Sonar 8 producer Xp of Vista + CPU

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Originally posted by laserguy
    Die videokaart die voorzien was, een GMA4500 is MEER dan krachtig genoeg voor de grafische dingen van Sonar. Zelfs een AutoCAD rendering draait daar al vlot op! Ik ben geen fan van onboard grafische chipsets maar met de 4500 kan ik leven.
    Wat betreft die processorsnelheid: dat beetje meer snelheid voor de 8500 kost idd al 26 Euro meer dan die andere en akkoord je merkt dat niet bij dagelijks werken TOTDAT je bij de ene net al een hikje in je geluid hebt en het bij de andere alles nog goed draait. Het blijft digitaal hé!
    Die theorie van die RAID's is allemaal heel leuk maar de praktijk wijst duidelijk anders uit. Dus ga je voor theorie, kies dan gewoon voor RAID. Ga je voor prakijk: gebruik dan geen RAID maar twee aparte HD's: een kleine voor XP en programma's en een grote voor de DATA. Ik ben WEL akkoord met het RAID verhaal als je een professionele RAID kaart steekt met eigen cache en ZELFSTANDIGE controller (dus geen High Point rommel e.d. wat eigenlijk nog altijd voor een stuk softwarematig aangestuurd wordt)... alleen kosten deze kaarten ongeveer dubbel zoveel als een moederbord...
    Toevallig GENOEG heb ik ZOJUIST mijn ONBOARD gpu vervangen voor een NVIDIA FX 5200. En ZELFS dan merk ik DUIDELIJK verschil.

Een verschil, zo groot, als CAPSLOCK AAN, en capslock uit. (nouja, een iets minder groot verschil. Maar je merkt het écht wel)

Originally posted by sis
    Ok jongens bedankt, ik heb, denk ik voldoende informatie.
    Volgende week ga ik terug naar mijn dealer, even bekijken of het anders kan .
    Wat betreft een dure dealer , daar ben ik het mee eens .
    Maar het is wel zo, als ik een probleem heb staat hij binnen het uur aan mijn deur om het op te lossen of eventueel een onderdeel te vervangen, hij heeft dus nl alles op stock.
    En ik moet nu binnenkort volop gaan componeren , dus wat mijn dealer betreft en het feit dat het systeem dagelijks +/- 12 tot 14 uur zal draaien kan ik gerust op mijn 2 oren slapen als er iets mis gaat.
    Dus wat de service betreft betaal ik graag iets meer, in mijn geval dan ...
    sis
    Dat lijkt me een goede reden om bij de dealer te blijven. Veel succes!

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

In verband met de videokaart kreeg ik vannacht deze kaarten ( eventueeel ) via mail binnen van mijn dealer .
      Dus ik kan kiezen . welke neem ik ???
      [FONT=Arial][FONT=Verdana]
      1024 Mb DDR3 nVIDIA N9800GT, 2xDVI, TV-out, dual VGA, HDTV, LowNoise, SLI, DirectX 10.0 (PCI-E)

of
      [/FONT]
      [/FONT]
      512 Mb DDR3 nVIDIA N9800GTX+, 2xDVI, TV-out, dual VGA, HDMI, HDTV, HDCP, LowNoise, SLI, DirectX 10.0 (PCI-E)

sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Maakt niet uit je hebt dit ECHT niet nodig!
        Als je per se een aparte videokaart wil neem er dan eentje met passieve koeling: die kleine ventilatortjes op de videokaart beginnen vroeg of zeker-niet-laat herrie te maken. Elke klant die bij mij een PC koopt voor muziek- en videobewerking moet een stille PC hebben dus een stille kast en liefst geen koeler op de videokaart.

@4AC: ik zei dat ik met een GMA4500 kan leven, dus zeker NIET met alle onboards. Aan de kaart die je er nu inplugt te zien heb jij duidelijk geen moederbord met een 4500 GPU. In dat geval heb je gelijk. Maar ik heb ondertussen toch al een aantal klanten op een 4500 GPU draaien en het is de eerste onboard in mijn leven waar ik tevreden over ben.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Het is inderdaad geen vereiste. Máár, je computer zal zeker sneller en soepeler lopen met één dezer videokaarten. Daarnaast is dit met het oog op de toekomst slimmer. Bestanden worden alsmaar groter, software zwaarder... kortom: je kunt beter iets over-done investeren en er dan langer plezier van hebben. Ten slotte neemt de videokaart processen van de CPU over, en met een goede videokaart heb je dus meer ruimte voor de toekomst.

Wat is precies de meerprijs voor deze videokaarten? Het hangt natuurlijk van de meerprijs af of het wel zo'n slimme investering is.

Betreffende die actief/passieve koeling... Een passief gekoelde videokaart vereist een computerkast met een goede airflow, en dus voldoende fan's in de kast zelf. Als de fan op de videokaart geluid begint te maken is dit puur een kwestie van slecht onderhoud. Een pc zuigt natuurlijk bakken met stof aan en dat gaat in de fan zitten. En net als bij een pa-versterker is het gewoon aan te raden om je spullen schoon te houden en goed te onderhouden wil je er zo lang mogelijk gebruik van kunnen maken.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Ten slotte neemt de videokaart processen van de CPU over, en met een goede videokaart heb je dus meer ruimte voor de toekomst.
            Er is nog geen enkel GELUIDSprogramma dat dat doet! Ze zijn er mee bezig maar het heeft nu nog geen zin om te investeren daarin. Het is dus nu slimmer er nog niet in te investeren en misschien binnen een half jaar eens te kijken. Dan heb je meteen misschien iets dat beter werkt en zeker minder kost. Dat je computer sneller zal lopen met een losse kaart is gewoon onzin van de bovenste plank. Jij kent duidelijk de 4500 van Intel dus nog niet.

Als de fan op de videokaart geluid begint te maken is dit puur een kwestie van slecht onderhoud.
            Ook dit is onzin van de bovenste plank: die ventilatortjes zijn meestal kleine dingen die op vrij hoog toerental draaien en daardoor vroegtijdig verslijten. Ook het feit dat je meer fans nodig hebt is dikke zever: een verstandige airflow en een grote, traag draaiende ventilator is meer dan genoeg voor een GEMIDDELDE 3D-kaart (deze met een prijsniveau van ongeveer 120 Euro zeg maar). Dit is dus duidelijk NIET vergelijken met de situatie in een P.A. versterker want die fabrikanten gebruiken ten eerste grotere ventilatoren én van beter fabrikaat zodat die absoluut veel minder vlug verslijten!
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Gisteren had mijn dealer een systeem klaar staan waar ik sonar 8 producer op heb geinstalleerd ( testje dus ):

Intel Q45 Moederbord
              [FONT=Arial]
              [FONT=Arial][FONT=Verdana]Intel Core 2 Duo processor E8500 (3,16 Ghz, 6 Mb cache, FSB 1333 - LGA775, VT technology) CORE 2 DUO[/FONT]

[FONT=Verdana]8GB [/FONT][FONT=Verdana]DDRAM2 kingston - Harde schijf 500 GB [/FONT][FONT=Verdana]SATA2 (3,0 Gps) 7200rpm western digital[/FONT]

[FONT=Verdana]Video: Intel Graphics Media Accelerator 4500 shared + DVI-I + Vrije PCI-x poort[/FONT]

[FONT=Verdana]Windows'VISTA HOME PREMIUM NL OEM[/FONT]

[FONT=Verdana]DVD-Rewriter Dual Layer DVD+R / DVD-R / DVD+RW / DVD-RW SATA Lightscribe[/FONT]

[FONT=Verdana]Alles werkte perfect , zelfs met 32 sporen, veel synth's en effect gebruik,[/FONT]

[FONT=Verdana]geen tikken , geen vertragingen , gewoon zoals het moet, prima dus. [/FONT]

[FONT=Verdana]Ik heb een mailtje gestuurd naar cakewalk om te vragen of de sonar ook met een Quad werkt.[/FONT]

[FONT=Verdana]Indien dit het geval is komt er een : [/FONT]

[FONT=Verdana]Intel Core 2 Quad processor Q9550 (2.83 Ghz, 12 Mb cache, FSB 1333 - LGA775, VT technology) CORE 2 QUAD[/FONT]

[FONT=Verdana]Dus dit systeem is ruim voldoende , ook de videokaart werkt perfect, dus een extra investering is overbodig en absoluut niet nodig . [/FONT]
              [/FONT]
              [/FONT]
              sis

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Ik hoop dat je Vista Home Premium 64 Bit bedoelt?
                Met de gewone versie heb je namelijk NIKS aan die 8 Gb (je kunt er dan slechts ongeveer 3.5 Gb van gebruiken)...

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by laserguy
                  Ik hoop dat je Vista Home Premium 64 Bit bedoelt?
                  Met de gewone versie heb je namelijk NIKS aan die 8 Gb (je kunt er dan slechts ongeveer 3.5 Gb van gebruiken)...
                  Ja, sorry, inderdaad, een vergissing van mij.
                  Maar het werkt fantastisch.
                  Ondertussen heb ik ook bevestiging gekregen van cakewalk USA dat deze configuratie perfect is om SONAR 8 eens ferm te misbruiken , als je begrijpt wat ik bedoel.
                  Er werd mij ook aangeraden om een Quad te gebruiken.
                  Het wordt dus een Quad, alle kernen wordt door sonar 8 gebruikt :
                  Intel Core 2 Quad processor Q9550 (2.83 Ghz, 12 Mb cache, FSB 1333 - LGA775, VT technology) CORE 2 QUAD

Nog even over de interfaces die ik gebruikt , dat zijn dus de nieuwe cakewalkjes :
                  USB audio interface UA-1G
                  USB MIDI-interface UM-2 G
                  Deze werken beiden prima.

Iedereen bedankt voor de adviezen en de hulp bij het kiezen van het systeem en configuraties
                  sis
                  Last edited by sis; 04-06-09, 07:50.

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Sonar 7 had wel redelijk flinke problemen om de verschillende processor-streams sync te laten lopen (en daarom echt vaak rare dingen zodra je multi-core ondersteuning inschakelde). Weet dus niet hoe dat op Sonar 8 is (want tussen "multicore ondersteunen" en "goed multicore werken" zit een heeeeeeeeeeele grote stap...).
                    Creating shows beyond Imagination

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Originally posted by JeroenVDV
                      Sonar 7 had wel redelijk flinke problemen om de verschillende processor-streams sync te laten lopen (en daarom echt vaak rare dingen zodra je multi-core ondersteuning inschakelde). Weet dus niet hoe dat op Sonar 8 is (want tussen "multicore ondersteunen" en "goed multicore werken" zit een heeeeeeeeeeele grote stap...).
                      Klopt als een klus bus
                      Maar de sonar producer draait hier nu op een I7 , awel dit is geweldig , gaat als een trein met 4 G RAM en toch maar op vista 32 bits , 64 heeft geen enkele meerwaarde ....
                      Enfin, ik ben nu aan het componeren voor Noord- Africa
                      sis

Comment

• Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

Originally posted by sis
                        Enfin, ik ben nu aan het componeren voor Noord- Africa
                        Ik vond je al stil de laatste tijd.
                        Blij om te horen dat je systeem draait als een trein. ( in zoverre een trein draait )

Groeten Jasper
                        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Yep, we zijn nog eens terug.
                          Ik heb plannen om een laptop aan te schaffen met een intel I-7 erin.
                          Die schijnen dus te bestaan ????
                          Iemand een idee of dit ( I-7 ) echt goed werkt met een laptop.
                          Ik werk nu met sonar 8.5 producer plus een halve wereldbol plug-ins
                          Ook de sonar V-studio 700 komt eraan.
                          Werkt daar al iemand mee ??
                          sis
                          Last edited by sis; 09-12-09, 12:18.

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

Is dit opschepperij of een echte vraag?

Tuurlijk werkt dit. Goed zelfs. Het is niet voor niets de snelste mobiele processorreeks momenteel verkrijgbaar...

Kun je misschien iets meer vertellen over het model dat je uitgezocht hebt? De aanschaf nog even uitstellen kan misschien verstandig zijn, als je bekijkt dat de meeste i7 modellen nog uitgebracht moeten worden op laptopgebied.

Mvg,

Teun
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Originally posted by 4AC
                              Is dit opschepperij of een echte vraag?

Tuurlijk werkt dit. Goed zelfs. Het is niet voor niets de snelste mobiele processorreeks momenteel verkrijgbaar...

Kun je misschien iets meer vertellen over het model dat je uitgezocht hebt? De aanschaf nog even uitstellen kan misschien verstandig zijn, als je bekijkt dat de meeste i7 modellen nog uitgebracht moeten worden op laptopgebied.

Mvg,

Teun
                              Dit is een echte vraag.
                              Omdat ik mij afvraag of de I-7 wel voldoende gekoelt kan worden in een laptop .
                              Een merk heb ik nog niet in gedachte
                              sis

Comment

• laserguy
                                • Jun 2003
                                • 2755

Daar was ik ook al bang voor maar dat blijkt dus mee te vallen volgens de eerste testverslagen.

Comment

Working...