Studio monitoren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Heb je je ze ook ge A-B'd met andere moni's en waar heb je nog meer mee gewerkt?
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Ben zelf ook opmerkelijk tevreden over de Samson Resolve 65a. Deze zijn door een of andere vooraanstaand audio-blad toen beter getest dan de Genelec's en daarom heb ik ze aangeschaft. Betaalbaar en absoluut goed klinkend !

If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Leinad
        • Apr 2004
        • 153

Ik ben niet zo'n fan van Samson, maar ik was ook aangenaam verrast toen ik deze kastjes hoorde! Eén nadeel: ze gaan niet erg laag.

Daniël.

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Ze gaan redelijk laag, en het setje is ook te leveren met een extra subwoofer... Klinken echt prima
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Ik heb ondertussen de KRK V8 gekocht.
            Schitterende monitoren!

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Ondertussen heb ik via marktplaats een prachtig stel Soundcraft "Spirit absolute II" monitoren gekocht, en ze bevallen me uitermate.

Ik weet het, ze zijn niet actief maar ik heb er een leuke versterker voor namenlijk een Quad 520F
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Jeroen E
                • Oct 2006
                • 4

Probeer eens PMC, heb pas een systeem in surround gekocht met centre speaker. Meer dan tevreden over...absoluut top!

Comment

• Lennartsound
                  • Dec 2006
                  • 269

K&H erg mooi. Maar wat dacht je van PSI audio. Dat is echt Fantastisch!
                  Al in veel studio te vinden en hard op weg de nieuwe standaard te worden.
                  De kleinste telg uit de serie is niet zo ontzettend duur. Ik dacht 750 per stuk

Comment

• MusiQmaN
                    • Sep 2006
                    • 328

esi near zijn ook erg fijne monitoren naar eht schijnt. en nog eens betaalbaar ook...
                    Drummer en techniek freak.

Comment

• merlinos2
                      • Dec 2006
                      • 5

Ik heb eigenlijk alleen goede nearfields van boven de 1000 euro gehoord ( per stuk)

Genelecs en Krk zijn wel aardig maar ik vind ze te veel afwijken betreft referentie.
                      Van Alesis weet ik dat je met de bas de mist in gaat (M1 active mk11)
                      Maar voor goedkope redelijke nearfields is alesis of samson niet eens een slechte aanschaf.
                      Liever in die prijsklasse dan Genelec of KRK, je blijft toch bezig met refereren. Samson is redelijk snel duidelijk op welke freqeuntie je db's verkeerd zit en dat blijft dan zo. Zo kan je daar in je mix rekening mee houden.

Comment

• Silence_One
                        • Jan 2007
                        • 29

ik zou es kijken naar de fostex NF-Series ideale luidspreker.

Comment

• MusiQmaN
                          • Sep 2006
                          • 328

en hoe is de kwailiteit van de yamaha actieve monitoren zoals de 5 serie.
                          Drummer en techniek freak.

Comment

• Lennartsound
                            • Dec 2006
                            • 269

Originally posted by merlinos2
                            Ik heb eigenlijk alleen goede nearfields van boven de 1000 euro gehoord ( per stuk)

Genelecs en Krk zijn wel aardig maar ik vind ze te veel afwijken betreft referentie.
                            Genelecs zijn anders vrij nauwkeurig met een variatie van +/- 3 dB over het hele spectrum. Je kunt discusieren over het klankkarakter. Ik hou b.v. niet zo van titanium dome tweeters omdat ze snel "harsh" gaan klinken . Ook het "doosjes" geluid (wat veel speakers hebben) vind ik niet zo mooi. Maar eerlijk zijn de Genelecs wel. Je kunt er dus prima op EQ-en. Ook de off-axis variatie is behoorlijk netjes. Dat is ook de reden waarom ze een standaard zijn geworden. De impuls responsie zou beter kunnen maar is altijd nog beter dan veel goedkopere modellen zoals Samson en Alesis. Alleen de PSI's die ik hierboven vermelde zijn daar echt heel goed in.

Comment

Working...