Foto van je set/studio!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Originally posted by BvE
    Paar vraagjes, merk je het verschil met die Auralex onderzetters? Voorkomt het alleen de resonanties met je ondergrond oid?
    Dingen kreeg ik bij m'n monitors en hebben er altijd onder gelegen. Vooral resonantie van de ondergrond wordt een stuk minder. Echte verschillen in het klankbeeld; als sla je me dood.

En verder, gebruik je die HD25 om op af te mixen? Lijkt mij daar geen geschikte hoofdtelefoon voor.
    Ik heb niet voor niets monitors staan. Mix maak ik grotendeels op monitors, maar af en toe kan het erg nuttig zijn de mix op een koptelefoon te beluisteren omdat dan hele andere dingen opvallen. Zeker het stereobeeld is net even wat makkelijker te overzien(horen).
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Stage-Q
      • Sep 2007
      • 389

tis dan wel geen studio, maar ik vind t leuk om er mee te spelen, en on the road vind k het ook een heerlijk setje.

- 2x denons s-3500
      - 1x pioneer djm400 ( wat binnenkort een 800 wordt )
      - 1x pc met acid

Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Hee, stageQ netjes hoor!

Maar, nog even die kabeltjes onder je scherm in een gootje stoppen he?!

@jeroen, wat voor merk zijn die monitoren ?

En hier nog een paar foto's van een home studio die ik voor een vriend van me gebouwd heb:

Hier kan je goed de vorm van het blad zien, het is beplakt met echt hout fineer HPL

En hier een klein overzicht van hoe de poten gemaakt zijn...

De schuine hoeken in de kamer zijn gevuld met zo'n 125 kilo zand per hoek, de bedoeling was om de Yamaha monitoren er in de bouwen, maar halverwege bedacht ik me dat deze de basreflex aan de achterkant heeft zitten en dus dan voor geen meter gaan werken als ze opgesloten zitten....
        Nu zitten dus zijn oude monitors er in (Spirit Absolute II) deze klinken ook niet verkeerd hoor! (ik heb ze nu zelf ook gekocht)
        Inmiddels staan de Yamaha's nu dmv blokken op oorhoogte op de tafel.

Verder is het plafond gedeeltelijk verlaagt en heb ik een koof gemaakt waar indirect LED licht uitkomt (RGB, net zoals in de tafelpoten)

Rechts staat een rijdbaar 19 inch rack, met de PC's en diverse randapparatuur (O1V, Roland XV 5080 e.d)

Dit rack heb ik gewoon van MDF gemaakt en zijdeglans zwart gespoten...
        (sorry dat ik een hele pagina met me foto's heb ingepikt)
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Stage-Q
          • Sep 2007
          • 389

thnx,

hehe eigenlijk wel he..

studio van jou ziet er ook netjes uit
          Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• BvE
            • Oct 2004
            • 385

Hee dit is toch bij Joery. Ik wist het wel....

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Originally posted by BvE
              Hee dit is toch bij Joery. Ik wist het wel....
              jep !

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Diep respect voor je prachtige werk. Je bent gezegend met gouden handjes!
                Creating shows beyond Imagination

Comment

• Mathijs
                  Moderator
                  • Aug 2002
                  • 1353

Ziet er erg strak uit.

Die hal te zien zou ik bijna United decor zeggen.
                  Of scheld ik nu heel hard?

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Niet echt een eigen topic waard, maar hier de evolutie van mijn thuis-studio'tje voor internetradio en podcastjes:

Zo begon het ooit als een echte 'radio studio' setup... toen ik de Virtualizer Pro kocht, en nog een lompe tafel ergens tegen de verwarming aan had. (1 oktober 2006). Functioneel was het zeker, maar lelijk en lawaaiig met de Gemini amp op de monitors en de PC die stond te stampen.

De lompe Gemini maakte plaats voor twee Logitech speakertjes, de TFT's gingen van het bureau af op mooie VESA deskmounts. G15 toetsenbord erbij gekocht. 17 juni 2007, net voor Campzone. Studio doet overigens ook part-time dienst als vliegsimulator (zie joysticks )

En vandaag staat ie er zo bij. Eindelijk weg met de kabelsoep, normaal hing alles los omdat ik elke keer weer een klus had waarbij de kabels mee moesten, Het kan nu eindelijk permanent blijven dankzij de aanschaf van een krachtige laptop.

Microfoons lopen nu door een XENYX 1002FX, en een derde (gast) microfoon kan op de Minimic erbij, of iets anders zoals een gitaar. DJ mixer en CD spelers eindelijk in een case, neemt veel minder plaats in op het bureau waar je de ruimte veel harder voor iets anders nodig hebt.

Gearlistje:

* PC (Pentium D 3,2GHz, 1GB RAM, nVidia 7600GS, 1,3TB harrdisk)
                    * 2 x Acer AL1715
                    * Traktor DJ Studio 3, Atomix Virtual DJ 5.0
                    * Hercules DJ Console MK2 (ondanks zijn plastic uiterlijk een heel fijn apparaat)
                    * Logitech G15 / Trust G5-kloon

* Behringer VMX-300
                    * 2x Gemini CDJ-20
                    * Sennheiser e816s / e815 voor gast (momenteel niet opgesteld)
                    * Behringer XENYX 1002 FX
                    * Behringer VIRTUALIZER PRO DSP2024P (alleskunner, van compressor, tot EQ, tot maf gitaar of galmeffect)
                    * Gemini X3 (niet aangesloten, zat in zelfde rack)
                    * Behringer MINIMIC MIC800 (inprik)

* Logitech Z-10 als monitorspeakers (top, strak geluid, niet te hard voor een kleine ruimte)
                    * Cresta DCF-klokje

Ik twijfel nog even of ik de Sennheisers in de koffer zal stoppen en mijn B5 in het statief zal hangen, ik weet niet in hoeverre dat in de spraak uit zal maken. De compressor voor de spraak staat toch al in het standje "Gi-Ga-Giel" (krachtig genoeg om een auto mee te pletten) maar daar moet ik nog wat mee uitproberen.

Zaken waar ik nog niet tevreden over ben:
                    * Ik moet nog poetsen en stofzuigen
                    * Kabelblokje achterin de DJ-set is nog wit. Komt een zwarte voor in de plaats.
                    * PC maakt nog te veel herrie in verhouding. Geen zin in waterkoeling maar ik zal kijken wat ik kan doen om de Zalman koeler een beetje zijn mond te kunnen laten houden.
                    * Koptelefoon is nu een reserve, mijn Philips SHP8000 heeft jammer genoeg aan het eind van de kabel de geest gegeven. Kabel was te dun anders was ie van een nieuw plugje voorzien.
                    * Ik heb nog te weinig CD's .... branden kan altijd nog voor de meest gebruikte plaatjes, maar er wordt ongetwijfeld ook muziek gekocht.
                    * Koffers onder het rack doen een beetje rommelig aan. Ik heb opgemeten, op de plek waar nu de ladenkast staat past ook precies een 19" rack. Alleen eentje vinden van de goeie afmetingen.
                    * Het Gemini tasje voor de DJ-set wordt mettertijd vervangen door een betere flightcase. Ik wou eigenlijk de Prodjuser CDJ-9 hebben maar die was op het moment van aankoop niet beschikbaar. Gemini tasje was goedkoper en voor mijn eisen functioneel genoeg.
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• beyma
                      • Oct 2002
                      • 1614

Ik zou helemaal nerveus worden van die twee TFT monitoren die alles behalve waterpas hangen !!
                      Ik denk dat als dat netjes uitgelijnd staat, het geheel een veel strakkere uitstraling krijgt....

@ Mathijs, heel goed gezien! en nee je scheld niet hoor, ben nog steeds erg blij om daar te werken!!
                      Last edited by beyma; 02-10-07, 22:12.

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Originally posted by beyma
                        Ik zou helemaal nerveus worden van die twee TFT monitoren die alles behalve waterpas hangen !!
                        Ik denk dat als dat netjes uitgelijnd staat, het geheel een veel strakkere uitstraling krijgt....

@ Mathijs, heel goed gezien! en nee je scheld niet hoor, ben nog steeds erg blij om daar te werken!!
                        Klopt, da's nog even puzzelen om die recht te krijgen. Maar voorlopig werk ik er prima mee.
                        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Mathijs
                          Moderator
                          • Aug 2002
                          • 1353

Mooi. Goede zaak dat we dan tegenwordig in het zelfde bedrijf werken
                          Tijdje geleden een rondleiding gekregen door alle spelonken.
                          Echt diep respect voor wat daar gemaakt wordt.

Comment

• Koen van der K
                            • Aug 2005
                            • 1146

... leuk om dit een beetje te volgen ... !

Kan het toch niet laten om eens wat fotootjes van mijn oude MIDI studiootje te posten, erg jaren 90 (heb dit gehad van 1995-1999) maar ben benieuwd of er nog mensen zijn die een dergelijke setup hebben !?

Gear : Kurzweil K2000RS (best sampler ever, deed ik alle sounds mee), Juno 106 (leuk voor de synth hitjes), Lexicon MPX (mooie sound, klote bediening), Boss SE 70 (erg bruikbare multi FX, simpele bediening), dbx CL en Ashly PEQ-572 (jaja, toen mastering nog analoog werd gedaan), Akai DR-4, Tascam DA-30Mk2, Tascam CD-2000, Atari 1040ST (oer stabiele MIDI sequencer) en nog wat diversen.

Meer is minder, minder is meer

Comment

• Lurvi
                              • Sep 2008
                              • 13

Foto home studio'tje

Dit is wat ik op het moment aan aparatuur heb staan. het is heel beschijden. maar van hieruit worden wel bijna iedere week uitzendingen gedaan, jingles gemaakt en programma's opgenomen.

Het opnemen doe ik gewoon met de laptop met het programma cool edit pro. ideaal en makkelijk. niks geen grote studio's nodig.

link:
                              Bram, photos - Hyves.net - Always in touch with your friends

MVG Bram

Comment

• beyma
                                • Oct 2002
                                • 1614

ja leuk,maar je kan hem ook hier bij zetten

Comment

Working...