Hoe goed is de tascam usb122 ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herrie
    • Sep 2005
    • 1

Hoe goed is de tascam usb122 ?

wil zo goed mogelijk met analoge audio (cond.mic, gitaar etc.) m'n pc in en vraag me af welke keuze 't beste is. zag ook ergens de presonus firebox die meer inputs heeft en op 96k kan samplen maar ook bijna 2 x zo duur is.
    iemand ideeen?
    dank alvast, herrie
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

eerste vraag is, wat wil je zoal opnemen?

Comment

• giserke
      • Nov 2003
      • 456

De USB 122 is een goed toestel, vooral als je vlug eens veldopnamen wil doen.
      Ik heb dit in combinatie met labtop en 2 AKG C4000 microfonen megenomen op reis, voor het geval ik lokale folk muziekgroepjes zou aantreffen. Heb dan ook 10 uur geluidsmateriaal meegenomen.

Zeer interessant en kleun die US122.
      Ik heb ook uitgekeken naar die taskam DAT recorder met 2 microfoon ingangen. Maar vond dat toch wat teveel geld voor wat het was.

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Ikzelf heb ook een Tascam US-122. Ik gebruik hem om alles wat ik live mix op te nemen en om systemen door te meten. Ik moet zeggen dat de geluidskwaliteit me niet tegenvalt, maar de drivers bij dit apparaat hadden wel echt wat beter mogen zijn.

Bij het afspelen via de 122 vallen soms sample's weg (terwijl ik toch echt bepaald geen langzame laptop had en de communicatie via USB 2.0 verliep). Dit 'probleem' is volgens mij volledig toe te schrijven aan de drivers van de 122 omdat dat het apparaat simpelweg haar samples niet op tijd kreeg aangeleverd. Op de site van Tascam kun je een update downloaden. Ondertussen heb ik een nieuwe laptop, de geupdate driver geinstalleerd en heb ik een 'goldplated' USB kabel voor de 122 gekocht. Nu werkt hij perfect!

Opnemen heeft hij trouwens altijd zonder enige fouten gedaan, hij kan immers in het apparaat zélf bufferen.

Veel succes ermee!!
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• giserke
          • Nov 2003
          • 456

citaat:Geplaatst door berolios

Ikzelf heb ook een Tascam US-122. Ik gebruik hem om alles wat ik live mix op te nemen en om systemen door te meten. Ik moet zeggen dat de geluidskwaliteit me niet tegenvalt, maar de drivers bij dit apparaat hadden wel echt wat beter mogen zijn.

Bij het afspelen via de 122 vallen soms sample's weg (terwijl ik toch echt bepaald geen langzame laptop had en de communicatie via USB 2.0 verliep). Dit 'probleem' is volgens mij volledig toe te schrijven aan de drivers van de 122 omdat dat het apparaat simpelweg haar samples niet op tijd kreeg aangeleverd. Op de site van Tascam kun je een update downloaden. Ondertussen heb ik een nieuwe laptop, de geupdate driver geinstalleerd en heb ik een 'goldplated' USB kabel voor de 122 gekocht. Nu werkt hij perfect!

Opnemen heeft hij trouwens altijd zonder enige fouten gedaan, hij kan immers in het apparaat zélf bufferen.

Veel succes ermee!!
          ben je zeker dat de 'read buffer' op 'cach' staat? Want als je geen cach geheugen inschakelt tijdens het afspelen, kan je wel haperingen hebben. (dit moet je instellen in de opname en afspeel software
          Ik heb daar anders gen problemen mee.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Ja, je kunt met een aantal stappen kiezen tussen 256 en 5016 samples vertraging. Geen van die instellingen leek effect te hebben op het al dan niet 'under-samplen', dat zou logischerwijs wél moeten.

Maar goed, het werkt nu, maar ik heb die problemen ook al eerder van collega's gehoord. Als ik weet waar het nu daardwerkelijk aan ligt, ben je de eerste die het hoort. Dit zijn nu echt meestal van die dingen die te maken hebben met bijvoorbeeld de 'afsluitweerstand' in de USB-interface van de 122, die nét even niet de goede waarde heeft of zo, waardoor er teveel reflecties op de USB komen en de 122 zijn samples niet op tijd krijgt.

Anyway, bij mij werkt het nu, maar het is wel goed dit goed uit te proberen (liefste voordat je hem koopt natuurlijk, maar dat zal niet altijd mogelijk zijn). Veel succes verder!
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• stompinne
              • Apr 2005
              • 91

USB 2.0 kan ook downgraden naar USB 1, wanneer zo'n USB 1 apparaat tevens op de computer is aangesloten. Van USB 2 snelheid is dan geen sprake meer.

Daarom om problemen te vermijden, kun je voor een andere audio-interface zoals firewire gaan, die dan niet kan in conflict gaan met je andere USB apparaten/snelheden

Comment

• jakkes72
                • Dec 2003
                • 1015

Ik probeer multitrack op te nemen met een US-122 en een interne geluidskaart.
                Als ik nu op afspelen klik, hoor ik een vertraging.
                Het lijkt me dat dat te wijten is aan de US-122.

Ook als ik met SMAART-Live iets wil meten, krijg ik een grotere afstand dan dat ik het met de liniaal/meetlint opmeet.

Iemand dezelfde ervaringen??

Comment

• Soilworker
                  • Jan 2004
                  • 71

samplerate verschil ??
                  FertiliZing YOUR World

Comment

Working...