Alesis HD24 crasht op FTP

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Alesis HD24 crasht op FTP

Ben hier een heel aantal files aan het overzetten van hd24->pc dmv FTP.
    Ondertussen is de HD24 al 2* gecrasht, hiermee bedoel ik:
    Niks reageert nog op het frontpaneel, niet stop, niet play, niet stand-by.
    Enige oplossing is harde power-off achteraan. Gelukkig word de data daar niet mee gecorrupt blijkbaar, maar het is toch maar allesbehalve vind ik.
    Er zitten 2 schijven in (40G slot 1 en 250G slot 2), de source is de 250G.

Nog iemand waarbij de hd24 crashte bij gewoon ftp transfer?

Als extra hierbij wil ik nog even vermelden dat de FTP transfer veel te traag gaat. Van de 250gig schijf heb ik ongeveer 490k/s, van de 40gig haal ik ongeveer 250k/s. Maar dit blijkt bij andere toestellen ook zo te zijn. Alleen vraag ik me af wat de reden hiervan is?
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

wat bedoel je met FTP, gewoon de gegevens overladen in de computer?
    Ik gebruik de HD24, en heb daar nooit problemen mee.

Je kunt idd de HD24 gebruiken als ftp server (in theorie). Maar dit is niet de bedoeling. De ethernetverbinding is idd aan de trage kant, maar is voldoende snel om bestanden over te kopieren op de PC.

Wanneer je een gigalan ethernetkaart gebruikt op jou PC, kun je best wel de nieuwe firmware installeren op de HD24.

Comment

• Dikke Foaf
      • May 2003
      • 618

Ik gebruik dus de HD24 als ftp-server, en ja, het is dus filetransfer van hd24 -> pc.
      Hij hangt op een 10/100 switchke en heeft dus niks met gigabit te maken.
      Kwa firmware, ga ik straks eens checken (em is nog vollembak aant serveren ), maar het is een nieuwe, dus ik veronderstel dat dit 1.20 is.

Ik zie echt wel niet in waarom dit 'niet de bedoeling' zou zijn. Wrom zetten ze dat er dan op??? In de zin van: de functie is aanwezig, maar ge moogt het niet gebruiken. Nog nooit van gehoord.

Sinds de eerste post is hij dus continu files aant transferren, zonder nog eens gecrasht te zijn, wat natuurlijk weer positief is.

Met trage snelheid bedoel ik dus dat het theoretisch 10mbit zou moeten zijn, praktisch haal ik maar MAX de helft daarvan, op de laatste nieuwe schijf (250 gig). Buitengewoon belachelijke snelheid dus.
      Als je op 48khz, 24bit, 24ch opneemt, kom je op een stream van dik 3mb/s naar de harddisk toe, dus die snelheid kan hij wel aan, waarom kan hij dan niet tegen die snelheid lezen van disk en doorpompen naar ethernet?

Je spreekt over 'snel genoeg om files over te zetten', m'n reet ja.
      Heb 3 projecten opgenomen, elk project heeft 25 songs van 8 kanalen, 1 project is ongeveer 7 gig groot. Het heeft nu ongeveer 4 uur geduurd om 1 project over te zetten. Volgens mij is de snelheid dus lang niet toereikend om een 'paar' files over te zetten.
      Het kan geen enkel probleem zijn voor het toestel om die 10mbit te halen, en de overdrachtstijd dus makkelijk te halveren.

Btw, hij crashte steeds 'in' de transfer van een nummer, dus bij 17% op het schermpje, niet bij het 'opvragen' van een volgend nummer.

*edit: Deze nacht is ie opnieuw gecrashed op 53% van een nummer.
      *edit2: zojuist opnieuw gecrashed op 37% van een nummer.
      *edit3: wederom gecrashed op een track van 144mb bij 60%.
      *edit4: nog gecrashed, terug op een (andere) track van 144mb bij 68%.
      *edit5: 2 minuten later, weer bij zo'n grote track 144mb op 76%.
      Hoe groter de file, hoe sneller hij lijkt te crashen.

Comment

• pro`d`user
        • Jun 2002
        • 534

Allereerst een tip als het budget het toelaat, koop de Alesis Fireport 1394. Theoretisch 5x sneller (en volgens mij in de praktijk ook als het niet meer is). Gaat dus via firewire.
        Kost ongeveer 170euro dacht ik.

Eigenlijk zou ik niet weten waardoor dit probleem zich blijft voordoen, aangezien je puur data aan het overzetten bent en niet in een ander programma bezig bent dus dat het in een verkeerde code kan zitten.
        Heb sowieso nog niet veel klachten gehoord over de HD24, op de harde schijf na.
        Barry K.
        Wij werken met EV ole ole
        In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• giserke
          • Nov 2003
          • 456

ik heb ook die firewire aaanvulling gekocht, en is op een comfortabele snelheid gebracht.

Dit heeft wel met gigalan te maken, want bij gewone netwerken zijn ook problemen met gigalan ethernet netwerkkaarten waneer je in een netwerk zit met 100mb routers.

Comment

• Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

Nog nooit gehoord van 'algemene problemen' met gigabit en fast ethernet combo's.
            Ik organiseer lanparty's van 1000 man, daar zit niks anders dan 10/100/1000 door mekaar, nog geen problemen geweten.

Heb ook eens proberen te pingen naar de hd24 in 'crashed mode', maar dan krijg ik geen respons meer.

Comment

• Iko
              • Feb 2002
              • 766

ftp lukte hier ook niet. Toen maar zo'n alesis adapter gekocht waar je de schijf aanhangt en dan via firewire over gooit volgens mij. Kost 160 euro dacht ik maar gaat ook wel flink sneller.

Comment

• Dikke Foaf
                • May 2003
                • 618

@Iko, kan je misschien eens gedetailleerd omschrijven wat de problemen bij jou waren met ftp?

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Heb je het al eens geprobeerd met een X-link UTP-kabel?
                  Misschien dat de switch wat problemen geeft en dat kun je dan uitsluiten door hem direct aan je LAN-adapter te hangen. Ik heb ook wel eens problemen gehad met mijn LAN-transfer (welliswaar tussen pc's) van grote audio- en videobestanden en toen bleek mijn switch het probleem te zijn. Nieuwe switch en weg was het probleem.

Comment

• Iko
                    • Feb 2002
                    • 766

Net nog eens gevraagd, hij crashte niet, maar t ging echt onzeeeeeeeettend traag...

Comment

Working...