Foto van je set/studio!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Kan er in een SSL 9000SL tafel ook AD conversie in worden gebouwd?

Comment

• studio tinpanalley
      • Jun 2007
      • 59

bij een analoge SSL (zoals de 4000,5000,6000,8000 en 9000) werk je met externe AD convertors.
      minimum kwaliteit is dan meestal apogee,
      of als je met Radar of een Sony 3348 werkt gebruik je die convertors,
      of als het nog beter moet dan wordt het Prism of DCS.

tegenwoordig gebruikt SSL de convertors van Soundscape (belgisch !)

grtz,

wim

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Die analoge SSL consoles zoals de 9000, zitten de micpreamps in de tafel, of zitten ze in een rack die je in de opname ruimte kan plaatsen??

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

zit allemaal in de mixer. De afstand tussen de mixer en ruimte is meestal zo minimaal, dat dat absoluut niet de moeite waard is.

Comment

• studio tinpanalley
            • Jun 2007
            • 59

hoe goed de preamps van de ssl 9000 ook zijn,
            ze worden zelden gebruikt !!
            de mensen die meer dan 500.000€ uitgeven aan een mengtafel hebben meestal een paar racks vol met andere preamps staan...
            Neve, Api, Avalon, Tubetech, vintage Siemens & Telefunken, etc...
            Meerdere smaken dus, voor de verschillende instrumenten & genres.

grtz,

wim

Comment

• DJBartt
              • Sep 2006
              • 26

Mijn setje..

1x Reloop RCD-900s
              1x Jb Systems CD-200
              1x Jb Systems Beat 6 MKII (word vervangen)

Reactie?
              Wie niet zuipt, moet niet zeiken

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by studio tinpanalley
                hoe goed de preamps van de ssl 9000 ook zijn,
                ze worden zelden gebruikt !!
                de mensen die meer dan 500.000€ uitgeven aan een mengtafel hebben meestal een paar racks vol met andere preamps staan...
                Neve, Api, Avalon, Tubetech, vintage Siemens & Telefunken, etc...
                Meerdere smaken dus, voor de verschillende instrumenten & genres.

grtz,

wim
                is dat niet wat snobistisch? het feit van het "hebben"

Ik kan me niet inbeelden dat je met dergelijke "monsters" als ssl tafels nog andere mic pramps nodig hebt.

Comment

• Jacob
                  • Jan 2006
                  • 152

Originally posted by frederic

Ik kan me niet inbeelden dat je met dergelijke "monsters" als ssl tafels nog andere mic pramps nodig hebt.
                  Waarom niet? Voor elke stem, instrument, microfoon , enz is een andere pre-amp ideaal. Natuurlijk is een SSL pre erg goed. Maar als je dit soort bedragen kan uitgeven ga je niet voor goed, maar voor het beste. Dit verwachten je klanten ook.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by Jacob
                    Waarom niet? Voor elke stem, instrument, microfoon , enz is een andere pre-amp ideaal. Natuurlijk is een SSL pre erg goed. Maar als je dit soort bedragen kan uitgeven ga je niet voor goed, maar voor het beste. Dit verwachten je klanten ook.
                    alsof de "klant" weet wat voor snufjes je allemaal hebt staan.
                    Meerendeel kan niet eens het verschil uitmaken tussen verschillende mentafels (auditief).

Mij lijkt het eerder veel blufpoker tov klanten.

Comment

• Jacob
                      • Jan 2006
                      • 152

Meerendeel kan niet eens het verschil uitmaken tussen verschillende mentafels (auditief).

Maar wanneer is iets hoorbaar en wanneer is het blufpoker?? Dan worden de duurste pre-amps, microfoons, AD/DA convertors, compressors, tafels, etc allemaal blufpoker. Omdat een gemiddelde klant dat toch niet hoort. Je wilt zelf toch ook het mooiste maken wat mogelijk is en niet een MP3 omdat de meeste klante dat goed genoeg vinden.

Een klant kan ook een producer of technicus zijn die de studio huurt omdat er een SSL staat. Als hij de ruimte huurt voor een groot bedrag verwacht hij echt wel dat er meer staat dan een mengtafel. En de verschillen zijn echt wel hoorbaar. En wil je een neutrale pre-amp terwijl de volgende keer juist een warme klank nodig is.

Er zijn zoveel studio's dat je echt van alles het beste nodig hebt om veel klanten te kunnen krijgen.

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

Daarom is het merendeel van de mensen thuis aan het prutsen met opnames en is driekwart van de studio´s opgebouwd uit goedkoper spul

Deze studio is waarschijnlijk voor "niet-merendeel van de klanten" klanten.
                        Nits mis mee toch?

Dat gaat weer wat ver. Eigenlijk zeg je hier dat een hele bedrijfstak (high end apparatuur) zich bezig houd met de nieuwe kleren van de keizer en in werkelijkheid lucht verkoopt.
                        Het is echt niet moeilijk om het verschil te horen tussen een homestudiokwaliteit signaalpad en die uit een high-end setup.

Kortom, bluf? onnodig of nodig? Niet nodig als je een DJ/producer samples en beats laat mixen en het knallend gemaximalized op een downloadsite verkoopt nee. Maar als jij een keer een echt mooi acoustisch intro hebt geprobeert op te nemen dan praat je wel anders.
                        lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

spraken de 128kbps 12bitters ...

heren, hier is een ferrari F1 monster aan t werk. Dat ding komt niet op jullie boeren landweggetjes te rijden, en ook mogen jullie er niet in d e buurt komen. Als klanten 10.000 per studio uur betalen komt er een iets andere opname dan een geripte q-base op de tefel te staan. En inderdaad : die klanten zijn er nog steeds.

Comment

• JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

Zo, even de schermpjes in orde gemaakt. Valt nog steeds in het niet bij Tinpanalley, maar ach..

(Ben ik niet op de foto. )
                            Creating shows beyond Imagination

Comment

• studio tinpanalley
                              • Jun 2007
                              • 59

hey,

zo zag het er hier in tinpanalley ook uit tijdens de verbouwing van de controlroom

grtz,

wim

Comment

• BvE
                                • Oct 2004
                                • 385

Originally posted by JeroenVDV
                                Zo, even de schermpjes in orde gemaakt. Valt nog steeds in het niet bij Tinpanalley, maar ach..

(Ben ik niet op de foto. )
                                Paar vraagjes, merk je het verschil met die Auralex onderzetters? Voorkomt het alleen de resonanties met je ondergrond oid? En verder, gebruik je die HD25 om op af te mixen? Lijkt mij daar geen geschikte hoofdtelefoon voor.

Comment

Working...