Cd-recorder cd's?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaasper
    • Mar 2003
    • 38

Cd-recorder cd's?

Beste mensen,

Sind kort beschik ik over een Philips cd-recorder.
    Nu heb ik daarbij even snel lege cd's (cd-r 90/800 mb) gekocht, maar deze werken niet in de cd-recorder.

Wie kan mij vertellen wat voor soort cd's er in zo'nrecorder moeten op op te kunnen nemen?

Mvg

Jasper
  • Stijn Vanstiphout
    • Oct 2000
    • 1160

Enkel CD-R's voor audio uiteraard, te vinden in normaalgezien elk grootwarenhuis of speciaalzaak.

mvg,
    Stijn Vanstiphout,
    LVL Multimedia
    Belgiƫ

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• djbirdie
      • Oct 2002
      • 509

Misschien kom het omdat je 90min cd-r's hebt gekocht, sommige rocorders hebben daar moeite mee...
      grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• kerstboom
        • Nov 2003
        • 12

Is het een audio cd-recorder of Ć©Ć©n brander in een computer?

Comment

• Stijn Vanstiphout
          • Oct 2000
          • 1160

Hij heeft het toch over een cd-recorder? Is dus heel duidelijk gƩƩn cd-writer voor in een pc lijkt me ...

mvg,
          Stijn Vanstiphout,
          LVL Multimedia
          Belgiƫ

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Jasper, een tip.

Koop CD RW (re writabels), zeker in het begin zul je enkele malen lopen te stunten met opnemen, en dan is het nuttig dat je de CD'tjes niet weg hoeft te gooien.

Let wel op zoals hierboven al gezegd dat je AUDIO cd's neemt, Ik weet dat Sony, Philips en TDK ze hebben, ongetwijfelt ook andere merken.

Zelf neem ik meestal op op een CD RW, die ik FINALIZE, waarna hij in elke cd speler af te spelen is. Dan kun je ze gewoon kopieren met de PC op "gewone" cd-rommetjes.
            Voordeel: na kopieren maak je de audio CD RW weer leeg, en je kunt weer opnieuw opnemen!

Succes
            John
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Italio
              • Jan 2004
              • 47

ik heb ook een tijdje een Philips cd-recorder gehad, zou het type niet zo snel weten maar daar had ik ook problemen mee. Toen bleek dat hij de goedkope versie cd's niet wou pakken. Duurdere merken wouden wel maar goedkope niet. Michien is dat ook wel het probleem bij jou?

Grz. Michiel
              Voor jou een vraag...... voor mij ook!

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Hier staat ook nog zo een recorder.
                In principe kan hij enkel overweg met audio-CD recordables.

MAAR...

er is natuurlijk een trukje om dit te omzeilen.
                Je plaatst eerst ff een AUDIO-recordable in de lade, het toestel zal deze dan herkennen als AUDIO disc. Hierna open je de lade weer MANUEEL en stop je een gewone recordable in de recorder en tada... working!

OPMERKING: ik weet niet of dit nog mogelijk is met de nieuwe recorders, maar met deze philips van een 2tal jaar oud, kan het trukje.

Misschien biedt google wel een uitweg...

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

citaat:Je plaatst eerst ff een AUDIO-recordable in de lade, het toestel zal deze dan herkennen als AUDIO disc. Hierna open je de lade weer MANUEEL en stop je een gewone recordable in de recorder en tada... working!
                  Dat ga ik gelijk even proberen, zou echt een beetje geld schelen...

Audio CD 2,75 euro CDR 0,30 euro phhff
                  Mixen is net als schilderen.
                  Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Stijn Vanstiphout
                    • Oct 2000
                    • 1160

Hey Tom, die van mij (jaar of 6 oud, eerste generatie) kan ook nog met dat trukje overweg...

mvg,

Stijn Vanstiphout,
                    LVL Multimedia
                    Belgiƫ

Comment

• kerstboom
                      • Nov 2003
                      • 12

Bij Conrad, hebben ze ook audio cdr's.

AUDIO CD-R 80 MIN. PRIME DISC
                      Artikelnr.: 972623 - 8A

Merk Primedisc
                      Type CD-R 80
                      Aantal 1 stuk

Prijs slechts 1,00 EUR

Deze doen het goed in mijn Philips CDR-600.
                      Of deze kwalitatief net zo goed zijn als philips of tdk weet ik niet.

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

Ik heb de Philips CDR 775 (volgens plaatje op achterzijde).
                        Hoe krijgen jullie in hemelsnaam die lade open????

Het openen van het "klepje" is eenvoudig, maar dan krijg ik met geen mogelijkheid de lade opengemaakt.(of misschien 1 keertje, maar dan nooit meer)
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• giserke
                          • Nov 2003
                          • 456

nu we het daar toch over hebben.
                          Je kan gewone CD-R/RWs kopen, maar ook CD-R voor muziek.
                          Zit daar een verschil in de klankkwaliteit?

Comment

• Dikke Foaf
                            • May 2003
                            • 618

In de klankkwaliteit zal geen verschil zitten, het is toch digitaal en dus alles of niks.
                            Als het kan gelezen worden is de klankkwaliteit dezelfde.

Het verschil zit em volgens mij in de kwaliteit van de schijfjes zelf enz.
                            Bij de simpele cd-r durft de toplaag al wel eens af te blotten (daar waar de data dus op staat).
                            Ook kwa stockage ed. Ooit eens een test gelezen waarbij ze verschillende merken een jaar lang stockeerden en dan terug probeerden te lezen, waarbij dan niet echt veel meer leesbaar waren...

Comment

• Stijn Vanstiphout
                              • Oct 2000
                              • 1160

citaat:Geplaatst door giserke

nu we het daar toch over hebben.
                              Je kan gewone CD-R/RWs kopen, maar ook CD-R voor muziek.
                              Zit daar een verschil in de klankkwaliteit?
                              Het lijkt wel alsof we voor niets zitten uit te leggen!

CD-R's voor muziek worden gebruikt in audio-cd-recorders, de andere (gewone) zijn voor pc-gebruik (audio/video/data).
                              Verschil in muziekkwaliteit zit er dus niet in ... wel de rechten die je betaalt op de lege audioschijfjes.

mvg,
                              Stijn Vanstiphout,
                              LVL Multimedia
                              Belgiƫ

Comment

Working...