Ik ben van plan wat goedkope kleinmembramen te kopen. (is voor wat experimenteerwerk) Ik dacht aan de Behringer B5 heeft iemand ervaring hiermee?
Behringer B5
Collapse
X
-
Ja ikke
voor z'n prijs verbluffend!
Ik heb hiermee reeds een 1 punts jazz opname gemaakt (wel mono wegens technische beperkingen) op een van de vrij podia afgelopen jaar.
Als je interesse hebt in die opname, mag je me altijd mailen.
Hierbij zeg ik wel dat het rumoer van de zaal er ook opstaat, even als alle andere aanwezige bijgeluiden.
Ondanks dat geeft het toch wel een beeld van de kwaliteit van die microfoon in die omstandigheden.
Groetels,
PinoMuziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is... -
Lees ook even dit topic dan door:
Comment
-
Ik ben ook een beetje aan het rondkijken, en totaal niet gecharmeerd van de C1000 van AKG. Nu zag ik de Rode NT3 en NT5. Heeft iemand ervaring met deze microfoons? Gebruiksdoel is voornamelijk live uitversterking van koren / orkesten.Lid van het Front tegen zijlichtComment
-
Hoi,
Ik ben een newbie op microfoon gebied. Ik studeer aan het conservatorium blokfluit (oude muziek) en wil mezelf gaan opnemen. Ik zat te denken aan een Behringer B5 microfoon. Op de website van Behringer staat echter niet of de microfoon met batterijvoeding werkt of met fantoomvoeding. Weten jullie misschien wat voor soort voeding de B5 nodig heeft en om wat voor batterij het gaat, als het een batterij is?
Alvast bedankt voor de hulp,
EmmaComment
-
[Onzin uit topic verwijdert]
Beste Emma. Voor een blokfluit is een B-5 op zich een goede keus. Deze kan je namelijk ook in live situaties gebruiken.
Om deze microfoon te kunnen gebruiken zijn er twee opties:
- Een mengpaneel, Alle mengpanelen hebben phantom voeding (op grote uitzonderingen na..)
- Een goede microfoon voor versterker. Als je puur alleen met deze microfoon wilt opnemen is dat een goede optie. Scheelt kosten en plaats. Vaak zitten hier wel goede opties in als EQ, compressie etc.
Zoals Vasco al vermelde heeft de Behringer B5 geen batterijen optie. Deze microfoon werkt alleen op phantom voeding. Deze zijn eventueel los verkrijgbaar.Comment
-
Ligt er allemaal aan waarvoor je jezelf opneemt. Kijk, je zit hier op een forum van freaks geloof ik. Als het allemaal niet helemaal profi hoeft, kun je je een hoop geld besparen en gewoon simpel weg een Shure SM 57 kopen. Geen gedoe met voeding enzo. Wel zo makkelijk en klinkt ook altijd goed. Je zou hem dan van opzij kunnen zetten en dan hoor je de prettige blaasbijgeluiden nog steeds en klinkt ie prima. Sowieso gewoon een fijn standaard microfoontje om te hebben voor muzikanten.Comment
-
citaat:Geplaatst door BKOD
Iemand ervaring met gebruik van de B5 als overhead voor drum bij opnames?
Comment
Comment