EV / ACOUSTIC LINE / KS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Ja...Ik zou iig nooit voor de 181 sub kiezen, eerder voor de 218 en als topkast de M14...Ik heb die combi zo wel eens vluchtig gehoord, met Powersoft versterkers...En een Mach 20.06 processor....Leuke combi, voor een betaalbare prijs...

By the way, het zit allemaal in dezelfde categorie, qua prijs...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• pro`d`user
      • Jun 2002
      • 534

citaat:Geplaatst door MC Party

Dus wanneer je het één keer hoort en het klinkt slecht dan is het slecht? Ik denk dat hier al vaak genoeg is gezegd dat je iedere set hoe "goed" dan ook slecht kan laten klinken.
      Dat zijn meerdere schoolfeesten (een stuk of 10).
      ALs ik nu mijn mening zeg over KS zou ik zeggen dat toen ik het heb gehoord het beslist niet goed klonk, als ik het ergens in de toekomst zou horen en ik zou het wel goed vinden klinken dan zou mijn mening veranderen maar tot die tijd vind ik het KS wat ik heb gehoord niet goed klinken.
      Barry K.
      Wij werken met EV ole ole
      In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Kort samengevat : KS heeft allemaal JBL componenten, maar ze hebben vergeten de originele JBL-filters toe te passen, waardoor de klank compleet over de rooie gaat als je gas gaat geven.
        Maar als je voor een 130dB set gaat is die Meyerset voor een dikke 13mille (wired + cased!) euri ook een optie.
        De EV zit ook in die regio , qua druk en qua budget, en die KS ook.

En dan wordt de keuze ineens een stukkie makkelijker.

Comment

• DJ_Robin
          • Jul 2001
          • 610

Wij hebben ook een RX setje in de verhuur zitten. 2x 118 . 1x 212 per kant. Erg lekkere combo nog 1 of 2 basjes en een extra 212 erop en je hebt echt een supper setje. Bij ons draait het nu nog op 2 P3000's en een dx38 maar ik hoop dat dat snel een 3 weg actief setje gaat worden. Ik zou voor het midlaag geen P2000 nemen vind ik wat aan de magere kant die 12inchen kunnen best een P3000 hebben.
          Ik ben wel EV fan dus ik kijk niet helemaal objectief maar ik heb al een aantal keren een UPA setje magen horen maar ik ben er niet echt van onder de indruk. Ik vond het wat agressief over komen , ik miste een beetje de body in de kast.

M.V.G
          EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

En ik vind EV weer dof, en niet echt lekker koppelen in mid-laag. Maar dat is smaak.

Comment

• Overdrive
              • Feb 2002
              • 717

citaat:Geplaatst door **************

En ik vind EV weer dof, en niet echt lekker koppelen in mid-laag. Maar dat is smaak.
              Welke set heb je dan gehoord? (ff EV verdedigen )

En Robin, idd een P3000 zou nog beter zijn, net ff wat meer headroom idd (maar P1200, P2000, P3000 lijkt wel geil in je kissie [8D]).

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

MT-4, mt-2, en uiteraard de opvolgers van de s100/200, en nog wel wat andere losse onderdelen, (DH1A, bijv..)

Heb er jaren mee gespeeld, onder andere in de oude Hitec's, die via IemkeRoos binnenkwamen.

Maar , dat is smaak, zei ik al...

Comment

• Overdrive
                  • Feb 2002
                  • 717

citaat: En ik vind EV weer dof, en niet echt lekker koppelen in mid-laag. Maar dat is smaak.
                  Zeg dan dat je MT-4 en MT-2 dof en niet lekker vind koppelen in het mid laag. Nu strijk je heel EV over één kam.

Heb MT-2 en MT-4 ook wel eens gehoord. Dit is ten eerste een geheel ander systeem en ten tweede klinkt geheel anders dan de RX serie (waar we het in dit topic over hebben ) Ben ook niet echt fan van MT-4 hoewel er wel veel mensen erg tevreden over hebben gespeeld.

Maar idd zoals je zegt, dan is er altijd nog smaak...

Comment

• BlackLight_Frank
                    • Feb 2004
                    • 143

Wij hebben zelf 6 x Rx118, 4 x 212/75, 2 x P1201, 2 x P1202 sinds 1,5 jaar.
                    This website is for sale! electricaudio.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, electricaudio.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

We draaien regelmatig grotere dance-classics feesten met zo'n 500 man in een schouwburgzaal, we laten dan 2 baskasten thuis.
                    Met 1 x 118 en 1 x 212 per kant kun je ook prima kleinere feestjes doen, moet je er wel ± 45 cm verhogingsblokje onder gooien, de 212 heeft helaas geen pole-stand adaptor.

In feesttenten zetten we er meestal een baskast bij (dus totaal 4 118's per kant) en een delaystackje van 2 x Rx 115, gaat dan wel niet zo hard als de band meestal, maar voor disco hard zat en het klinkt als een klokje.
                    Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• DJ_Robin
                      • Jul 2001
                      • 610

Ik blijf toch bij de 2000/3000/3000 combinatie voor High / Mid / Low

Wij hebben voor de monitors (EV XW12) de combinatie 1200/3000 High/Mid maar die 1200 vind ik toch net iets te ligt voor de driver in de 212 kasten.

En ik vind het dan nog steeds een geil rackje zeker als je het afmaakt met 2x een dx 38 of natuurlijk een mooie klark technics processor. Maar dat is voor de fortuinlijken onder ons. Wij gaan binnenkort wel op het X array over op de Klark omdat EV heeft aangekondigt om de DX 38 niet meer door te ontwikkelen maar volledig over gaat op de Klark voor hun systemen. Met het oog op uitbreiding kiezen wij daarvoor voor de Klark maar ik moet zeggen dat ik de DX 38 ook een zeer goede processor vind en deze blijft bij ons dan ook op de monitors en de kleinere systemen.

M.V.G
                      EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Overdrive
                        • Feb 2002
                        • 717

De P3000 vind ik eigenlijk ook veels te weinig voor 3x 118 en met 3 kasten op een P1201 heeft al bijna geen nut meer een 3e kast. Wil je het helemaal leuk doen moet je een P2000 of een P3000 gebrugt op 2 118's zetten, vinden die EVX180B's helemaal nie erg. Heb nog niet veel ervaring met actief aansturen van het topkasten, maar je raad dus een P2000 aan voor het hoog? Is dit gewoon extra headroom luxe of echt nodig?

Die klarks zijn idd helemaal top, lekker de ruimte met je 8 uitgangen en 4 ingangen! Heb al een paar afgeregeld in clubs, ze werken echt super alleen soms last om verbinding te krijgen met de laptop. In principe kunnen ze niet heel veel meer dan een dx38, maar wel meer gebruiks gemak dan een dx38. Toch jammer dat ze niet een 2/3 in 6 out van EV laten uitkomen .

Groeten Joost

Comment

• DJ_Robin
                          • Jul 2001
                          • 610

Als je de luxe hebt om zoveel amps te kunnen aanschaffen en vervoeren is dat zeker een optie maar ik vind het wel netjes 3 waffertjes per kant en gaat hard zat. Ook genoeg headroom als je de tijd neemt goed je processor in te regelen.

Aangezien EV / Klark / Midas tegenwoordig allemaal tot dezelfde behoren heeft EV gezegt geen tijd / onderzoek meer te stoppen in de DX38 en zich volledig te richten op de Klark processor. Ook alle Line Arrays en nieuwe systemen zullen voortaan hun basis settingen krijgen in de Klark en niet meer voor de DX 38.

Ik heb nog nooit problemen ondervonden met verbinding krijgen via de 485 verbinding op de Klark. Wat waren jou problemen en met welk programma werk je op de Klark dan en met welk 485 omvormertje ?

M.V.G

Comment

• fl@x
                            • Oct 2003
                            • 194

citaat:Kort samengevat : KS heeft allemaal JBL componenten, maar ze hebben vergeten de originele JBL-filters toe te passen, waardoor de klank compleet over de rooie gaat als je gas gaat geven.
                            Maar als je voor een 130dB set gaat is die Meyerset voor een dikke 13mille (wired + cased!) euri ook een optie.
                            De EV zit ook in die regio , qua druk en qua budget, en die KS ook.
                            Ben niet zo zeker van of nieuwste solosetjes JBL-componenten hebben. Momenteel gebruikt KS Beyma speakers in hun systemen.

FF een vraagje: Hoe wou je die soloset kopen? Met 2 CA4U versterkers? Of 1? Dit maakt het verhaal toch wel zeker anders.

Met 2 CA4U's draait het systeem drie-weg actief. Dan heb je 1200 watt bridge op het laag en de andere twee eindtrappen sturen het topje biamped aan.

Gebruik je echter maar 1 Amp, dan heeft het setje 600 watt voor het laag per kant. En 600 watt mid-hoog per kant. Persoonlijk vind ik dat iets te weinig voor het setje. Met twee amps gaat die set loei-hard en heb je echt geen tekort aan laag. En wat betreft die opmerking over een gemeen schreeuwend topje, dat ligt waarschijnlijk aan de geluidsman. Die top is 2" 12" en geeft een lekkere open sound.
                            Qua prijsklasse zal die set met dubbele amps een stuk hoger liggen dan een EV RX set.

Ik weet eventueel nog wel een occasionsetje voor je...Ik verzeker je dat je KS niet af moet schrijven na de opmerking van pro`d`user:

citaat:Ik heb KS ooit is op een schoolfeestje gehoord, weet niet precies wat voor set het was maar het was schel en niet mooi.

Greetz Fl@x

Zo niet, dan toch!!!

Comment

• pro`d`user
                              • Jun 2002
                              • 534

Als iemand weet waar er bij een openbaar iets met KS gedraaid wordt graag een mailtje, dan hoor ik KS misschien van een goede/betere kant.
                              Barry K.
                              Wij werken met EV ole ole
                              In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• sis
                                • Jul 2003
                                • 3305

citaat:Geplaatst door pro`d`user

Als iemand weet waar er bij een openbaar iets met KS gedraaid wordt graag een mailtje, dan hoor ik KS misschien van een goede/betere kant.
                                Ik heb KS gehoord in openlucht en het was geweldig: 12 KW voor +/-1000 personen ( Paul Michiels met orkest )
                                stond wel een technieker achter de mengtafel met oren aan zijne kop
                                Ik bedoel daarmee : iemand die serieus kan mixen en dat was ook te horen [^]
                                sis
                                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...