reverbs & delays

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toulcit
    • Jan 2006
    • 3

reverbs & delays

beste technici,

ik ben net begonnen met prodcueren met hardware .
    En ik heb ook net een fx apparaat gekocht , maar ik vroeg me af wat voor een delays en reverbs handig is om toe te passen en op wat voor manier en waarop , en met hoeveel mate.
    Oftewel hoe pakken jullie dat aan?
  • skies
    • Jan 2006
    • 6

Beetje flauw om te zeggen (en beetje laat maar niemand heeft nog gereageerd), maar dat doe ik dus gewoon op gevoel. Luisteren, wat is passend wat niet, voldoende zelfkritiek hebben.

Comment

• Rookie
      • Nov 2004
      • 104

galm en delay op stemmen en ja zoals skies zei probeer het een beetje uit maar de richt waarde liggen voor galm stem 2-2.5 sec ma je moet zelf wat spelen met je apparaat enz.
      Er is altijd iets wat je kan bij leren

Comment

• robski
        • Jul 2005
        • 98

hoe moet ik kruiden gebruiken

Dat antwoord is dus niet zo simpel want er zijn verschillende soorten keukens b.v. japans, thai's, frans en die gebruiken allemaal verschillende kruiden op een verschillende manier.

Met effecten is het net zo. per muziekstijl zijn er bepaalde 'richtlijnen' over hoe effecten toe te passen. Het bepaalt heel veel van de smaak / stijl van de muziek en is dus best belangrijk om je in te verdiepen. Luister dus naar verschillende stijlen muziek en probeer de galm te herkennen (lang, kort, metalig of wollig enz)

Begin met 'kopieren' van soorten galmen en delay's uit plaatjes die je goed kent en aanvoelt. experimenteer bij galm met rev time, predelay, roomsize, high cut en diffusion om verschillende soorten galmen te ontdekken.

succes,
        Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

Working...