Behringer C-1 (microfoon)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikkii'Z
    • Jan 2006
    • 2

Behringer C-1 (microfoon)

[FONT=Tahoma, Arial][FONT=Tahoma, Arial]Ik heb een vraagje,
    ik wil samen met een vriend misschien een klein studiootje gaan bouwen.
    We hadden al een beetje geinformeerd bij verschillende winkels in de buurt.

Alleen zeggen beide winkels 2 totale verschillende dingen over 1 product.
    Namelijk de Behringer C-1.
    Dit is een microfoon van het merk Behringer.
    De ene winkel zegt dat het kwa prijsklasse een hele goede microfoon is. De ander zegt dat het een goedkope namaak is van een bestaand product. En dat de kwaliteit ook tegenvalt. Deze microfoon is circa 58 euro.
    En dus erg goedkoop, daarom misschien voor ons als beginneling een erg leuk ding. Alleen wie moet ik geloven? de ene winkel of de andere.

Daarom vroeg ik me af of iemand hier er verstand van heeft of deze microfoon thuis heeft. Of er ervaring mee heeft en er misschien iets meer over kan vertellen.

Alvast bedankt,

Rik

http://www.behringer.com/C-1/index.cfm?lang=ENG
    [/FONT][/FONT]
  • Kilian
    • Dec 2005
    • 179

Hoe vind je hem zelf klinken?

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

De prijs inachtgenomen zul je versteld staan van z'n prestaties. Je krijgt absuluut veel waar voor je geld. Om ervaring op te doen met studio werk is dit geen verkeerde aanschaf. Uiteraard mag en kun je ze niet vergelijken met merken en modellen die 10 tot 30 keer zo duur zijn.
      Met de zoek functie op dit forum kan je ook nog heel wat informatie vinden over de z.g. budget microfoons.

gr. Herman

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

vergelijk hem dan met zijn origineel en trek dan zelf je conclusies... Enigste manier om een kopie te beoordelen.

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Rikkii'Z
          • Jan 2006
          • 2

hoe zou ik hem dan ingotsnaam kunnen vergelijken?
          De specificaties ofzo?

En bedankt test12, aan zo'n andwoord heb ik iets

Nu ik toch bezig ben ik ben opzoek naar een simpele mixer.
          Alleen hoor ik slechte dingen over de goedkopere mixers.
          Dat ze onder de 1000 euro allemaal kut zijn.
          Dit vind ik eigenlijk nergens op slaan.
          Ik heb dit gehoort van een Dj die een vriend van mij kent.
          Ik zag namelijk zelf een leuke Phonic Mixer staan voor 80 euro.
          Echt alleen voor die microfoon dan bedoelt.

Maar die dj zij: phonic, Behringer, yahama het maakt geen kloot uit het komt allemaal uit de zelfde kut fabriek. Als dit dan echt zo kut is kan iemand mij vertellen waarom. Ik denk namelijk dat Yahama zeker wel een A-merk is.

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Ik vind persoonlijk dat de kleine Yamaha MG serie mixers duidelijk hoorbaar beter zijn dan de Behringers. Ze zijn klankmatig wat fijner om mee terwerken en ook produceren ze minder ruis.

De phonic mixers ken ik niet.

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by Rikkii'Z
              Maar die dj zij: phonic, Behringer, yahama het maakt geen kloot uit het komt allemaal uit de zelfde kut fabriek. Als dit dan echt zo kut is kan iemand mij vertellen waarom. Ik denk namelijk dat Yahama zeker wel een A-merk is.
              Die DJ is wel van het type oogkleppen en oordoppen als ik het zo lees. Hij vindt zichzelf waarschijnlijk ook een hele grote jongen!

Het is heel simpel ga zelf naar de tafels luisteren. Phonic en Behringer komen denk ik wel aardig bij elkaar in de buurt. Yamaha gaat daar zeker wel boven zitten met de kwaliteit maar hoe zich dat onder de € 1000,00 gaat aanhouden durf ik zeker niet te zeggen. De digitale tafel van Behringer is trouwens ook een erg mooi dingetje om te beginnen. Weet niet wat het budget is.

Behringer C1 is een microfoon waarmee je als beginner zeker geen miskoop mee doet en om het studiowerk te leren zeker goede diensten kan bewijzen. Als je het meer in de vingers hebt zal je op den duur waarschijnlijk wel meer willen maar je moet ergens beginnen.

Comment

Working...