Nieuwe radio studio.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MSSS
    • Jul 2003
    • 365

Aha oke, het is duidelijk. Zeg maar hewoon remco hoor MSSS klinkt ook zo wazig.
    oleole ik heb EV :)

Comment

• Lazy
      • Sep 2003
      • 294

Wij krijgen volgende week ook Carmen....

Is het iets??

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Even een foto update.

DJ/Techniek over-view

Een over-view.

Een belangrijk rackje, de non-stop server, 2 tuners(1 voor het nieuws en 1 voor terugluistering)nieuws detectie en een voice processor.

Alles werkt nu van de week nog wat kleine details afwerken en 3-9 van start.
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MSSS
          • Jul 2003
          • 365

Ziet er erg netjes uit olaf! Alleen heb je geen monitoring? of gaat dat volledig per koptelefoon?

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Lees pagina 1 nog ff.....
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MSSS
              • Jul 2003
              • 365

hehe ik sprak weer eens te vroeg....:P

Comment

• giserke
                • Nov 2003
                • 456

een monitor gebruiken in de zelfde ruimte waar men opneemt lijkt me niet de meest ideale manier.
                [B)]
                Mag ik trouwens vragen, waarom je dit niet gesplitst hebt?
                Is toch veel handiger voor de technieker. Vooral als je een en ander moet doen zoals rondlopen enz. Ook kan je dan een gewone radio plaatsen om te controleren of de ontvangst goed is terwijl je uitzend.

Comment

• MC Party
                  • Sep 2003
                  • 481

Na, niet met je eens giserke. Presentator heeft dan geen "duidelijk" contact met de technieker(resterende tijd/nieuws/bellers etc etc. Ik ben bezig met muziek opzoeken/jingles klaar zetten en kan dan niet steeds aan de mensen in spreekcel(dubbele glasplaat) doorgeven wat er komt en hoelang dat nog gaat duren etc.
                  Merk dit zelf ook @ radio, de presentator(en) komen nu al bij mij in het hok zitten en dit bevalt erg goed.

Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• giserke
                    • Nov 2003
                    • 456

ik merk alleen maar dat serders ze de radio uitzendingen in Belgie life uitzenden op TV, dus wanneer alles in 1 ruimte is ondergebracht voor het uitzicht De kwaliteit van de uitzendingen bijzonder slecht zijn. Dit komt duidelijk omdat de techniekers geen controle meer kunnen uitoefenen op de ontvangst kwaliteit op kleine radio's.

Comment

• dj_webbie
                      • Dec 2004
                      • 2

en dat is natuurlijk niet waar. De ontvangst van een radiozender blijft in principe steeds gelijk op een kleine wijziging volgens de condities in de ether na. Een deftig afgesteld zenderpark, dat moet je niet constant monitoren. Verder heeft een BCS50 (ikzelf heb de BCS25 in de thuisstudio) een terugkoppeling (on-airtoets) die je een weergave van de tuner geeft. De tijd dat radiostations nog met een analoge portatiefradio zaten te luisten op de uitzendingen ligt al vele jaren achter ons. Dat deden we in de jaren 80 nog maar nu met de broadcasttafels niet meer. De controle op de uitzendingen (wat er op zender gebeurt) is geen taak van de studiotechnicus maar van de zendtechnicus en die zit natuurlijk niet in de zelfde ruimte.

Ik ben zelf ook van mening dat het dubbele glasraam passé is. Veel stations werken met dj's in plaats van het duo technicus en presentator en dan staat die tafel aan de andere kant van het raam er maar verloren bij. Ook met de microfoons van vandaag bestaat de mogelijkheid om achtergrondgeluiden te beperken in de studio. De rode 'on-air' lamp wil tot nader order nog steeds zeggen dat het stil moet zijn...of toch bijna.

Zie studio : radio donna (B)
                      B9240

Comment

• Aart Rietveld
                        • Aug 2004
                        • 190

Het blijft een kwestie van smaak en het soort programma dat je maakt of je nu juist wel of juist niet een aparte spreekcel witl hebben.

Voor nieuwsprogramma's met meerdere gasten (langere discussie's) en sportprogramma's (regie en contact met locaties) is een aparte spreekcel een noodzaak.
                        Bij een DJ-programma met co-host of een duo presentator/technicus in een muziekprogramma is het in één ruimte zitten juist weer een voordeel.

Bij mijn omroep (VLOK-Radio) hebben we beide mogelijkheden gecreëerd om aan alle wensen tegemoet te komen. We hebben een spreekcel met vijf microfoons en een "technische ruimte" met microfoon's voor DJ en een co-host.
                        Programmamakers kunnen dus kiezen waar ze gaan zitten en ik moet zeggen dat "slechts" de helft er voor kiest om in de techniekruimte te gaan zitten. De andere helft vindt de spreekcel wel lekker rustig en zegt zich beter te kunnen concentreren op zijn/haar presentatiewerk.
                        De communicatie tussen beide ruimten hoeft geen groot probleem te zijn. Elke broadcasttafel heeft wel een talkback-functie en met de kuchknop kan de presentator terugpraten naar de technicus.

Wat ik wel kan aanbevelen is een speaker-setje in de spreekcel (wel automatisch uitschakelen geopende microfoon), het komt vaak voor dat de presentator tussen de aankondigingen door zijn hoofdtelefoon afzet en dan dus onbereikbaar is voor de technicus.
                        Als je geluidsisolatie dan ook nog goed is rest je niets anders dan te gaan zwaaien of met pennen tegen het dubbelglas aan te gaan gooien om aandacht te krijgen.

Comment

• mark_b
                          • Feb 2005
                          • 75

Leuk studiootje ruilen?? http://www.mosradio.nl ?? Ik geef er 50 eurie bij!!! Geintje hoor, netje gedfaan en die Dateq tafel werkt echt lekker!
                          speaker re-cone-er

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

Geinig. In den haag heb ook een zendclub die mos heet.

mos staat dan voor migranten omroep stichting. Die migrantengroep bleek wel voornamelijk hidustaans te zijn.
                            lekker belangrijk!

Comment

• mark_b
                              • Feb 2005
                              • 75

Nee wij hebben geen vlekken op ons voorhoofd.....Mookse Omroep Stichting. Maar is idd wel toevallig.
                              speaker re-cone-er

Comment

Working...