draadloos zenden in optocht

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

draadloos zenden in optocht

Hoi, even een lastig vraagje.

ik ben bezig met een geluisinstallatie welke op een corsowagen moet komen. niet echt een probleem, gewoon een mooi master-setje en klaar...maar nu komt het.

de wagen bestaat uit twee delen die afzonderlijk van elkaar rijden (het zijn twee kameleons van een metertje of 18 lang en 7 meter hoog. hierop staan dus 2 pa's die beide hetzelfde geluid moeten overbrengen, maar wel draadloos, dus een md et voila.

hoe kan ik dit het beste aanpakken qua zenden? problemen zijn de staalconstructie waaruit de wagen bestaat, een reuze kooi van farahday dus, en daarnaast het feit dat er op en rond het corso veel, heeeeeel veel zenders in de lucht zijn. onder andere enkele flinke zenders voor de omroep die langs heel het parkoers loopt, veel portoverkeer en daarnaast veel kleine zenders, draadloze micro's en babyfoons voor communicatie tussen bestuurder en degene die de wagen rondpraat. frequenties zijn dus lang niet allemaal bekend..

hoe zou ik dit betaalbaar maar vooral bedrijfszeker kunnen maken (figuratie op de wagen is nml. afhankelijk van het geluid, zitten quepunten in) ook adressen van zenderboeren zijn welkom.

groet en bedankt,
    Ralph
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

nou is het misschien een idee om een sennheiser in-ear setje te gebruiken met aan beide kanten richt antennes, dus de zender direct aan het mengpaneel (ofzo) aansluiten, en de ontvander aan de andere kant, moet je wel de coax kabels zo kort mogelijk houden zodat je een goed signaal uitzend met zo min mogelijk ruis, en de richantennes zo hoog mogelijk. En het liefst ook de mogelijk heid dat ze elkaar kunnen zien.
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

je zal denk ik een systeem moeten pakken die zelf naar een vrije frequentie gaat scannen... Verder zitten niet alle soorten zendapparatuur die je zojuist hebt opgesomd in de UHF-band, dus frequenties zullen er zeker overblijven (tenzij er een paar mensen een systeem kiezen waarbij je max. 8 microfoons over de gehele UHF-band kan gebruiken)...

Dus met een UHF-draadloze verbinding heb je waarschijnlijk de meeste kans van slagen. Tenzij je een systeem bedenkt om zonder risico een directe kabel te 'spannen' tussen de 2 wagens.

Over de antennes: (wat shure-fan al zei zo ver mogelijk boven de wagens en goede, grote antenne's pakken.

Comment

• R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

daus dus het probleem, alhoewel het officeel niet kan krijg je beij een oerwoud van zenderverkeer toch last van spetters etc, dit wil ik voorkomen, UHF is idd wat we nu ook op het oog hebben, maar ben toch beetje bang voor rondzwervende draadloze micro's (zijn er ongeveer 30 langs het parkoers, waarvan een aantal op de markt, daar mag dit gespetter of wegdrukken nu juist zekler niet gebeuren

Comment

• Ben SE
          • Jan 2004
          • 17

Wanneer veel verkeer in de UHF band zit, kun je misschien de VHF band gebruiken.

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

tja...da's hoe een koe een haas vangt (toch bedankt, iedereen die meedenkt is meer dan welkom) maar ik zit meer te denken aan lekker illegaal met een 5 wattertje fm te gaan zenden ofzo (de buren kunnen dan ook mooi meeluisteren als we repeteren)

Comment

• DJ_Snaky
              • Sep 2002
              • 272

2 jaar geleden heb ik meegewandeld met het geluid van de wagen animal army (bij ralf wel bekend)

ook met een master setje van rsl
              en daar zat in de bijgeleverde versterkers al een zender en ontvanger in
              want toen wij bij (poteindplijn) een omroeper voorbijkwamen met ook een masterset van rsl kwam het geluid van de wagen ook over die omroep instalatie.

ik zou dus even navragen bij rsl hoe dat in elkaar zat, en dan denk ik dat je dat wel kan gebruiken

let trouwens wel op dat er dit jaar 3 buurten met een masterset van rsl rondrijden en je dus kan hebben dat alle 3 de wagens hetzelfde geluid gaan maken
              want ik weet niet hoever onze wagen van die van jullie vandaan rijd

veel succes
              [:D] zin in een feestjuh [:D]
              <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• DJEM
                • Jul 2004
                • 254

Zon klein fm zendertje is niet perse illegaal, zolang het bereik maar goed is, kwalitiet daarin tegen zal wel wat minder zijn... dan als van cd'tje...
                Kabeltje trekken tussen beide wagens kan evt wel met zo'n haspel welk zichzelf oprold... alleen knap werk om te zorgen dat afstand niet te groot word... Alhoewel je hebt geloof ik haspels die 20 m draad kunnen herbergen voor in werkplaatsen aan plafond te hangen...
                Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

kabel is geen optie, willen ontwerpers niet..en dat zender/ontvanger verhaal snaky, dat wil ik dus ten alle tijde voorkomen, datr wil ik net niet, er loopt idd veel volk met RSL spul rond, maar daar ben ik niet zo bang voor..en ik heb geen zenders etc. gevraagd, dus ga er van uit dat ik die niet krijg, alleen PA met versterkers.

Comment

• edgard
                    • Apr 2004
                    • 33

ik heb het gedaan met een akg setje. wij hadden het zelfde probleem maar dan met de carnavals optocht. Ik heb de antenne met een ijzerdraad aan het kippegaas in de wagen geknoopt en heb geen problemen gehad.

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

grappig belde net naar RSL, de ontwerpers wilden kleinere kasten, maar alels wat er aan compacte mastersets rondzwerft in nederland is tijdens corso te vinden in en om alle corsowagens..jammer voor de ontwerpers, maar de gewenste 12"toppen zijn al weg. toch maar 15"dan..

Comment

• DJ_Snaky
                        • Sep 2002
                        • 272

haha wie heeft dan die 12"jes wij hebben ook 8 15" in onze wagen zitten:P
                        [:D] zin in een feestjuh [:D]
                        <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

Working...