Kan er in een SSL 9000SL tafel ook AD conversie in worden gebouwd?
Foto van je set/studio!
Collapse
X
-
bij een analoge SSL (zoals de 4000,5000,6000,8000 en 9000) werk je met externe AD convertors.
minimum kwaliteit is dan meestal apogee,
of als je met Radar of een Sony 3348 werkt gebruik je die convertors,
of als het nog beter moet dan wordt het Prism of DCS.
tegenwoordig gebruikt SSL de convertors van Soundscape (belgisch !)
grtz,
wimComment
-
hoe goed de preamps van de ssl 9000 ook zijn,
ze worden zelden gebruikt !!
de mensen die meer dan 500.000€ uitgeven aan een mengtafel hebben meestal een paar racks vol met andere preamps staan...
Neve, Api, Avalon, Tubetech, vintage Siemens & Telefunken, etc...
Meerdere smaken dus, voor de verschillende instrumenten & genres.
grtz,
wimComment
-
hoe goed de preamps van de ssl 9000 ook zijn,
ze worden zelden gebruikt !!
de mensen die meer dan 500.000€ uitgeven aan een mengtafel hebben meestal een paar racks vol met andere preamps staan...
Neve, Api, Avalon, Tubetech, vintage Siemens & Telefunken, etc...
Meerdere smaken dus, voor de verschillende instrumenten & genres.
grtz,
wim
Ik kan me niet inbeelden dat je met dergelijke "monsters" als ssl tafels nog andere mic pramps nodig hebt.Comment
-
Waarom niet? Voor elke stem, instrument, microfoon , enz is een andere pre-amp ideaal. Natuurlijk is een SSL pre erg goed. Maar als je dit soort bedragen kan uitgeven ga je niet voor goed, maar voor het beste. Dit verwachten je klanten ook.Comment
-
Meerendeel kan niet eens het verschil uitmaken tussen verschillende mentafels (auditief).
Mij lijkt het eerder veel blufpoker tov klanten.Comment
-
Een klant kan ook een producer of technicus zijn die de studio huurt omdat er een SSL staat. Als hij de ruimte huurt voor een groot bedrag verwacht hij echt wel dat er meer staat dan een mengtafel. En de verschillen zijn echt wel hoorbaar. En wil je een neutrale pre-amp terwijl de volgende keer juist een warme klank nodig is.
Er zijn zoveel studio's dat je echt van alles het beste nodig hebt om veel klanten te kunnen krijgen.Comment
-
Deze studio is waarschijnlijk voor "niet-merendeel van de klanten" klanten.
Nits mis mee toch?
Mij lijkt het eerder veel blufpoker tov klanten.
Het is echt niet moeilijk om het verschil te horen tussen een homestudiokwaliteit signaalpad en die uit een high-end setup.
Kortom, bluf? onnodig of nodig? Niet nodig als je een DJ/producer samples en beats laat mixen en het knallend gemaximalized op een downloadsite verkoopt nee. Maar als jij een keer een echt mooi acoustisch intro hebt geprobeert op te nemen dan praat je wel anders.lekker belangrijk!Comment
-
heren, hier is een ferrari F1 monster aan t werk. Dat ding komt niet op jullie boeren landweggetjes te rijden, en ook mogen jullie er niet in d e buurt komen. Als klanten 10.000 per studio uur betalen komt er een iets andere opname dan een geripte q-base op de tefel te staan. En inderdaad : die klanten zijn er nog steeds.Comment
-
hey,
zo zag het er hier in tinpanalley ook uit tijdens de verbouwing van de controlroom
grtz,
wim
Comment
-
Paar vraagjes, merk je het verschil met die Auralex onderzetters? Voorkomt het alleen de resonanties met je ondergrond oid? En verder, gebruik je die HD25 om op af te mixen? Lijkt mij daar geen geschikte hoofdtelefoon voor.Comment
Comment