander merk...Ik kan dus met live muziek meer bereiken dan met band artiesten. Heb de afgelopen jaren wel gemerkt dat veel technicus, zeker in het NL talig cirquit niet kunnen mixen, of heel slecht...Misschien verklaart dat weer een hoop in het live fotoforum, over elke bandartiest zijn eigen....
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• sjoerd
                  • Apr 2004
                  • 341

helemaal mee eens Olaf. Maken we ook heel vaak mee, zelfs bij bekende artiesten dat er compleet overstuurd wordt enzo. erg zonde van de act... plus dat wij er op aangekeken kunnen worden als ze inprikken...

Comment

Working...