MD naar MP3

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brammie.nl
    • May 2005
    • 2

MD naar MP3

Hallo,

zou iemand mij kunnen vertellen waar ik ongeveer 1000 verschillende MD's
    om kan laten zetten naar MP3 bestanden in een behoorlijke kwaliteit.
    Het liefst zou ik ook de titels van de MD's naar de V3tag omzetten.

Of is het misschien goedkoper om het zelf te doen met één of ander apparaat?

Met vriendelijke groet,

Bram
  • brammie.nl
    • May 2005
    • 2

Kan niemand mij helpen??

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

Ik denk dat dat erg lastig wordt hier, als iemand jou probleem nog niet eerder heeft meegemaakt zal er niemand antwoorden. Als ik jou was zou ik eens kijken naar een md-speler voor in je computer (die zullen er vast wel zijn, maar ben ze nog nooit tegengekomen)en probeer eens wat.
      De groeten => Micha

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Ik was ook wel nieuwsgierig en ben eens een beetje gaan researchen...

Wat compatibiliteit met andere systemen en formaten betreft: MD zuigt!!! Het is een gesloten formaat. Er zijn data versies van MD (geweest!?) voor gebruik met een PC, deze kunnen echter geen audio MD's lezen!!

Vandaag de dag is er een nieuwe MD standaard, met een ander bestandsformaat. Deze spelers kunnen via USB (als ik me niet vergis) aan de PC worden gehangen en files kunnen ook op de PC worden opgeslagen!... Sony is NIET met software gekomen om deze files naar gangbare formaten om te zetten. Er is wel door derden software hiervoor ontwikkeld, maar deze bevind zich nog in het beta-stadium, de reacties tot nu toe hier op zijn wel erg positief.

Maar helaas voor jou mist er dan nog steeds een stap in dit eventueel mogelijke proces: Er is nog geen directe omzetting van conventionele naar "nieuwe standaard" MD mogelijk....

Tot zover mijn verre van volledige pluiswerk. Maar helaas lijkt het er toch echt op dat je weinig kans hebt je MD's om te zetten. Belachelijk eigenlijk anno 2005....

De optie die overblijft is dus alles via S/PDIF op te nemen met de PC en handmatig taggen.

Succes, met 1000 MD's.....
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Jr-Sound
          • Jun 2005
          • 1

citaat:Geplaatst door brammie.nl

Hallo,

zou iemand mij kunnen vertellen waar ik ongeveer 1000 verschillende MD's
          om kan laten zetten naar MP3 bestanden in een behoorlijke kwaliteit.
          Het liefst zou ik ook de titels van de MD's naar de V3tag omzetten.

Of is het misschien goedkoper om het zelf te doen met één of ander apparaat?

Met vriendelijke groet,

Bram
          Je hebt tegenwoordig de HI MD van sony hiermee kan je via usb de opgenomen bestanden van md naar pc zetten.

En als dat niet werkt zou ik je cool edit pro 2.0 aanraden, je pakt de md out die sluit je met een minijack aan op de line in van je pc je, je opent cool edit selecteert de kwaliteitsniveau hoe je hem opwilt nemen en begint met opnemen.

Ik heb zelf zo opgenomen van md naar pc met cool edit en opname kwaliteit was 44.1 khz goeie en schone sound ook maar misschien ligt het ook aan je videokaart.

Dit duurt wel lang maar een ander optie ken ik niet.

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

...Jaaaa, geweldig analoog via een onboard kaartje of soundblasters en minijack gaan werken, komt de geluidskwaliteit dan ook echt ten goede hoor!

Als je dan al real-time gaat overzetten (wat een berg werk is dat!), doe het dan via S/PDIF....
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

even een domme vraag. Hoe kom je aan 1000 MD's met legale muziek?
              Zijn dit liveopnames?

Als het voor de verplichte radioarchieven zijn zou ik ze lekker op MD houden.

Als het verzamelde muziek is zou ik het van de orginele CD's af doen ipv de kopie op MD. Zijn namelijk betere programma's voor te krijgen.
              lekker belangrijk!

Comment

Working...