t.c. Electronic EQ station

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eddy56
    • Mar 2004
    • 102

t.c. Electronic EQ station

Mijn vraag is of iemand hier ervaringen mee heeft, en deze wil delen.
    Mijn idee is om hem te gebruiken in een nieuw te bouwen monitor rack

ik zie vooral voordelen in besparing van ruimte.

Link naar de site van eq station

en heeft iemand hier een prijs indicatie van?

Greetz Eddy
    Apogee, i\'m loving it!
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Uhhh...is een beetje nieuw he...

Maar wat ik begrepen heb is het goed te gebruiken voor monitor eq.
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

toestel is nieuw, concept is oud.
      Volgens mij zeker bruikbaar op monitors, maar dan wel met de remote erbij!

Andere merken met iets dergelijks: Klark Teknik, APEX

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Hallo eddy56,
        Ik heb een prijsindicatie gezien van 3.555 euro
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• BBQruud
          • Feb 2004
          • 43

Deze TC is een fenomenaal klinkend apparaat. Hij heeft volledig gescheiden filterbanken voor graphic EQ en parametric EQ en een goede pieklimiter. Om er snel op te werken is, zoals lifesound ook al opmerkte, de remote m.i. wel een must. Jammer dat daarmee uitsluitend de graphics te bedienen zijn.

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

Ik heb het gezien op de beurs in Frankfurt, volgens mij kan je beter een EQ systeempjes van DBX (driverack) kopen, dat is een stuk goedkoper, en het is al een tijd op de markt dus alle kinderziektes zijn er inmiddels al uit.

Ook een nadeel van die TC EQ's: Er bestaan alleen complete apparaten van met display en knoppen. Bij DBX heb je ook de simpele slave units die je met een remote kan aansturen.
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• eddy56
              • Mar 2004
              • 102

Dankjewel voor jullie reacties,
              heb inmiddels gezien aan jullie reacties dat er nog veel meer is op digitale eq gebied dat goed voor monitoring zijn te gebruiken.

Als het rackje in de toekomst klaar is zal ik nog wel melden wat er in zit.

Greetz Eddy
              Apogee, i\'m loving it!

Comment

• Martin-vdB
                • Oct 2003
                • 85

citaat:Geplaatst door sis

Ik heb een prijsindicatie gezien van 3.555 euro
                Officiële prijzen zijn vanaf € 2995,- ex btw voor de 2 kanaals versie.

Het mooie van het systeem vind ik dat je een systeem kan kopen met bijvoorbeeld 12 kanalen waarvan je dan 2 "mixen" of kanalen kan toewijzen aan FOH zonder dat de monitor technicus er in kan komen. Dat kan trouwens ook al wanneer je slechts 4 kanalen hebt. Je kan dan op FOH met behulp van een laptop en een TCP/IP netwerk alle settings bedienen terwijl alle apparaten fysiek op het podium staan.

Enige nadeel wat ik tot nu toe heb terug gehoord is dat er geen real-time analizer in zit. Dus je kan niet effe snel een meetmicrofoontje aansluiten om de boel "uit te fluiten."
                citaat:Volgens mij zeker bruikbaar op monitors, maar dan wel met de remote erbij!
                Klopt, ze zijn ook specifiek gemaakt voor de "live-muziek" markt. Voor zowel monitors als FOH dus.

Oh ja, de EQ-stations worden uitsluitend verkocht via TM Audio en AudioPro. (en ik ken nog wel iemand die ze mag verkopen maar ik zeg niet wie want anders maak ik reclame )

Comment

Working...