Alesis HD24 en RME HDSP9652 samen voor 48 kanalen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Alesis HD24 en RME HDSP9652 samen voor 48 kanalen?

Ik heb een Alesis HD24 en een RME HDSP9652 geluidskaart, beide hebben 24 kanalen input, bestaat er een mogelijkheid om deze 2 te combineren zodat ik 48 kanalen krijg?
    Als ik dan op pc of hd24 op REC duw, dat beide synchroon beginnen op te nemen. Zo hoef ik achteraf alleen de *.wav files bij mekaar te zetten voor bewerking. Op de pc had ik gedacht aan Adobe Audition v2.0.
    Bestaat zoiets?
    Of is de enige oplossing een HD24 of RME hdsp bij te kopen?
  • Jacob
    • Jan 2006
    • 152

Wat mij als eerste als oplossing binnenvalt is tijdcode. Nu weet ik niet of de RME en Tascam beide TC ondersteunen, maar kijk het eens na.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Ik denk dat dit met een tijdcode is op te lossen.
      Maar ik zou een RMEHDSP kaart bijkopen, en die HD24 verkassen om 3 extra AD/micpreamp converters te kopen in de plaats. En als je nog wat centjes over hebt, nog eens 3 voor de eerste HDSP.

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

Simpelste manier is beide machines op elkaar aansluiten met MIDI.
        Via tijdcode en MMC is alles prima aan te sturen.

Comment

• Kyle
          • May 2006
          • 14

Voila! Mathijs neemt me de woorden uit de mond. Gewoon MTC (MIDI Time Code) code gebruiken, deze code is zowat even oud als midi zelf. Hierbij kan je, meen ik, nog aantal "frames per second" instellen. Neem hier de hoogste waarde voor een zo nauwkeurig mogelijk resultaat In ieder geval kan je dan multitracken op 48sporen. MTC is de dag van vandaag niet "perfect", maar voor muziek is het best wel in orde. De traagste MTC is in ieder geval nog sneller als de snelste muziekant

Je had het ook over Adobe en multitracken op pc... Ik gebruik Steinberg Nuendo voor opname en mixen. De kaart die in mijn PC steekt is de rme Digi96/52 kaart. Deze kaart geeft mij de mogelijkheid om te multitracken op 24sporen. Indien je van de door jou gegeven toestellen de ad-da convertors wil gebruiken moet je zorgen dat je op de toestellen zelf optische uitgangen hebt (vaak 8 simultaan sporen in 1 optisch signaal verwerkt) en een kaart in je pc hebt die optische signalen kan lezen, maar ook het aantal inputs biedt die jij nodig hebt.
          Een dure setup in mijn ogen hoor en ook overdreven, maar ik ken je situatie natuurlijk niet.

Ik heb zelf een HD24 om op locatie op te nemen. Het is mogelijk om de HD24 via ethernet met je pc te verbinden en als het ware in je OS de HD24 als een soort van hard disc te zien. Je kan de opgenomen sporen van de HD24 op die manier gemakkelijk naar je fysieke hd copiƫren.

Waarom zou je uberhaupt 48 sporen tegelijk willen opnemen?? Mischien dat ze bij symfonische orchestra zoveel sporen nodig hebben, alhoewel... ik betwijfel het. 48 sporen simultaan multitracken is niet niks hoor. Open a bottle worms, zouden onze amerikaanse vrienden zeggen

Comment

• Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

Is voor een concert van een fanfare. Als ik elk instrument 2x neem + nog wat extra zoals gitaar, basgitaar, xylofoon,vocals, etc kom ik op 48ch.

Comment

• Ibvee
              • Nov 2002
              • 714

:| Waarom zou je elk instrument 2x nemen bij een fanfare?! Grote symfonie orkesten nemen ze meestal op per sectie, dat is dus 2 of 3 mics voor rond de 6 mensen.
              Dan nemen ze op met de meest pro spullen wat er maar bestaat.
              Ten 2e waar ga jij die 48 mics vandaan halen?
              Daarnaast denk ik niet dat als jij met 48 kanalen aan de gang gaat dat je genoeg hebt aan adobe audition, daar al overna gedacht?

Wat ik zou doen: Gewoon opnemen op die HD24 tijdens het concert, ik zou niet op adobe audition vertrouwen tijdens het concert, ik denk niet dat het stabiel genoeg is voor die 24 kanalen en timecode erbij. Dan gewoon per sectie, en de kleine extra dingen die je noemt gewoon apart nemen.

Grote kans zelfs nog dat het beter klinkt ook, omdat die mensen zichzelf al akoestisch mixen als het ware, en het de 'samenklank' van meerdere instrumenten op dezelfde partij is die je hoort als je naar een fanfare luisterd, niet een heleboel trompetjes of iets anders apart.
              De groeten => Micha

Comment

Working...