caddy's voor fostex D-160

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Halo
    • Nov 2005
    • 178

caddy's voor fostex D-160

vraagje: ik heb een fostex D-160 16 kanalen hd recorder gekocht, dit apparaat heeft een verwisselbare harde schijf door middel van caddy's (harde schijf in een omhulsel) nu zit er bij de recorder die ik gekocht heb een 8GB schijf, dat vind ik natuurlijk te weinig dus wil ik daar een grotere schijf in zetten, tot zo ver nog geen probleem, maar het liefst heb ik mijn geheugen gescheiden over 2 caddy's en daar komt het probleem, fostex verkoopt die dingen wel maar die kosten gelijk tegen de 50 euri en er is vrij moeilijk aan te komen, nu weet ik dat je voor computers ook zulke dingen kunt krijgen maar nu wil ik graag weten of die uitwisselbaar zijn is er misschien iemand die mij dat kan vertellen?

alvast bedankt
    steel verstandig...........................jat een appel!
    fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

Ik denk niet dat deze uitwisselbaar zijn. Bij mijn HD24 is dit ook niet uitwisselbaar.
    Maar meschien heeft dit toestel wel een ethernet aansluiting?

Comment

• Halo
      • Nov 2005
      • 178

nee wel scsi uitgang maar dat zal wel niet kunnen, ik heb niet zoveel verstand van computer app. maar lijkt me niet te werken

Comment

• Koert
        • Nov 2002
        • 86

Ik weet wel zeker dat dat niet gaat!!!

Comment

• giserke
          • Nov 2003
          • 456

waarom niet? als die HD een scsi uitgang heeft, en je steekt in je computer een scsi kaart?

Comment

• giserke
            • Nov 2003
            • 456

hij zal die gewoon aanzien als externe schijf

Comment

• Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

Voor de HD 24 zijn gewoon caddy's te krijgen.
              je moet alleen heel goed zoeken. Vaak halen mensen deze uit Amerika. Even bij de grote computer zaken kijken doet wonderen.

Comment

• Halo
                • Nov 2005
                • 178

maargoed geld dat ook voor de D-160?

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Een caddy moet je haast wel kopen bij de producent, aangezien daar geen standaard in bestaat. Het gleufje zit dus altijd net even anders, of de afmetingen kloppen niet helemaal. Het zou puur toeval zijn als je er een vind die wel past, en die is dan ook vast niet heel veel goedkoper (aangezien een computer versie wordt geleverd met bay waar je niks aan hebt).

Offtopic: de schijf gewoon in je computer duwen en aansluiten zal prima gaan aangezien het normale HD's zijn, maar ik heb begrepen dat dat soort apparaten werken met een andere bestandsstructuur. Zonder bijbehorende software kan je er dus niks mee op die manier, aangezien Windows het bestandssysteem niet zal herkennen. Uiteraard kun je de gegevens wel kopieren, vaak via ethernet / USB / FTP server of iets in die richting.

Comment

• Halo
                    • Nov 2005
                    • 178

nix speciale software hoor, gewoon een ata/ide schijf in de caddy zetten en het regeld zichzelf verder, wil eigelijk graag een verloopje naar usb ofzow zodat er gewone externe harde schijven op kunnen maja zoveel verstand om dat te mekane heb ik dr niet van

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Nee niet om erop op te nemen, dat regelt het ding zelf. Maar als je eenmaal opgenomen hebt kun je de schijf meestal niet zomaar in een PC steken om de data te kopieren, dat was wat ik bedoelde.

Comment

• Halo
                        • Nov 2005
                        • 178

nee alleen via scsi

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Vergeet USB en vergeet ook het op de eerste rang zitten voor een dubbeltje. Opnemen is dezer dagen in zekere zin al spotgoedkoop. Leg gewoon die centen neer, heb je die niet, spaar er dan voor. Voor niets gaat de zon op!!!
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Halo
                            • Nov 2005
                            • 178

he en wat denk je nou dat ik opschiet met zo'n post????

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Als je deze raad opvogt, schiet ermee op dat je tijd en geld bespaart door niet te gaan zitten prutsen aan dingen die jij niet werkend gaat krijgen en waar je eventueel je recorder ook nog weleens heel goed mee zou kunnen slopen. Goede raad is niet altijd hetzelfde als wat de raadvrager wil horen, zo blijkt maar weereens.

Maar goed, ik heb nog een optie voor je, koop geen caddy bij en stuurt die 8GB schijf met pensioen. Mocht je het toch belangrijk vinden om met 2 caddys te werken, dan kun je hier in een later stadium nog je centen aan besteden.
                              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...