Hallo, ik heb een aantal problemen met mijn apparatuur.
De apparatuur die ik gebruik is:
- Cubase SX 2
- Behringer ADA8000 (2x)
- RME HDSP 9652
- Wndows XP service pack 1
De twee ADA8000's zijn aangesloten op de ADAT 1 en 2 in- en outputs van de HDSP9652.
De eerste ADA8000 is ingestelt als master op 48 kHz. De tweede is ingesteld als slave (ADA IN). De bijbehorende lampjes op het voorpaneel branden allemaal zoals het hoort. Ik kan ook gewoon alle kanalen gebruiken, zowel de in- als outputs. Nog geen probleem tot hier dus.
Nu ging ik in de software checken of de synchronisatie klopt:
In de Hamerfal DSP settings heb ik de volgende vakjes 'gechecked'
* MME
x - check input
x - tms
* Buffer size latency
x - 256 (6 ms)
* SPDIF In
x - coaxial (not using it)
* SPDIF Out
* Clock mode
x - autosync
* Pref. Sync mode
x - adat 1 in
Synccheck zegt:
ADAT1 In Sync
ADAT2 In Sync
ADAT3 In No lock
SPDIF In No lock
Word Clock No Lock
ADAT Sync No Lock
SPDIF Freq.
--
Time Code
-:--:--
AutoSync Ref
input ADAT1
Freq. 48 kHz
System Clock
Mode Slave
Freq. 48 kHz
Mijn eerste probleem is dat ik niet snap waarom de ADAT Sync niet lockt.
Het tweede probleem is: waarom krijg ik geen tijdcode? Ik heb meerdere settings in het Cubase Sync-menu geprobeert maar ik krijg het niet voor elkaar.
Het derde probleem is het volgende. Ik heb direct monitoring in Cubase en in de RME total mix software geactiveerd. Volgens de handleiding van RME zouden de faders in Total mix nu reageren op de bewegingen van de faders in Cubase. En zoals u ziet aankomen: Dit werkt ook niet... De levelmeters gaan wel keurig omhoog of naar beneden maar de knopjes van de faders blijven stijf op hun plaats.
Ik hoop dat er iemand een antwoord weet op in ieder geval één van de problemen. Ik weet zelf namelijk niet meer wat ik zou kunnen proberen.
Alvast bedankt!
De apparatuur die ik gebruik is:
- Cubase SX 2
- Behringer ADA8000 (2x)
- RME HDSP 9652
- Wndows XP service pack 1
De twee ADA8000's zijn aangesloten op de ADAT 1 en 2 in- en outputs van de HDSP9652.
De eerste ADA8000 is ingestelt als master op 48 kHz. De tweede is ingesteld als slave (ADA IN). De bijbehorende lampjes op het voorpaneel branden allemaal zoals het hoort. Ik kan ook gewoon alle kanalen gebruiken, zowel de in- als outputs. Nog geen probleem tot hier dus.
Nu ging ik in de software checken of de synchronisatie klopt:
In de Hamerfal DSP settings heb ik de volgende vakjes 'gechecked'
* MME
x - check input
x - tms
* Buffer size latency
x - 256 (6 ms)
* SPDIF In
x - coaxial (not using it)
* SPDIF Out
* Clock mode
x - autosync
* Pref. Sync mode
x - adat 1 in
Synccheck zegt:
ADAT1 In Sync
ADAT2 In Sync
ADAT3 In No lock
SPDIF In No lock
Word Clock No Lock
ADAT Sync No Lock
SPDIF Freq.
--
Time Code
-:--:--
AutoSync Ref
input ADAT1
Freq. 48 kHz
System Clock
Mode Slave
Freq. 48 kHz
Mijn eerste probleem is dat ik niet snap waarom de ADAT Sync niet lockt.
Het tweede probleem is: waarom krijg ik geen tijdcode? Ik heb meerdere settings in het Cubase Sync-menu geprobeert maar ik krijg het niet voor elkaar.
Het derde probleem is het volgende. Ik heb direct monitoring in Cubase en in de RME total mix software geactiveerd. Volgens de handleiding van RME zouden de faders in Total mix nu reageren op de bewegingen van de faders in Cubase. En zoals u ziet aankomen: Dit werkt ook niet... De levelmeters gaan wel keurig omhoog of naar beneden maar de knopjes van de faders blijven stijf op hun plaats.
Ik hoop dat er iemand een antwoord weet op in ieder geval één van de problemen. Ik weet zelf namelijk niet meer wat ik zou kunnen proberen.
Alvast bedankt!
Comment