next-proaudio ervaringen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper Ravesteijn
    • Aug 2004
    • 39

citaat:Geplaatst door nightline

citaat:Geplaatst door Freek Fokker

citaat:In je slaapkamer 1, in Ahoy een veelvoud daarvan
    ok specifieker, het aantal kasten dat je per kant nodig hebt om zo laag te komen met het line array principe dat die 18 inch subben mee kunnen werken.

Ik weet ook dat het van meer factoren afhangt maar er is vast wel een aantal waarop het kastje gebaseerd is...
    Normaal gesproken hoort een line-array net zolang/hoog te zijn als de golflengte van de laagste freq. die ermee weergegeven wordt. Laten we als voorbeeld even 100 Hz nemen ( niet onreeel ) dan zou het stapeltje minimaal 340/100=3,4 mtr. lang moeten zijn.

Groeten

Jack
    Hoi Jack,

Bijna, en goed dat je zo ver komt! Maar de theorie betreffende golflengte versus harts-afstand tussen componenten is niet dat de lengte van de array [u]gelijk</u> moet zijn aan de golflengte maar: de helft van de golflengte.
    Dus 100 Hz heeft een golflengte van 3,4 m. Gedeelt door 2 is: 1,7m. Kortom: de afstand tussen de hartlijn van de componenten koppelt 100Hz on-axys als deze 1,7 meter uit elkaar liggen.

En eigenlijk is ook dit maar gedeeltelijk waar....voor iedereen die er het fijne van wilt weten:
    Compact Seminar door Mr. Magu van 6 t/m 10 september 2004, www.meyersound.nl voor info en inschrijving.

Groet,
    Jasper

Comment

• Janpa
      • Mar 2004
      • 70

Heren wie is nu de importeur van Next? Of wie pleegt zich importeur te noemen ?
      problemen zijn er niet. Dit zijn uitdagingen.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

er van uitgaande dat next slechts een halve set uitgeleverd heeft, en de rest nog bij de plamuur-boer staat zou ik maar geen haast maken met bestellen. Levertijd bijna 4 maanden, nu al.

Comment

• JVS
          • Mar 2004
          • 317

Als ze inderdaad meer dan een maand nodig hebben om nog een paar extra kastjes te vervaardigen dan ga je je toch het één en ander afvragen...

http://www.inter-company.com/Jpg/Blues/tn_la12.jpg Kijk eens in het midden in die cirkel hoe scheef die kast gebouwd is... Zou het allemaal decoupeerzaag-hand-made zijn ? De gats tussen de onderste twee kastjes ziet er ook al niet al te strak uit..

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

En let ook op het riggen van het systeem... RINUS!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

• Janpa
              • Mar 2004
              • 70

Er wordt mij nu het een en ander duidelijk. En waarom, ik heb begin dit jaar contact gehadt per mail met Next portugal. Over de import van Next nadat ik in portugal met Next hadt gewerkt men hadt daar wel een compleet systeem hangen 6 kasten per kant. En het werdt op een grotere lokatie gebruikt dan in nederland ook ik ben van meening dat dit soort systeemen voor de grotere produktie's geschikt zijn gezien hun vertikale openings hoek . Maar in portugal klonk het systeem gewoon goed het werdt daar echter aan gestuurdt door een DBX reak drive. Maar na wat op en neer gemail en de doc. perpost ontvangen te hebben werkte het mail adres plotseling niet meer. Nu weet ik dat Next een handelsmerk is van een electronica fabrikant (ze maken oo yoke spots) na het lezen van het bovenstaande was ik toch zeer verbaast dat er toch wat spul in Nederland is aangekomen. Daar wij wat relaties hebben in portugal ga ik toch eens na vraagen bij hun hoe de vork nu in de steel zit.
              Wordt vervolgt. JAN
              problemen zijn er niet. Dit zijn uitdagingen.

Comment

• joe
                • Jan 2003
                • 446

citaat:http://www.inter-company.com/Jpg/Blues/tn_la12.jpg Kijk eens in het midden in die cirkel hoe scheef die kast gebouwd is... Zou het allemaal decoupeerzaag-hand-made zijn ? De gats tussen de onderste twee kastjes ziet er ook al niet al te strak uit..
                Hmm.. ik zie alleen maar een ander lichtval,, of heeft mijn pc een slecht beeldscherm.

In het echt viel de afwerking wel mee vond ik, alleen de lak zat er niet echt stevig op, maar dat zijn wel bij meer speakers.

Van die rigging hebben we verteld dat die gamma harpjes echt niet kunnen dus ik denk dat dat nu wel verleden tijd is.
                (in haarlem is het wel veilig gehangen

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

citaat:Geplaatst door joe

Van die rigging hebben we verteld dat die gamma harpjes echt niet kunnen dus ik denk dat dat nu wel verleden tijd is.
                  (in haarlem is het wel veilig gehangen
                  sorry, MUSKETONS, en geen harpjes. Vandaar.

Comment

• Vincent Buttstedt
                    • Jul 2008
                    • 42

Next pro audio

Hey allemaal,
                    Ik woon al 8 jaar in portugal, en dat merk Next pro audio is portugees, het bedrijf hete eerst CVA, maar die heeft al zo veel rechtzaken lopen vanwege kopieren van andere merken en heeft hij een nieuwe naam verzonnen. dat next, is de kopie van de wavefront series van martin audio. het enige is dat hij geen phase-balls gebruikt voor de mid speakers en hij heeft echt een waveguide gemaakt (beetje gek, want met korte 1" hoorns hoef je de "time aliggnement" niet te corrigeren)
                    Ik werk nu al bijna een jaar met martin audio, werk zamen met de verkoper van martin audio portugal, en heb het verschil al gehoord. Volgens next moet je 1 sub per top neerzetten. De versterkers zijn van die modules die ze verkopen in china die onder andere in: drastic, zeck, crest, en nog andere versterkers zitten.
                    Dat next pro audio heeft nu een monitor in frankfurt laten zien, eigenlijk een exacte kopie van de martin LE1500, alleen zonder de ronde gedeelte, en met veel minder SPL.
                    Next heeft ook die andere speakers, dat zijn allemaal gekopieerde nexo speakers, de PS series. Een colega van me heeft daar gewerkt en die zei dat ze een keer een PS15 voor demo hadden gehuurd en helemaal uit elkaar getrokken en een tekening gemaakt. De eigenaar van dat bedrijf maakt dan geen exacte kopie, maar je ziet het er wel op terug.
                    Het verpest wel een beetje de geluid-markt hier in portugal, want hij verkoopt het heel goedkoop, PVP prijs voor 8 tops, 8 subs met versterkers en torens en takels, kost je 48.000 euro.
                    De speakers die erin zitten, is allemaal B&c speakers, maar de goedkope series anders wordt het te duur, het verschil is dat martin de B&C buitenkanten gebruikt, de voice coils en cones wordt allemaal door R&D van martin ontworpen (wel gefabriceerd door B&C). Ze leveren ook geen "technical assistance", geen presets in de DSP, ze zeggen, zoek het maar lekker uit.
                    Hier in portugal zijn er ook veel slechte commentaar over Next, maar ja, hier zijn (NOG NIET) veel goeie geluids engineer's.
                    Maar nu toch al 6 Martin Audio W8LC systemen verkocht, elke set is dan 8 tops en 6 subs per kant. Allemaal met powersoft versterkers en klinkt heerlijk.
                    Als er iemand nog wat info wilt over martin audio ofzo....

Vincent Buttstedt

Comment

• jaksev
                      • Jul 2007
                      • 365

Het is al weer 6 jaar geleden dat we een laatste post hebbem gehad in dit topic. Hoe staat het er nu mee? Zijn er al mensen met ervaringen? Ik ben laatst gaan luisteren maar de dubbel 12 inchers van next een front loaded kastje. Ik was aangenaam verrast.

Comment

• LVG
                        • Jul 2011
                        • 152

Originally posted by jaksev
                        Het is al weer 6 jaar geleden dat we een laatste post hebbem gehad in dit topic. Hoe staat het er nu mee? Zijn er al mensen met ervaringen? Ik ben laatst gaan luisteren maar de dubbel 12 inchers van next een front loaded kastje. Ik was aangenaam verrast.
                        Welke type was dat?

Comment

• jaksev
                          • Jul 2007
                          • 365

Originally posted by LVG
                          Welke type was dat?
                          Dat was: Next X212, dubbel 12". Ik vond het echt leuk klinken, maar zoiets heeft EV ook, de RX212, maar die heb ik nog nooit gehoord.

Comment

Working...