Nog een pre-amp topic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Nog een pre-amp topic

NAV het andere pre-amp topic, omdat ik wellicht toch net even iets anders zoek.

Ik ben langzaam maar zeker aan het uitkijken naar een apparaat dat tijdens opname als front-end dienst kan doen en in de mixfase voor bus- en/of mixcompressie kan zorgen. Het gaat dan dus noodzakelijkerwijs over een 2-kanaals apparaat (met stereolink). Ik gebruik een Rode NTK buizenmic als vocalmic -en ook voor zat andere zaken!- De "verdikking" die deze mic meegeeft aan de sound zou ik met de pre-amp nog wat verder uit willen bouwen, of aan andere mics of directe signalen willen meegeven. Ik wil hiermee bijvoorbeeld graag vocals die ik op de voorgrond kan zetten in de mix zonder dat deze er los van komen te staan. De compressor moet bruikbaar zijn voor subtiele compressie tijdens het opnemen en ook voor wat brutere zaken tijdens het mixen zoals ducking om vervolgens weer subtiel te levelen op de eindmix. Een fijne EQ is toch ook gewenst om tijdens opname alvast de ruwste kantjes weg te halen. Oftewel een redelijk uitgebreide goedklinkende dubbele channelstrip met buisjes voor de warmte en dan moeten deze buisjes zich eigenlijk niet tot de pre-ampsectie beperken aangezien ik ook graag in de mixfase nog dingen wil kunnen kleuren. Bij voorkeur onder de 1000 Euro. Suggesties?
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Modules die mischien interessant kunnen zijn voor je:

Toft Audio Design ATC-2 (nieuw € 1099,- ex BTW geloof ik): (FET-compressor, pre-Amp en EQ)

Mindprint DTC (2e hands vaak rond de 1000 euro te vinden): (paralelle EQ, Tube pre-amp met dynamics)

Waarschijnlijk ook 2e hands wat duurder dan 1000 euro (met een beetje zoeken, geduld en geluk vind je ze op eBay voor € 1300,- tot € 1400,-), maar altijd het vermelden waard: Avalon Design VT-747. Deze heeft wel geen pre-amp, maar wel een erg vette compressor en EQ (zowel tube als 'conventioneel') Helemaal te gek!

Ook zou je kunnen overwegen 2 single-channelstrips te nemen en die voor bus-compressie te linken.

'k ben nu toevallig net voor live-gebruik ook voor dergelijk snoepgoed aan het kijken, helaas heb ik alleen geen VT-747 budget, dus het is nog even afwachten wat het gaat worden...

Hopelijk heb je er wat aan...
    Veel plezier en succes ermee!
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Ben ik nu de enige met suggesties? Ik was ook wel benieuwd naar apparaten waar ik nog geen weet van had...
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

Working...