Radio / omroep middels evenementenzender

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RCF
    • Jun 2003
    • 91

Radio / omroep middels evenementenzender

Hallo,

In een ander topic op dit forum ben ik getipt om voor een kindervakantieweek die onze jongerenstichting elk jaar organiseert eens na te gaan denken over een evenementzender. Aangezien dit niet meer aansloot bij het topic open ik er hier een nieuw topic.

Korte uitleg: elk jaar organiseren wij een kindervakantieweek in Zundert (www.stokperdje.nl). Hiervoor hebben we dit jaar weer actief iets gedaan met radio/omroep tijdens deze week. Voor volgend jaar willen we er wellicht nog meer, nog actiever iets mee gaan doen.

Achtergrondinfo: Tijdens de vakantieweek moeten er door de kinderen dorpen met hutjes gebouw en bewoond worden. De kleuters doen dit in door ons vooraf gebouwd hutjes, die ze mogen versieren en bewonen voor een week. De ouderen moeten op een verderop gelegen plein zelf hutten bouwen. Daarnaast is er nog een sport/spel gedeelte waar allerlei sporten beoefend kunnen worden. Op beide "dorpen" speelt zich ook een verhaal af, uitgebeeld door enkele hoofdrolspelers.

Qua muziek zouden we het wellicht als volgt in willen delen:
    Op het kleuterdorp (in en rondom ons gebouw) is de hele week minimaal achtergrond muziek nodig, met een draadloze microfoon voor omroep en de hoofdrolspelers.
    Op het 'groot dorp' is ook achtergrond muziek nodig in de vorm van een interactief radioprogramma met de kinderen wat door ons gemaakt wordt.
    Ook hier lopen de hoofdrolspelers met een draadloze mic. rond.
    Bij sport/spel horen ze het programma van het 'groot dorp'.

Dit jaar hebben we op het 'groot dorp' een studiootje opgebouwd vanwaar we een programma maakten voor het 'groot dorp' en vanwaar we achtergrondmuziek verzorgen voor het kleuterdorp (100meter verderop).

Nu werd alles op het plein en in/rondom het gebouw weergegeven door 100V-set. De verbinding tussen plein en gebouw was bekabeld met een convertor aan het einde om van gebalanceerd terug naar ongebalanceerd cinch te gaan, voor input 'lokale versterker' (zie ander topic).

Omdat we nu getipt zijn over zo'n evenementenzender wil ik me hierin eens verdiepen. Is het interessant om een week lang een eigen programma over een fm-frequentie uit te zenden, zodat alle kinderen dit via een eigen meegebrachte radio kunnen horen? Ook ouders in de buurt kunnen dit programma dan horen, hmmmm... Waar vind ik meer informatie en met name prijzen van zo'n evenementenzender? Wie heeft er ervaring met zo'n zender? Kortom alle informatie en praktijkervaring is welkom....

Groeten, Edgar..
    Wij hadden TREP! Nu 4 stuks SB150r.... Ook leuk....
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Zoals ik al eerder gezegd heb, kun je je licht 'ns opsteken bij de Nozema. www.nozema.nl

Comment

• RCF
      • Jun 2003
      • 91

@Outline: Inderdaad die eerdere reactie heb ik gezien. Zal daar zeker eens informeren of gaan zoeken. Nogmaals bedankt.

Maar zijn er die praktijkervaringen hebben met zo'n situatie/opstelling en/of het principe van de evenementenzender??

Alle info is welkom.

Groeten Edgar
      Wij hadden TREP! Nu 4 stuks SB150r.... Ook leuk....

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Misschien qua zendvermogen iets te kort (maar dat is te boosten, nietwaar ;-) .... maar met een iPod kun je toch ook uitzenden ?? (normale optie om in de auto muziek van je iPod over je autoradio te draaien via de tuner), is dat misschien een goed idee voor je, heb je direct een goedkope oplossing, waar je met een beetje knutselen allicht behoorlijk mee vooruit kan ....

Veel succes ermee in ieder geval !

Cheers !
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• esound
          • Oct 2004
          • 193

hoezo met een ipod zenden hoe zit dit inelkaar dan?

Comment

• Gitarist 62
            • May 2006
            • 278

Met een FM-modulator, wordt een autoradio-interface gebruikt om geluid van externe bronnen af te spelen via de boxen van de autoradio. Deze universele interface, een kastje ter grootte van twee luciferdoosjes, plaats je achter de autoradio tussen de standaard aanwezige autoradio-antennekabel. Antenne-stekker uittrekken, interface insteken, even +12V en -12V koppelen met de voeding van de autoradio en de installatie is klaar. (bron: planet)

Zo werkt dat dus. Voor deze toepassing niet zo geschikt dus. Dat idee met een booster: wellicht werkt dat hoor maar ik weet zeker dat je dan heel snel minder plezierig bezoek van de 'bevoegde instanties' hebt
            ~Clearsound~

Comment

• GuntherM
              • Jan 2006
              • 163

Ik heb hier thuis een USB FM-modulator, rechtstreeks op de laptop met broadcast-software. Als het weer een beetje meezit kan ik in een straal van 50m muziek voorzien. Je kan dan eventueel via je audio-in van je geluidskaart een mixer aansluiten. Veel succes.

Comment

• admin
                Administrator
                • Aug 2000
                • 1009

Dit is erg leuk spul! Het mag in Nederland dan allemaal wel niet, maar goed, gezien het relatief kleine vermogen en de duur van de uitzending.

Last edited by admin; 25-07-06, 12:49.
                Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

Dit is erg leuk spul! Het mag in Nederland dan allemaal wel niet, maar goed, gezien het relatief kleine vermogen en de duur van de uitzending.
                  Vloeken mag ook niet...Sex voor het huwelijk ook niet...

Maar het is wel een erg goed plan...een 'evenementen' zender...

Daar moeten ze gewoon plaats voor maken in de ether...Schilt een hoop gezeul met mobiele zenders, antennes en tuners...enz...
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• admin
                    Administrator
                    • Aug 2000
                    • 1009

Je kunt er nog een extra "kachel" achterhangen voor meer vermogen
                    Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Ik zeg 1 ding: als particulier kun je je nog wel veroorloven om zoiets 'n keer te doen en gepakt te worden, maar als bedrijf of stichting enz zo ik het toch ABSOLUUT niet doen! Geloof me als ik zeg dat de boetes NIET mals zijn plus directe inbeslagname van AL je apparatuur!

Heb hier nog 'n link (deze delen OOK de boets uit): www.agentschap-telecom.nl

Comment

Working...