goedkope kabels goede koop?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Originally posted by Rieske
    Wie heeft ervaring met Pro Accu Cable ? Ik kan haast niet geloven dat je voor bij 7 Euro een fatsoenlijke 10 meter kabel kunt kopen. Inclusief klittebandje
    Linkje aub? Logisch genoeg kan ik er met de zoekterm 'pro accu cable' weinig over vinden.

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Originally posted by 4AC
      Linkje aub? Logisch genoeg kan ik er met de zoekterm 'pro accu cable' weinig over vinden.

Mvg,

Teun
      http://www.kabelopmaat.com/index.php...d=1761&lang=NL
      Life is what you make it

Comment

• daveyb
        • Aug 2009
        • 150

dat is 39,50 per meter.. is ietsjes duurder dan 7 euro per 10 meter....
        We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• Rieske
          • Aug 2002
          • 544

Originally posted by daveyb
          dat is 39,50 per meter.. is ietsjes duurder dan 7 euro per 10 meter....
          Goed lezen is ook een kunst: 10 x Neutrik Microfoonkabel 1 meter
          Life is what you make it

Comment

• daveyb
            • Aug 2009
            • 150

Originally posted by Rieske
            Goed lezen is ook een kunst: 10 x Neutrik Microfoonkabel 1 meter
            Excuses maar staat beetje onduidelijk als je meteen naar de specs gaat... Staat normaal gewoon 1x 10 meter, is toch niet handig 10x doorlussen of gebruik je ze appart?
            We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

Mijn ervaring met goedkope kabel is wisselend.

Ik heb net een theatertourtje achter de rug waarbij we veel spullen van theater gebruikte. Hierbij kwam ik (uiteraard) ook veel DAP snakjes tegen met veel storingen. De connectors die voor deze snakes worden gebruikt lijken op neutriks maar zijn het niet (kan natuurlijk ook niet voor die prijs). Ik zou in het geval van snakes iig niet voor DAP gaan.

In het geval van verloopjes gebruik ik zelf veel DAP kabeltjes (vaak vanaf een CDspelertje, ipod of laptop), kost niets werkt prima en als het niet werkt gooi je de kabel gewoon direct weg en pak je een nieuwe (zonder pijn in de buik te hebben).

Voor microfoonbekabeling zou ik gewoon een kwaliteitskabel pakken (Belden, Tasker o.i.d.) met een fatsoenlijke plug (Neutrik). Deze kabels hebben gewoon veel te lijden.
              Last edited by cobi; 04-05-10, 12:15.
              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• DJordy
                • Nov 2009
                • 112

Ik gebruik alleen dap kabels in mijn rack.
                heb altijd extra kabels mee voor de noodzakelijke apparatuur.
                Mvg,

DJordy

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by daveyb
                  Excuses maar staat beetje onduidelijk als je meteen naar de specs gaat... Staat normaal gewoon 1x 10 meter, is toch niet handig 10x doorlussen of gebruik je ze appart?
                  Wat dacht je van patchkabels in een rackje, of DMX doorlussen van apparaat naar apparaat als ze 20cm van elkaar af zitten?

Al mijn kabels voor on-the-road zijn Cordial Fair Line/Pro Line. Nog net geen Tasker, maar hufterproof genoeg, fatsoenlijke Neutrik pluggen eraan en goed betaalbaar voor de kabel die je krijgt.
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Je kunt dat moeilijk zeggen.
                    Als je 1 keer goedkope kabels gebruikt, zal je niet veel ginder ondervinden.

Maar als je elke week op pad bent met die kabels, zal het niet lang duren vooralleer je merkt dat het goedkope kabels zijn.

Comment

• Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

Eigenlijk is het antwoord simpel:
                      Nee, natuurlijk niet!

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

En nogaltijd te beantwoorden met het gezegde:

Goedkoop is Duurkoop
                        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Waarop ik dan weer zeg: die blauwe DAP-kabeltjes. En dan bedoel ik de insertkabeltjes, de cinch-jack verloopjes, al zulk soort spul en ook een hele sloot patchkabeltjes die ik bij het opnemen gebruik; vooral lekker wel doen! Als je daar normaal mee omgaat blijft het namelijk gewoon heel. Er zijn kabels die ik wekelijks gebruik die het al een jaar of 5 uithouden, is niet slecht dacht ik. En voor het geld kun je daar echt niet tegenop solderen. De korte verloopjes met XLR aan 1 of 2 kanten er aan, heb ik liever zelfgebakken en met betere pluggen. Microfoon en speakerbekabeling en die vreselijke multihaspels van ze, die kun je dan ook weer beter laten liggen, de ervaring heeft mij geleerd dat dat namelijk WEL kapot gaat van DAP.
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Carl
                            • Nov 2000
                            • 907

Nou, ik hoef die zooi niet te hebben!
                            Ik heb 0,0 DAP spulletjes en maar 2 dingetjes van dat goedkope spul met het oortje....
                            Daar wou ik het graag bij houden. Ik koop liever gebruikt dan die goedkope rommel.
                            Natuurlijk ben ik ook een keer gevallen voor XLR pluggen van € 0,90 per stuk. Had ik gewoon niet moeten doen, dat was eigenlijk nog te duur! (gratis is trouwens ook nog te duur voor de kwaliteit!)
                            Wat is nou helemaal het echte prijsverschil? voor zo'n paar dubbeltjes ga je toch niet klooien met slecht materiaal?

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

het zit ém erin dat vrijwel iedereen die zegt dat je het kort en snel moet gebruiken, en vooral niet op kritische plekken... dat vrijwel altijd wel blijkt te doen.

Ik heb voor de homestudio voor het stilliggende deel echt geen dure kabel. Dat werkt ook wel met minder. En geeft nul problemen. Mijn lange gitaarkabels daarintegen zijn per stuk echter bijna net zo duur als een gitaareffectpedaal... Maar dat is onontkoombaar.
                              lekker belangrijk!

Comment

• ESPL
                                • Jan 2010
                                • 26

Wij hebben voor een huurkoop Samson tourtek...let op levenslange garantie..gebruikt....elke week kwamen er kabels terug..solderingen lieten los in de plug, continue storingen, kraken ed. Zelf wederom gesoldeerd, maar bij een paar keer gebruiken wederom kapot. Kan ze wel opsturen, maar die kosten zijn nog duurder dan zelf even te solderen. Inmiddels kabels weggegooid en vervangen voor Sommercable. Voor de verhuur gebruiken we ook sommercable i.c.m. hicon of neutrik pluggen, zelf gesoldeerd. "nog" nooit problemen mee gehad, goede en flexibele kabel en prijstechnisch goed te noemen. Soldeerfoutje zit natuurlijk altijd in een klein hoekje..

Comment

Working...