ik denk dat hier hetzelfde word gezegd als in de hifi (een kabel van 10 euro )is niet goed het moet der een zijn die 100 euro kost!ja ja en gelioven dat we dat doen???? heb zelf 15 jaar met hifi bezig geweest resultaat ?ik ben ermee opgehouden teveel bla bla!!! dus profesioneel! Ja iets duurder Bij huis gebruik gewone kabels!!
goedkope kabels goede koop?
Collapse
X
-
-
De voorlaatste reactie op dit topic is al weer ruim 2,5 jaar oud. De meesten zijn kennelijk overgestapt naar betere kabels, waardoor de klachten verdwijnen.
Zelfs voor mijn rekjes gebruik ik gewoon pro kabel en dito connectoren. Ik maak alles zelf. Je kunt dan de kabels maken zoals je ze zelf wil, ook wat betreft lengte. Doorluskabels korter dan een meter zijn nauwelijks te krijgen en moet je nog gaan solderen. Meestal gebruik ik dan in omvang wat dunnere kabel, zodat je mooie bundeltjes kunt maken,zoals de Tasker C280, diameter 5mm.
Vaak gebruik ik ook nog NRU-kabel, dat is ongeveer hetzelfde wat in multikabels zit. Die laatste is vooral geschikt voor het aansluiten van kleine stekers, zoals cinch. Die kabel is ook heel netjes tot een kabelboompje te verwerken.
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Binnen een merk heb je heel veel soorten. Ook Tasker bijvoorbeeld heeft vele soorten microfoonkabels, bijv voor vaste installatie, kabel voor ruwe omstandigheden, kabel voor op de buhne etc. Tasker C301 is een mooie soepele kabel, met een dubbele afscherming, maar dat is zeker niet de enige fabrikant. De keuze hangt vaak ook af van de verkrijgbaarheid.
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Voor zelfbouw gebruik ik veelal procab of cordial en tasker, voor premade koop ik eigenlijk continu kabels van Stagg. De versie met REAN pluggen is zeer degelijk en is scherp van prijs. Je hebt ze ook met Neutrik maar de kwaliteit van REAN is gewoon zeer degelijk voor de prijs.Comment
Comment