alesis lx 20 / alesis xt / alesis blackface enz.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Halo
    • Nov 2005
    • 178

alesis lx 20 / alesis xt / alesis blackface enz.

ik zoek een digitale opnameunit tussen de 8 en 16 sporen, nu kom ik al gauw uit op een adat alesis als ik he 2dehands betaalbaar wil houden, want hd recorder zijn te duur en pc interfaces ook maar nu kom ik op marktplaats en dat soort site's van alesis de volgende 8 sporen aparaten tegen:
    - LX20
    - XT
    - Blackface
    en nog een type waarvan ik de naam ff kwijt ben maar wat ik graag wil weten is welke van deze recorders kan ik het beste nemen? want voor zover ik kan vinden zijn ze hetzelfde
    steel verstandig...........................jat een appel!
    fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!
  • Halo
    • Nov 2005
    • 178

ow voor ik het vergeet, ik kwam ook nog binnen de betaalbare grenzen zoiets tegen als de alesis MM-T 8 midi 8track recorder misschien dat iemand mij kan vertellen welke recorder ik uit dit totaal het beste kan nemen?
    het is voor het in sporen opnemen van een bandje wat dan later in de computer geladen moet worden om per spoor bewerkt te worden met wavelab/q-base of protools

Comment

• giserke
      • Nov 2003
      • 456

De vraag is, met wat wil je binnen komen in de HD recorder. Microfonen?

Comment

• Halo
        • Nov 2005
        • 178

ik heb nooit hd recorder gezegt hoor dus ik weet niet helemaal of je nou voor of na de 8 track bedoeld maar de bedoeling in om 8 sporen vanuit een mengtafel op te nemen en daarna per 2 in een computer te laden voor bewerking, maargoed je hebt eigelijk maar 2 grote merken daarin: alesis en fostex maar ik hoor van iedereen dat je dan voor live werk beter een alesis kan nemen maar er zijn zoveel soorten en varieerende prijzen

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

- LX20 is dit niet de 'slave' versie?

- XT is een update van de ADAT is op allerlei punten verbeterd maar vooral ook jonger dan de 'niet X' versies. En bij super-VHS mechanieken maakt dat uit.

- Blackface is een term die ik niet ken. (behalve voor fender twin versterkers) Ze bedoelen waarschijnlijk een 'oude serie'

Adat's worden alweer een tijdje niet gemaakt en zijn in essentie een super VHS recorder met audiodeel. De betrouwbaarheid op langere termijn is navenant. Ze zijn daarom tweedehands wel erg goedkoop en voor een tijdelijke niet kritische oplossing is een recente niet al te intensief gebruikte een goede oplossing.

Gezien de prijs van apparatuur zou ik aanraden naar een tweedehands VS880 roland te kijken. Dit is net zo duur en waarschijnlijk handiger.
          lekker belangrijk!

Comment

• Halo
            • Nov 2005
            • 178

ja maar als ik kijk naar een vs880 staat erbij dat dat ding maar 4 kanalen tegelijkertijd kan opnemen en 8 tegelijk afspelen maar ik zoek dus iets wat iig 8 tegelijk kan opnemen, en het liefst ook 8 tegelijk afspelen

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

@Halo:

Ik neem aan dat de mengtafel die je gebruikt direct-outs heeft (direct na de pre-amp naar buiten)? Je moet je natuurlijk wel realiseren dat een recorder opneemt op lijn niveau (zowel HD als andere opslagmedia), de signalen die je opneemt moeten dat dus ook zijn.

Indien jouw tafel dit niet heeft moet je dus niet vergeten dat je ook voor elk kanaal een pre-amp nodig hebt.

Succes verder!
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Halo
                • Nov 2005
                • 178

dat zou ik eerlijk gezegt niet weten, de tafel die ik tot mijn beschikking heb is een allen&heath gl2200 (32 kanaals versie)

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

Ik geloof dat die wel direct outs heeft, maar ik zou het toch nog even controleren, want dat scheelt een heleboel!

Mocht dit nou niet het geval zijn, dan zijn de Octopre-modules van Focusrite erg goed en veel gebruikt. Nadeel is dat ze redelijk prijzig zijn, ik geloof echter at er nu ook een stripped-down model is (Octopre LE of SE geloof ik), dat wat vriendelijker geprijst is. Als alternatief zou je ook kunnen kiezen voor Samson pre-amps of zo. Maar goed, eerst even checken of er of de tafel niet gewoon direct-outputs zitten.

Viel sjpass !!
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• bones2001
                    • Aug 2003
                    • 741

Ik zou eens kijken naar een gebruikte Fostex VF16,
                    deze heeft 8 pre-amps en nog een adat poort.
                    Kan 16 sporen tegelijk opnemen en afspelen.
                    Sporen kan je simpel via je adat poort naar je computer laden.
                    Mixen is net als schilderen.
                    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Halo
                      • Nov 2005
                      • 178

ik had al gekeken naar een VF16 maar op zich zit daar vanalles op wat ik niet nodig heb zoals een cd brander en faders enz. dit is een mini studio opzich, maar ik zoek meer iets wat gewoon als slave van mn mengtafel kan opnemen en daarna de zooi zonder al te veel moeilijk gedoe in een computer kan laden om in protools/cubase bewerkt te worden

Comment

• Halo
                        • Nov 2005
                        • 178

sorry dat ik blijf vragen hoor maar ik kom hier ook de Fostex multitracker FD-8 tegen die kan ook 8 sporen tegelijk opnemen en hij slaat op op een zipdrive, wat natuurlijk een voordeel is want dat kan op bijna elke computer zonder speciale geluidsaansluitingen worden ingelezen, en ze zijn 2dehands niet duur, is dit wat?

en typenummers die ik ook steeds betaalbaar tegenkom zijn de fostex d-80 (8 track) en d-90 (8track) en d-160 (16track) dit zijn echte 19" track slave recorders die je achter een mengtafel hangt maar hoe is de bestandoverdracht naar een computer? en is het aan te raden?

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Is een laptop met 8 kanaals geluidsinterface op USB of Firewire niet iets voor je? Staat het meteen in je software, scheelt een boel tijd! En je zit niet met 16 bits meuk, wat best wel scheelt in kwaliteit.
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• ljmartijnw
                            • Apr 2004
                            • 133

ja maar een laptop die krachtig genoeg is om 8 sporen te trekken en protools en dan de kosten van die interface + breakout is heel erg boven mijn studenten budget (max. €300~350) kijk als ik geld had had ik allang een hd24 gekocht maja dat heb ik helaas niet
                            Down Under.

Comment

• Halo
                              • Nov 2005
                              • 178

bovenstaande reactie was van mij, we waren ff vergeten martijn uitteloggen en mij in te loggen

Comment

Working...