Foto van je set/studio!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

citaat:Geplaatst door Rademakers

citaat:Ik vraag mij af waar ik zeg dat dit MIJN studio is?
    Hier:
    citaat:mijn studio:
    Echter in de post die je daarna plaatste:

citaat:Allee, voor alle duidelijkheid het is de studio waar ik de artistieke leiding doe van opnames. Meestal klasiek en jazz.
    Iemand afvallen is nu eenmaal makkelijker als lezen [].

Mvg Johan
    voor alle duidelijkheid het zijn niet mijn studio's hé, vandaar mijn rechtzetting in een latere post

Comment

• giserke
      • Nov 2003
      • 456

[quote]citaat:Geplaatst door ljanton

citaat:Hij heeft in 93 de klank van de Proms in Antwerpen verzorgt,quote]

daarop hebben de Status Quo hem gevraagd om verder de klank te doen op andere concerten en om opnames te verzorgen.
      en voor welk bedrijf deed hij toen die diensten ?
      en hoe noemt je broer ??? en wat was de naam van het bedrijf dat het licht en geluid deed in 93 voor the proms ?

grtzz ljanton
      voor alle duidelijkheid het is mijn broer niet maar die van mijn baas, die eigenaar is van studio steurbout.

Welke firma dat was weet ik niet kzou het moeten vragen.

Comment

• giserke
        • Nov 2003
        • 456

citaat:Geplaatst door sparky

Eh ja well, Giserke fijn dat je terug bent hoor. waarom wil jij als muzikaal leider graag Extern Harddiskrecorders hebben daar in die studio ipv het protools systeem? is het niet stabiel genoeg? Klinken de Tascams beter? Is het geen bezwaar dat het veel tijdrovender werken is als je eeerst bestanden moet importeren voordat je er iets met protools mee kunt doen? Mis ik iets?
        ik ben muzikale leider, geen technieker. Ik volg de partituren en de muzikale uitvoering ervan. het opnemen is voor techniekers hé, en waarom hij dit wil doen zou, denk ik dat het eerder een experiment is.

Comment

• xsystems
          • Jun 2004
          • 72

[quote]citaat:Geplaatst door giserke

[quote]citaat:Geplaatst door Rademakers

Ik vraag mij af waar ik zeg dat dit MIJN studio is?
          Hier:
          mijn studio:
          misschien is dit topic iets voor je giserke:

...:: waarom makkelijk doen als het moeilijk kan ::...

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

citaat:voor alle duidelijkheid het zijn niet mijn studio's hé, vandaar mijn rechtzetting in een latere post
            Met die laatste regel doelde ik niet op jou .

Mvg Johan

Comment

• Korrel
              • Feb 2003
              • 9

Nah ben afgelopen jaar verhuisd en heb eea opnieuw ingericht (ruimte zelf ook onderhanden genomen)
              Zie hier wat foto's gedurende verhuis/verbouw:

Comment

• Drive inn tnt
                • Sep 2003
                • 1082

Waarom zitten je synts zo hoog?
                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Poelmans
                  • Feb 2004
                  • 806

En waarom heb je 2 discobar-meubels?

En meen je dat nou van die asbest? lekker gezond

Comment

• Korrel
                    • Feb 2003
                    • 9

citaat:Geplaatst door Poelmans

En waarom heb je 2 discobar-meubels?

En meen je dat nou van die asbest? lekker gezond
                    Zijn 2 oudere discobarren die ik nog zelden gebruik (en heb ik daarom maar in de studio erbij gezet...) Komt nog wel een keer een mooier meubeltje voor ...

En ja helaas was het waar van die asbest maar zolang je goede luchtwegenbescherming gebruikt en zorgt dat de asbest-platen zo heel mogelijk blijven kan je dit heel goed zelf ...
                    Verpak het meteen in folie en je mag het zelfs gratis storten op de plaatselijke huisbelt ... Ik zag hier zelf ook zwaar tegenop maar achteraf viel het best mee .... De rotzooi die erop (plafond) lag was veel erger ..

Ow ja--- wat er staat:

Equipment:
                    2 x Technics sl1200
                    1 x Dateq Lmp7.2
                    2 x Pioneer 500
                    2 x RNG x-over
                    3 x versterker
                    2 x zelfbouw top
                    1 x zelfbouw sub (beyma GT-200 18")
                    2 x Spirit live monitors
                    1 x Mitec Roadie
                    1 x Behringer Eurodesk

1 x Roland xv5
                    1 x Roland JP8080
                    1 x Roland JV880
                    1 x Korg Poly Six
                    1 x Siel Mono
                    1 x Akai 3000 Sampler
                    1 x Lexicon galm MPX500
                    1 x Behringer compressor/limiter
                    1 x alesis ht-16 drumcomputer
                    1 x alesis MMT8 sequencer
                    2 x pentium 4 in 19" behuizing, 1 met soundblaster audigy en cubase sx2
                    1 x EES-PC midi router (4-2)
                    en nog wat randapparaatuur, MD, MD portable, CD-recorder etc

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

Waar staan je monitors?
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• aeolian
                        • May 2005
                        • 48

Het is al een oud topic, maar ik zal ook mijn studio eens tonen, zoals beloofd, ook al is hij niet helemaal klaar.

En er zijn ook nog foto's van een groep die we tussen de werken door hebben opgenomen.

Groeten, Jan

Comment

• disckiller
                          • Feb 2006
                          • 136

[FONT=Verdana]Wij zij nog aan het opbouwen maar het volgende hebben wij al aan geschaft.

Boss BR1180HR, 10 sporen harddisk recorder
                          Roland EXR3s, keyboard voor het maken van achtergrond geluid.
                          Samson CO1, studio microfoon
                          Samson RESOLV65a, studio monitors
                          pc 1 ghz, 256 mb ram
                          pc 3,2 ghz, 1 gb ram[/FONT]

[FONT=Verdana][/FONT]
                          [FONT=Verdana][/FONT]
                          [FONT=Verdana][/FONT]
                          [FONT=Verdana]

Dit zijn bewerkte foto's die gemaakt zijn om straks op onze site te zetten, ik zal volgende week eens foto's maken van onze ruimte enkel moet je dan niet schrikken want alles staat nog op allemaal oude tafeltjes e.d.[/FONT]

Comment

• disckiller
                            • Feb 2006
                            • 136

De foto's

Comment

• stefan90kauw
                              • Jun 2005
                              • 189

Hoe zitten al die kanalen aan je PC vast? Gewoon de uitgang van het mengpaneel naar je PC toe, alleen voor opname?
                              Dus niet voor het masteren van eigen gemaakte nummers waarbij je de mixer kanalen kan linken?

Comment

• beyma
                                • Oct 2002
                                • 1614

Bij deze post ik ook maar eens waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest, het is niet echt voor muziek , maar voor video montage.

Alles wat je ziet aan 'meubel' heb ik geheel zelf gemaakt, het blad is bv 40 mm dik mdf met een gestoomd beuken fineer laag, en massief beuken neus op de kopkant. verf op de muur is antraciet metalic op glasweefsel behang. (dit geeft een mooie "high tech look")

Op de tweede foto zien we de cd kast open, de bovenste la is voor miniDV bandjes op maat gemaakt...
                                En ja, ze kunnen verder open dan ze diep zijn, komt omdat ik deze kast al eens eerder gebruikt heb, maar toen nog met keuken la geleiders.....

de derde foto zijn de zelf gemaakte monitoren en beugels goed te zien, dit waren oorspronkelijk B&W DM110 kasten, maar ik heb ze geupdate met een MDF kast (hoogglans zwarte piano lak zit er op)
                                de monitoren hangen door het verlaagde plafond aan het betonnen dak, dus ik heb geen contact geluid van het houten plafond (tegen het 'speeldoos' effect)

Als laatste nog twee aan elkaar geplakte foto's van hoe het er nu omgeveer uit ziet, inmiddels zijn de lelijke witte kabels e.d allemaal in de RVS paal verwerkt, zodat de monitoren lijken te werken zonder draden.
                                Het leuke aan de paal is ook nog dat deze OMHOOG en OMLAAG kan bewegen!! Dus met monitoren en al (25 cm om precies te zijn)

dit heb ik gemaakt door een -speciaal- draadeind met een ruitenwisser motor te laten draaien door een vast gelaste moer in de pijp. (kan je het volgen?) en door twee eindcontacten stopt de motor.....

Links op het meubel is twee keer 6 HE 19" rack ruimte, daar zit in :

Sony DAT recorder 57ES (via spdif van/naar pc)
                                Sony mini disk MDS 500
                                DVD speler van het "kruidvat" (om te kijken of m'n dvd's het ook doen op een goedkoop pruts ding)
                                daarnaast zit een niet aangesloten ultra curve 8024 (gewoon omdat het er leuk uit ziet hahaha)
                                daaronder een QUAD 520F versterker
                                en helaas moet ik nog steeds m'n dixo mixer gebruiken , ik zoek nog een leuk 19" 3 HE mixertje !!
                                De monitoren zijn twee samsung 930BF modellen en de PC is ook weer een geheel "home made" water gekoelde P4 3,2 (iets overgeclockt op 3,4)
                                De zwarte dozen er naast zijn twee opslag HD's van elk 250 gig , die paste niet meer in de kast helaas, maar daar ben ik nog een oplossing voor aan het bedenken......
                                Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...