19" softcase, welke?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

19" softcase, welke?

welke en waarom? (met link aub...)
    gaat om een 4 HE unit...
    thnx [8D]
    knoppen en waarden :)
  • LuxProDeo
    • Feb 2003
    • 245

citaat:Geplaatst door dokter dB

welke en waarom? (met link aub...)
    gaat om een 4 HE unit...
    Hoi Barney!

Heb helaas geen aanrader voor je, wel een afrader: heb met een 4 HE rack bag van DAP getourd waar een handvat en de draagriem vanaf zijn gescheurd. Maar was ook wel enigszins zwaar beladen, met 2 HE aan MiniDisc deck (licht) en 2 HE aan batterij laders (ZWAAR!).

Heb van WG wel eens EQ's in een goede softcase meegehad, geen idee welk merk/type.

Als je met softcase natuurlijk zo'n tas-met-19"-frame bedoelt, en niet zo'n plastic flightcase. In dat geval de beste ervaringen met de cases van Stagg.

Groet,

Jorg

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

hee jorg,
      alles goed? das 2x in een week!

nee ik bedoel idd niet zon plastieken uitgeharde vuilniszak

eens kijken wat er meer komt,
      zal anders WG eens bellen, zal het rockbag zijn oid?

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

javascriptopupWindow('http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/popup_image.php?pID=1401&osCsid=a5c52589e186b82670 609df1a13a3bba')

die ziet er wel ok uit.... wel beetje opvallend als je ermee over straat moet

Comment

• LuxProDeo
          • Feb 2003
          • 245

die ziet er wel ok uit.... wel beetje opvallend als je ermee over straat moet
          Zolang je hem maar nergens per ongeluk laat staan, want dan is dit voor niets vermoedende voorbijgangers volgens mij een gevalletje Explosieven Opruimings Dienst

Belletje naar WG kan nooit kwaad natuurlijk, als ze die dingen voor verhuur apparatuur gebruiken dan zullen ze wel wat ervaring hebben qua duurzaamheid. Maar misschien was het incidenteel, verder bij hen altijd alle rack spul in flightcase gehad / gezien.

Die rockbag ziet er verder wel goed uit idd., wat wil je erin kwijt, qua gewicht?

Groet,
          Jorg

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

jaja,
            heb er nog een:

http://www.musik-produktiv.at/shop2/shop04.asp/artnr/3619109/sid/!06082002/quelle/listen

met wielen, nou ja ziet er niet echt hefty uit die wielen....
            word toch wel 6HE ivm kabels....

qua gewicht: best wel een hoop, kilo of 30 schat ik, zware buizenmeuk

met deze kan je bovenin de kabels stoppen, ook wel rieleks:
            http://www.musik-produktiv.at/shop2/shop04.asp/artnr/2307105/sid/!06082002/quelle/listen

Comment

• LuxProDeo
              • Feb 2003
              • 245

qua gewicht: best wel een hoop, kilo of 30 schat ik, zware buizenmeuk
              Dan moet je toch aan de wielen denk ik, boven de 25 kilo mag je niet in je eentje tillen van de ARBO [}] [)]

Of je moet die buizenbakken puur ter recreatie bij je hebben [8D]

Comment

• Wim Siebelink
                • Jul 2001
                • 51

Bij de Rockbags moet je wel eerst de boutjes aandraaien waarmee de racking vastzit. Deze zitten bij zo goed als iedere rockbag los.
                Verder gaan na verloop van tijd alle ritsen kapot op de hoeken. Ik moest recentelijk met de Leatherman een rockbag afschrijven omdat ik niet meer naar binnen kon.... En dat wil je vast niet als je in verweggistan zit....

Comment

• Pieter Huijgen
                  • Sep 2003
                  • 766

Bij Holland PA hebben ze tassen waar losse binnenracks ingeschoven kunnen worden. m.i. de beste oplossing, alleen vrij prijzig
                  Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• dokter dB
                    • Nov 2003
                    • 1535

citaat:Geplaatst door par-av.nl

Bij Holland PA hebben ze tassen waar losse binnenracks ingeschoven kunnen worden. m.i. de beste oplossing, alleen vrij prijzig
                    hmm lijkt me top maar dat word dus wel weer zwaar...

bedankt alvast voor de reacties!

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

Heel ff....
                      Je gaat profi onderwg en dan ga je voor de muzikanten oplossing?[}]
                      Die veredelde laptoptassen staan wat mij betreft gelijk aan een curverkratje...

4HE met inhoud, iets zegt me dat er dan een md spelert en en draadloos mic setje ingaan voor een theater tour die verder gebruik makt van geluid van het huis? (gokje natuurlijk, kan net zo goed iets anders zijn)

Ik kom geregeld techneuten met zo'n tas oplossing tegen, die zijn altijd een beetje stilletjes als ze de rits van die tas los doen en moeten kijken of alles nog werkt...
                      Wat mij betreft niet de manier om met je spullen om te gaan.

Flightcases zijn nu eenmaal lomp, zeker voor een 4HE een hele lompe oplossing, maar...
                      *wat je inbouwd zit stevig
                      *je hoeft je geen zorgen te maken als de kist een keer in een trailer beland
                      *altijd wat anders in te schroeven wat je echt dierbaar is

just mij 2cents...

Comment

• dokter dB
                        • Nov 2003
                        • 1535

hmm ja je hebt wel een punt...

Maar wat erin gaat neem het elke keer zelf mee, dus ben er wel voorzichtig mee, het is wat spul uit mn studio...
                        Ik woon 3 hoog en met een te zware flightcase snachts 3 trappen op zie ik niet zo zitten...

Die gator dingen lijken mij best wel stevig genoeg?... iemand ervaring met de ritsen bijvoorbeeld?

PS: minidisk en draadloos zal je mij niet zien meeslepen, behalve richting gemeentereiniging dat soort klussen hoef ik ***dank niet te doen...

Comment

• joe
                          • Jan 2003
                          • 446

citaat:Flightcases zijn nu eenmaal lomp, zeker voor een 4HE een hele lompe oplossing, maar...
                          *wat je inbouwd zit stevig
                          *je hoeft je geen zorgen te maken als de kist een keer in een trailer beland
                          *altijd wat anders in te schroeven wat je echt dierbaar is
                          Je hebt gelijk alleen zo'n flightcase gaat wat moeilijker mee in het vliegtuig en als je naar een klus moet met je normale auto gaat zo'n stolp met wielen ook niet echt makkelijk achterin.

citaat:http://www.musik-produktiv.at/shop2/shop04.asp/artnr/3619109/sid/!06082002/quelle/listen

met wielen, nou ja ziet er niet echt hefty uit die wielen....
                          Ben je niet bang voor die buizen als je met zo'n karretje over een keie weg rijd?

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

ja het zal idd wel zonder wielen worden om de verleiding tot rijden te voorkomen

@joe: check je mailbox....

Comment

Working...