Behringer ADA8000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Behringer ADA8000

beste,
    Ik zoek al maanden naar deze toestelletjes.
    Maar niemand heeft ze binnen.
    Worden ze niet meer gemaakt, of verdeeld?
  • Bert
    • Aug 2000
    • 155

Voor zo ver ik weet worden ze inderdaad niet meer gemaakt. Ik heb er één in reparatie bij Behringer, onder garantie, is al drie maand weg. Als (als) ie terug komt gaat 't in de verkoop. Er schijnen nogal wat problemen mee te zijn en daarom is de productie gestopt. Ik twijfel nog tussen een Focusrite Octopre Le met ADAT kaart of een Presonus Digimax LT voor vervanging. Ik verwacht van deze merken een beter product en service.
    't Was trouwens het enige Behringer apparaat wat we hadden, en ik denk ook het laatste.
    It\'s only Rock \'n\' Roll
    But I like it

Grtz,
    Bert.

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Octopre klinkt sowieso vetter, veel opener en "muzikaler"om maar even met subjectiviteiten te gooien. Dingen lijken ook makkelijker te mixen op de een of andere manier. heb ook ADA's gehad en zijn allebei verkocht ivm onbetrouwbaarheid.

Wat de leverbaarheid betreft, bij feedback rotterdam hoorde ik dat de productie achterliep bij de vraag. En dat ze nu ongeveer weer leverbaar zouden moeten zijn. Info dateert van begin december.
      Last edited by sparky; 28-01-06, 15:44.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Wij hebben er 9 stuks ingebruik en inderdaad met 2 stuks hebben ook wij problemen gehad. Wij repareren zelf, zelfs vaak binnen de garantie termijn.
        Beide hadden storingen op de input sectie dit werd veroorzaakt door een defecte voedings IC (7915), blijkbaar een slechte serie IC's.
        Dit zijn de enige problemen met de ADA waar wij tegen aan gelopen zijn.

gr. Herman

Comment

• Bert
          • Aug 2000
          • 155

Als ik dat van tevoren geweten had, denk ik dat ik 'm zelf gerepareerd had. Dacht zelf al aan een voedingsprobleem. Veel brom en niet meer synchroniseren met de tafel. Maar ja, garantie dus ik denk; terug die handel. Wel vreemd dat zo'n reparatie dan zo lang moet duren.
          It\'s only Rock \'n\' Roll
          But I like it

Grtz,
          Bert.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

ik heb al een jaar 2 ADA8000, en heb nog nooit miserie gehad.

Comment

• bones2001
              • Aug 2003
              • 741

Ik heb er 2 in gebruik, en die werken al jaren vlekkeloos.
              Natuurlijk kan je altijd beter, maar daar betaal je dan ook flink voor !!!
              Dat spul van Focusrite en Presonus kost toch wel ruim 4 x zo veel
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Aart Rietveld
                • Aug 2004
                • 190

Originally posted by test12
                Wij hebben er 9 stuks ingebruik en inderdaad met 2 stuks hebben ook wij problemen gehad. Wij repareren zelf, zelfs vaak binnen de garantie termijn.
                Beide hadden storingen op de input sectie dit werd veroorzaakt door een defecte voedings IC (7915), blijkbaar een slechte serie IC's.
                Dit zijn de enige problemen met de ADA waar wij tegen aan gelopen zijn.

gr. Herman
                Defecte voedings IC's komen bij Behringer wel vaker voor.
                Ik heb onlangs bij een MX882 een defecte 7815 gehad. Het defect uitte zich door uitvallen de LED-balken en zware vervorming in de audio.
                Vervolgens bleek dat de +15V gezakt was tot +2V......

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Originally posted by bones2001
                  Ik heb er 2 in gebruik, en die werken al jaren vlekkeloos.
                  Natuurlijk kan je altijd beter, maar daar betaal je dan ook flink voor !!!
                  Dat spul van Focusrite en Presonus kost toch wel ruim 4 x zo veel
                  En dan nog krijg je wat die focusrites betreft ongelooflijk veel waar voor je geld.

Laten we overigens niet de Behringerdiscusie weer aanzwengelen. Ben er inmiddels echt TE moe van Tis af en toe nog on-ontkoombaarder dan een gesprek over zorgverzekeringen op omaas verjaardag.
                  Last edited by sparky; 31-01-06, 20:16.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• bones2001
                    • Aug 2003
                    • 741

Laten we overigens niet de Behringerdiscusie weer aanzwengelen. Ben er inmiddels echt TE moe van Tis af en toe nog on-ontkoombaarder dan een gesprek over zorgverzekeringen op omaas verjaardag.
                    Helemaal mee eens
                    Mixen is net als schilderen.
                    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• purplehaze
                      • Jul 2004
                      • 692

ik heb een ADA8000 draaien met een 01V96 nu bijna 2 jaar, wekelijks en zonder probs, voor het geld een fantastische in-/outputbak als je het mij vraagt.
                      Maar met behringer moet je toch een beetje geluk hebben, of in ieder geval geen pech hebben, de kwaliteit wisselt....China......

Comment

Working...