SIR en impuls response

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacob
    • Jan 2006
    • 152

SIR en impuls response

The home of SIR3 (high quality reverberation plug-in), StandardEQ (very flexible high precision software-equalizer plug-in), qwertyGO! (trigger sounds with your keyboard) and Butterfly (multi-channel convolution plug-in).

Is hier iemand bekend met bovenstaande websites?

Een tijdje geleden kwam ik hier toevallig terecht en vind dit interessant voor het mixen op een PC. Je kan van allerlei studio apparaten de response downloaden en mbv SIR in jouw mix gebruiken.

Het gaat alleen over de klank. Dus niet de bediening of daadwerkelijke compressie. De Galmapparaten en pre-amps vind ik vooral erg leuk om mee te experimenteren.

Mijn vraag is dus of iemand dit al kent en wat je er van vindt en hoe je het toepast.
  • emiel-r
    • Mar 2006
    • 169

ken het inderdaad, werkt verbazingwekkend goed moet ik zeggen. Zelf heb ik het alleen met galm gebruikt. Het werkt trouwens niet alleen voor studioapparaten, maar je kan dus ook de response van een kerk opnemen bijvoorbeeld en die gebruiken. Je hebt dan dus gewoon de galm van die kerk.

Waves heeft ook zo een plug in, verder is er Altiverb, misschien nog wel meer.

Comment

• Jacob
      • Jan 2006
      • 152

Op de altiverb website staan inderdaad ook de responses van oa het concertgebouw, maar ook vele andere gebouwen, studio's, apparaten, luidsprekers, vliegtuigen, etc. Dat kan er natuurlijk dan ook mee. Best logisch eigenlijk.
      Altiverb ziet er uit als een hele mooie oplossing om achteraf ambience aan een opname toe te voegen. Vooral omdat dit veel verder gaat dan het SIR op de eerste link die ik heb gegeven. Het is leuk om de samples en voorbeelden te bekijken op de website.

Op de website van voxengo staat de pristine space. Een meerkanaal reverb die gebruik kan maken van impuls responses. En de Analogflux suite kan je gebruiken om een insert te maken met een eq, pre-amp, etc.

Je kan er niet echt mee werken, maar zoals ik al zei, het idee is wel erg gaaf erachter. Even je opgenomen gitaar (gratis) door een Neve heen halen
      Last edited by Jacob; 13-05-06, 15:10.

Comment

• emiel-r
        • Mar 2006
        • 169

Waarom zou je er niet echt mee kunnen werken? Omdat het zo simpel lijkt? da's nou juist het geniale ervan. Vind het fantastisch!

Comment

• Jacob
          • Jan 2006
          • 152

Nu ik het teruglees, klopt het inderdaad niet. Ik bedoelde dat je geen instellingen kunt veranderen of echt laten werken. Een Neve EQ kun je gebruiken met vooringestelde parameters. Een compressor krijg je alleen de klank en bij een galm is het niet mogelijk om decay, etc te wijzigen.

Je kan er wel mee werken, maar niet er mee werken.

Comment

• emiel-r
            • Mar 2006
            • 169

Ja inderdaad, maar je kan de galmtijd in een kerk ook moeilijk veranderen he? .

Echter, het kan wel kunstmatig, zoals je met een sampler ook een gesampelde synthesizer ook de releasetijd kan aanpassen. Net als andere parameters trouwens. Heb je al het een en ander uitgeprobeerd?

Groeten!

Comment

Working...