Wij hebben een alesis 24 sporen harddisk recorder en willen nu op de computer afmixen. Nu zijn wij opzoek naar software zoals protools, het nadeel alleen van protools is dat deze alleen draait onder windows 98 maar niet onder xp. Wie weet welk programma dit wel doet.
software en xp
Collapse
X
-
In Windows XP zit een speciale functie (emulator) ingebouwd, waarmee je een programma kan laten denken dat ie onder een oudere Windows versie draait.
Zoek de toepassing (een .exe), rechtsklik, eigenschappen, compatabiliteit (tabblad), dit programma uitvoeren in modus Windows 98/ME.
-
ik denk dat jij Steinberg Nuendo nodig hebt, eventueel met een geluidskaart van RME-audio, of een interface van Motu ...
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ben ook over de aanschaf van zulk systeem aan het nadenken.
Voorlopig is mijn gewenste configuratie :
* Alesis HD24
* RME HDSP9652 (3 x optical ADAT interface)
* en software Steinberg NuendoComment
-
citaat:Geplaatst door PM
ik denk dat jij Steinberg Nuendo nodig hebt, eventueel met een geluidskaart van RME-audio, of een interface van Motu ...
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ben ook over de aanschaf van zulk systeem aan het nadenken.
Voorlopig is mijn gewenste configuratie :
* Alesis HD24
* RME HDSP9652 (3 x optical ADAT interface)
* en software Steinberg Nuendo
Op de oorspronkelijke vraag kan ik dus antwoorden; Kijk eens naar Steinberg Cubase SX2.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
De alesis HD 24 heeft de mogelijkheid om via een lan verbinding alle tracks naar de pc over te zetten, zo is dus inderdaad cubase een oplossing, maar wat weten jullie van musicmaker 2005 deze is namelijk 300 euro goedkoperWij zijn analoog en gaan nu ook digitaalComment
-
Ik laad gewoon de tracks binnen via de Lan poort die standaard in de HD24 zit.
Je kan die in zowat alle audio software inladen.
- Nuendo
- Cubase
- Cakewalk Sonar
enz...
Maar je kan ook een firewire kaart kopen voor de HD24, dan kan je ook functies van de HD24 besturen met de PC zonder dat je de tracks in je PC overlaad.
Dit laatste heb ik nog niet geprobeerd.
Comment
-
Als je zou willen zou je Cubase SX, Nuendo of een versie van Logic kunnen downloaden via bijvoorbeeld Kazaa. Ik ken iemand die het ook daar vandaan heeftEn ik vermoed dat er hier nog wel een paar mensen zo iemand kennen.
Maar goed, als je een zo professioneel mogelijke manier aan de gang wilt zijn dat prima programma's.
grtn gerry
Comment
-
citaat:Geplaatst door PM
Firewire voor de Alesis HD24 ??? Ik dacht van niet !
Ze hebben wel een interface zodat je een losse harddisk die gebruikt wordt in de HD24 kan aansluiten via Firewire op een PC.
De LAN aansluiting van de HD24 werkt volgens mij vrij traag
(10Mbit ipv 100Mbit)
en qua snelheid is die ethernet uitgang goed te doen (voor voor mij)Comment
Comment