Welk mix-programma?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJMysterie
    • Dec 2004
    • 80

Welk mix-programma?

Hallo collega's

Normaal gesproken mix ik alleen live en record ik dus niks. Nu wil ik thuis alvast wat gaan mixen zodat dat al klaar is tijdens een show. Ik heb zelf Goldwave gedownload, werkt wel aardig, maar is wel erg basic.
    Wat voor programma gebruiken jullie thuis om te mixen? (je moet ook kunnen recorden!!)

Let the beat control your body
  • dds
    • Oct 2005
    • 11

wij gebruiken thuis om mixjes op te neme -->atomix: virtual dj.
    lkkr programma. Ook prima voor onderweg! (niet automatisch late overmixe, dat is natuurlijk geen kunst.) succes

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

Audacity dus!
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Hmm, Audacity is handig voor bewerk-werk maar ik heb het toch al een paar keer vast weten lopen.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJMysterie
          • Dec 2004
          • 80

Ah, ok
          En CuBase? Iemand bekent mee? Heb daar ook wel positieve verhalen over gehoord.

Comment

• Ibvee
            • Nov 2002
            • 714

Ik weet niet wat jij wilt, maar als je gewoon even wat mixjes voor wilt draaien voor een show (dj werk dus?), dan zal dat vast wel kunnen met CuBase, maar dat is er niet echt voor bedoelt, cubase richt zich op het maken van de muziek die jij mixed in dat geval. Als ik jou was zou ik gaan voor cool edit 2.0 of later (op dit moment is dat adobe audition, wat ik overigens niet ken, ik hoop dat ze het ongeveer hetzelfde als cool edit hebben gelaten), hiermee kan je in de multitracker perfect nummertjes achter elkaar zetten, en in elkaar laten overgaan. Ook is het heerlijk om even simpel een stereo signaal op te nemen, en vooral lekker om het daarna ook nog te bewerken.
            De groeten => Micha

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

Nog makkelijker is het om gewoon een CD met een mix te kopen. Ben je nog sneller klaar voor de show. [)]
              lekker belangrijk!

Comment

• DJMysterie
                • Dec 2004
                • 80

De bedoeling van het programma is remixen van tracks zodat ik die voor de show al klaar heb. Maar volgens mij kan ik hier wel wat mee, bedankt!

Comment

• Karst
                  • Nov 2005
                  • 29

Werk zelf al een hele tijd met Atomix: Virtual DJ. (Al m'n CD's rip ik... scheelt int vervoer). Vooral makkelijk omdat je het kunt aansturen met Time-coded Vinyl of CD's. Werk je al met CD spelers, dan kun je op de site van Virtual DJ, een Time-Coded MP3 downloaden. Branden op een cd'tje en draaien met je eigen gear. Wat ik je met dit programma wel wil aanraden is het gebruik van een ander opname programma, of desnoods, het lijntje van je Mixer. Heb je wel CD's, maar geen MP3tjes, dan kun je volgens mij het beste werken met Traktor DJ. Je kunt met dit programma zelfs twee nummers van 1 CD tegelijkertijd draaien! Alletwee de programma's kunnen een 5.1 surround kaart aansturen, zodat je het ene deck op je Rear hoort, en het andere op je Front. Succes ermee in ieder geval!

Comment

• Halo
                    • Nov 2005
                    • 178

cubase nuendo, protools of wavelab met een hele zooi plugins downlooien (wel makkelijk te downloaden maar wel de minste van de 3
                    steel verstandig...........................jat een appel!
                    fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• Toulcit
                      • Jan 2006
                      • 3

ook leuk

wat je ook ken doen is Soundforge en Acid gebruiken van Sony , lekker makkelijk en ideaal voor het mixen.
                      En in soundforge kan je genoeg editen , Cubase is dan al snel gecompliceerd.
                      En ik denk als DJ dat je dat neit gauw wilt hebben maar gewoon snel een mixie maken.
                      Wil je toch de producer kant op , dan kan je met Soundforge best ver komen.
                      En als je veel cash hebt ga dan voor protools of cubase of logic.

Comment

• syco
                        • Feb 2006
                        • 8

als je wilt knippen en plakken en al die troep zou ik acoustica of cool edit pro gebruiken maar om nummers inelkaar te mixen gebruik ik BPM studio , Traktor

Comment

Working...