Ik wil op mijn ddx3216 mute standen doordrukken. Als ik deze opsla en recall gaan ook m'n faders mee. Dat wil ik niet. Ik wil dat mijn snapshots van m'n faders afblijven maar wel m'n mutes schakelen. Als ik het recallen van de fader stand uitzet schakelen ook de mutes niet meer! Heeft iemand een oplossing of workaround hiervoor?
ddx3216 mute snapshots
Collapse
X
-
Je kan in de DDX de mute en fadergroepen niet afzonderlijk opslaan. Het is normaal dat als je een "recall" uitvoert de volledige setting die je hebt opgeslagen terugroept, ook jou faderstanden, EQ standen etc.
Ik denk dat ik jou probleem begrijp, maar het is niet zo gemakkelijk om daar direct een pasklare oplossing voor te bieden. Jij zou graag een aparte channelmuting hebben die losstaat van de snapshots, zodat je kan wisselen tussen die snappies zonder dat het wisselen invloed heeft op de mutestanden he? (tis moeilijker om te verwoorden dan dat je het kan laten zien natuurlijk).
Geef eens een situatieschets waarvoor je jouw wensen zou willen gebruiken. Misschien kunnen we dan concreter meezoeken naar een oplossing.
Groetels,
PinoMuziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...Comment
-
Ik wil met de ddx3216 14 zenders mixen voor een musical productie. Ik wil standen maken voor de verschillende scene's zodat zenders op het goede moment aan en uit gaan (als de spelers op komen en afgaan) en de fx routings mee schakelen (met name als er gezongen wordt). Omdat ik live aan het mixen ben wil ik niet dat de behringer alles recalled. Als ik bijvoorbeeld mijn eq aanpas moet ie daar bij het doordrukken naar de volgende scene vanaf blijven. Dat is geen probleem. Recall van eq setting kun je gewoon uitzetten. Ik wil ook dat ie van mn faders afblijft. Als ik iemand zachter zet moet dat zo blijven. Dat kan ik wel uitzetten, maar dan werken de mutes ook niet meer, en dat is juist waar het in eerste instantie om gaat. Mutes aan > faders bewegen ook. Daar wil ik dus een oplossing voor. Is die er?Comment
-
Ik vrees dat dit niet op deze manier mogelijk is. Er is ook geen aparte switch in het snapshot display te zien voor de mutes he.
Ik heb even gekeken naar de dynamic automation, maar dan ga je al met timecode moeten werken, wat het ook niet eenvoudiger maakt.
Het enige wat ik zo direct zie zitten om te proberen, is met de compressors werken, als je iemand hebt die te luid of te zacht zingt kan je dat ook vanuit de compressor van het desbetreffende kanaal corrigeren; die kan je ook uitzetten in het snapshot recall display.
Probeer het eens, en laat iets weten he,
Groetels, en succes,
PinoMuziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...Comment
-
Ik zat zelf te denken om er een laptop bij te pakken. Programmatje schrijven om mutes via midi door te geven. Ik denk alleen dat ik nu te weinig tijd heb om dat uit te voeren. Wordt een projectje voor later. Ik hou jullie wel op de hoogte als ik een oplossing heb.Comment
Comment