x-over in de vorm van software. Bestaat dit?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dyna-freak
    • Nov 2005
    • 50

x-over in de vorm van software. Bestaat dit?

Wie kan mij helpen met het volgende:

Voor mijn home-recording computer ben ik op zoek naar een x-over in de vorm van een programma. Het is de bedoeling dat de lage en de hoge tonen elk naar een aparte geluidskaart gaan. Is dit mogelijk, en zo ja met welk programma? Alvast bedankt!
    Have a break, have a Dynacord Cobra set!
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Hij's al eens eerder gepost, maar deze:

zou evt in combinatie met plugins de processing voor zijn rekening kunnen nemen

Als je voor de speakerprocessing een pc waar je ook audiosoftware op draait en je wilt vanuit deze software de processing in, dan zul je een stukje software nodig hebben die de audio van je audiosoftware naar de "mixer" toe rout. Ik heb mensen hier er wel eens over horen praten, heb het zelf nog niet nodig gehad. Het bestaat en de naam hiervan gaat hier vast nog wel gepost worden.

En dan is er nog het verhaal van meerdere kaarten. Ik weet even niet hoe ik dat op zou lossen, ja dat weet ik wel, een multichannel-interface gebruiken hahahah. maar ik vermoed dat je met de kaarten wilt werken die je nu hebt? Hmmm, ik zou het even niet weten.

succes ermee.

Wat is trouwens het hele idee hierachter?
    Dit doen vanuit dezelfde PC als waarop je met audio werkt, lijkt me wel een systeem dusdanig compliceren dat de werkbaarheid en stabiliteit wel eens in het gedrang kunnen komen. Nog niet te spreken van het verlies aan processor en geheugencapaciteit. Als je hier een aparte pc voor gebruikt lijkt een standalone speakermanagementprocessor me een beter optie in ieder opzicht. En tot slot zou ik dan zelfs daar geen geld insteken en de centen liever in kwalitatief betere monitors steken!!! Maar hoe dan ook: Interessant experiment.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Dyna-freak
      • Nov 2005
      • 50

Originally posted by sparky
      Hij's al eens eerder gepost, maar deze:

zou evt in combinatie met plugins de processing voor zijn rekening kunnen nemen

Als je voor de speakerprocessing een pc waar je ook audiosoftware op draait en je wilt vanuit deze software de processing in, dan zul je een stukje software nodig hebben die de audio van je audiosoftware naar de "mixer" toe rout. Ik heb mensen hier er wel eens over horen praten, heb het zelf nog niet nodig gehad. Het bestaat en de naam hiervan gaat hier vast nog wel gepost worden.

En dan is er nog het verhaal van meerdere kaarten. Ik weet even niet hoe ik dat op zou lossen, ja dat weet ik wel, een multichannel-interface gebruiken hahahah. maar ik vermoed dat je met de kaarten wilt werken die je nu hebt? Hmmm, ik zou het even niet weten.

succes ermee.

Wat is trouwens het hele idee hierachter?
      Dit doen vanuit dezelfde PC als waarop je met audio werkt, lijkt me wel een systeem dusdanig compliceren dat de werkbaarheid en stabiliteit wel eens in het gedrang kunnen komen. Nog niet te spreken van het verlies aan processor en geheugencapaciteit. Als je hier een aparte pc voor gebruikt lijkt een standalone speakermanagementprocessor me een beter optie in ieder opzicht. En tot slot zou ik dan zelfs daar geen geld insteken en de centen liever in kwalitatief betere monitors steken!!! Maar hoe dan ook: Interessant experiment.
      Het idee erachter is dat ik in mijn computer 2 geluidskaarten met eindtrap heb zitten (Audiotrak cardAMP). Deze kaart heeft echter een vermogen van 2x 25 watt aan 4 ohm, en dat vermogen is onvoldoende om met 1 kaart mijn monitoren aan te sturen. Deze monitoren hebben de mogelijkheid om ge-biwred te worden. Wanneer ik het volgens deze configuratie aansluit, zit er power genoeg in, maar het klinkt niet zo geweldig, dus hoop met wat xover software iets eraan te kunnen doen. In plaats van dat ik nieuwe apparatuur aanschaf (crossover, versterkers etc.) wilde ik het eerst eens op deze manier proberen.

Welk product moet ik kiezen op www.spinaudio.com?

Comment

• Dyna-freak
        • Nov 2005
        • 50

Graag nog even een reactie op mijn vraag welk product ik van Spin-Audio moet gebruiken? Of kan iemand mij vertellen of er een forum bestaat waar ze van dit soort zaken wel verstand hebben?

Comment

Working...