Losse tracks downloaden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mvmoock
    • Apr 2003
    • 10

Losse tracks downloaden

Hallo
    ik ben opzoek naar een opname van een multitrack waar alle kanalen nog los zijn (dus als losse bestanden) waarmee ik dan kan gaan mixen in cubase om te proberen.
    Kan iemand mij hier aan helpen?
  • gerry
    • Oct 2003
    • 36

Hele nummers bestaand uit losse tracks zal wel lastig worden. Maar om wat te experimenteren met effecten en dynamics e.d. kun je eens gaan zoeken op zgn. "a capella's" (vocal tracks zonder muziek) . Gewoon even proberen bij google denk ik.

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Er wordt tijd, geld en moeite in opnames gestoken door bands, producers en engineers. Zoiets geef je dus niet zonder goede reden uit handen. Waarom neem je niet zelf iets op?
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Koop een goedkoop Magix Music Maker sample CD met wave-samples erop. Hier staan drums, bas, keyboards en andere loops op in een bepaalde style. Deze zijn afgestemt op elkaar en dus in een multitrack te gebruiken. En dan kun je oefenen met je Cubase.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

als je een legale versie van cubase hebt, zit er gewoon een proefstuk bij (in diverse stijlen).

Weliswaar helemaal uitgemixt en al. Maar als je van die file even de mix-settings verwijderd kun je hem dunnetjes overdoen.
          lekker belangrijk!

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

citaat:Geplaatst door vasco

Koop een goedkoop Magix Music Maker sample CD met wave-samples erop. Hier staan drums, bas, keyboards en andere loops op in een bepaalde style. Deze zijn afgestemt op elkaar en dus in een multitrack te gebruiken. En dan kun je oefenen met je Cubase.
            Heej, een breezahCD, voorgemixt en al!!![}][8D]

Zou je daar echt van leren mixen?
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• deurklink

Er bestaan ook gewoon sample cd's hoor!

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Ja en dan?

Comment

• deurklink

Zoeken tot je sample cd's tegen komt Je kunt ook naar www.sounddogs.com gaan die stikt van de sample's alleen is de kwaliteit wat minder .. (maar weet ik niet zeker) Ik zal eens aan klasgenoten vragen (theatertechniek/audiovisueel) of die nog wat weten als je er echt belang bij hebt?

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

citaat:Geplaatst door sparky

citaat:Geplaatst door vasco

Heej, een breezahCD, voorgemixt en al!!![}][8D]
                    Zou je daar echt van leren mixen?
                    Ik denk het niet
                    Alles wat je aan samples gaat downloaden/kopen of tracks van andere wil gaan gebruiken zijn vaak al gemixt. Ik denk dat hij in de praktijk eens wat moet gaan opnemen en daar dan mee gaan oefenen. Leer je het meest van en dan ook nog eens van begin tot het einde.

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

juist, benader wat bandjes, leen/koop/huur wat spullen en ga aan de slag!!!

Comment

• Arjan P
                        • Oct 2004
                        • 1

Wat je zoekt is te vinden op http://www.raw-tracks.com Kun je downloaden in WAV of MP3, of een CD'tje met WAVs op laten sturen. Is niet gratis, maar dan heb je wel een leuk setje tracks, die zo te zien redelijk opgenomen zijn.

Comment

Working...