digitaal "rammeltje" ddx3216 in opnamesetting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nolly
    • Oct 2005
    • 19

Originally posted by MacGyverSounds
    is het dat zoemertje dat er naast loopt of die tic 2 tel voor teinde?

dat zoemertje is een tl-buis oid die op de ongebalanceerde bas binnenkomt (heb m zelf als mijn hardeschijf-led brand op mijn geluidskaart van de reserve laptop)... Instraling, dus.

en die tic lijkt me een koelkast, oid...
    Het gaat iid om het zoemertje. In de ruimte waar de opnames zijn gemaakt zijn geen tl buizen aanwezig. Zoals ik eerder gemeldt heb, al het mogelijke wat ik kon bedenken (zelfs het ventilatiesysteem heb ik uitgeschakeld) is tijdens de opnames uitgeschakeld. Zelfs de pc. Tijdens repetities is dat ook een drama op gitaarversterkers, zeker als de overdrives aan staan

Die tik is van het stukje software waar ik de fade out even snel mee gemaakt heb. (thuis op de laptop, nero-wave editor)

Zou dit dan nu het eerder genoemde sync verhaal zijn? Of zoals ik zei, de hd24 stond op 48 khz. ingesteld en de ddx op 24 khz???
    een hok vol tube amps maar wel een digitafel

digital newbie;-)

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

kan me uiteraard vergissen, maar tis volgens mij een balanceer of aardprobleem. En daardoor instraling van, desnoods , een fan oid.

maar er zijn vast meer mensen die hier wel een mening over hebben..

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Originally posted by Nolly
        Zou dit dan nu het eerder genoemde sync verhaal zijn? Of zoals ik zei, de hd24 stond op 48 khz. ingesteld en de ddx op 24 khz???
        De DDX kan niet op 24kHz!
        Nederlandse handleiding Hoofdstuk 12.1 "FS CLOCK-pagina" op pagina 46 doornemen en uitvoeren hoe dan ook. Als direkte instraling en analoge storingen niet de oorzaak zijn moet de syncronisatie wel het probleem zijn.

gr. Herman

Comment

• Nolly
          • Oct 2005
          • 19

Originally posted by test12
          De DDX kan niet op 24kHz!
          Nederlandse handleiding Hoofdstuk 12.1 "FS CLOCK-pagina" op pagina 46 doornemen en uitvoeren hoe dan ook. Als direkte instraling en analoge storingen niet de oorzaak zijn moet de syncronisatie wel het probleem zijn.

gr. Herman
          Herman, je hebt gelijk. Ik heb me vergist, ik bedoelde natuurlijk 44.1 kHz. Terwijl de hd24 op 48 kHz. ingesteldt stond.

digital newbie;-)

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Ik heb zojuist een experimentje gedaan met mijn HD24 en DDX.

Ik heb een eerder opgenomen track afgespeeld met de HD24 op 48 Khz
            en de DDX op 44 Khz en wat bleek....
            Precies het zelfde "rammeltje" als op jouw basgitaar.
            Maar ook op de zang, gitaar, drums en whatever hoor ik het.
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Nolly
              • Oct 2005
              • 19

Originally posted by bones2001
              Ik heb zojuist een experimentje gedaan met mijn HD24 en DDX.

Ik heb een eerder opgenomen track afgespeeld met de HD24 op 48 Khz
              en de DDX op 44 Khz en wat bleek....
              Precies het zelfde "rammeltje" als op jouw basgitaar.
              Maar ook op de zang, gitaar, drums en whatever hoor ik het.
              bones2001, hartelijk dank voor je expiriment!
              hd24's clock source to optical, 48 kHz, ddx FS CLK pagina in het setup menu "sync to" op internal 48 kHz. Dit zal dus de instelling moeten zijn. Ik ga er van uit dat jij ook optisch de beide machines verbind. Afgezien van dat je de ddx op 24 kHz. had gezet was dit jou setting?

Ik hoorde het rammeltje later ook terug op de acc. gitaar. De zang hebben we uiteindelijk analoog ingestuurd. De elec. gitaren was het door distortion niet te horen
              Hiermee is de schade redelijk beperkt gebleven.
              Het hele opname/productie proces was voor mij de eerste keer met deze aparatuur. Ik was mn. benieuwd naar de kwaliteit van de opname, hier ben ik best tevreden over. Wat dat betreft een geslaagd expiriment. We gaan hier in de toekomst meer gebruik van maken. Eerst nog beter de ddx leren te bedienen/gebruiken waardoor het afmixen gemakkelijker wordt en ik meer uit de mogelijkheden van de ddx kan gaan halen. Hoe serieus neem jij met deze setting op?

digital newbie;-)

Comment

• bones2001
                • Aug 2003
                • 741

Yep,
                zo staat ie bij mij ook ingesteld

Over de opname kwaliteit van de HD24 en DDX ben ik dik tevreden.
                Ik gebruik het voor het maken van demo's van de bands die ik hier
                heb repeteren, en regelmatig voor live opnames.
                Tuurlijk zijn er altijd betere preamps, comps, gates enz,
                maar als je een paar redelijke microfoons gebruikt kan je echt
                een heel eind komen met deze apparaten.

Succes.
                Mixen is net als schilderen.
                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Nolly
                  • Oct 2005
                  • 19

Dan lijkt mij het probleem nu definitief te zijn opgelost

Ik ben ook zeer tevreden over de kwaliteit. Ik ben er van overtuigd dat je uiteindelijk een bevredigender eindresultaat kunt behalen omdat je meer tijd (dan in "de studio") hebt voor het opnameproces. En wat je zegt, je moet wel een stel goede mics. hebben. Via via kan ik ook nog wel goede pre amps e.a. randaparatuur lenen. En wij zijn gezegend met een perfekte oefenruimte die we 24uur pd ter beschikking hebben waar ook nog een aparte controlekamer inzit. Misschien alleen nog het masteren uitbesteden.
                  Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat het hele proces van opnemen een beetje te vrijblijvend gaat worden als je alles in eigen beheer gaat doen. Een studio reserveer je en dan moet je ook. Het moet niet een "never endig story" worden waar je uiteindelijk niet doorheen komt. Maar dat is los van de kwaliteit van de aparatuur natuurlijk.

digital newbie;-)

Comment

Working...