Lexicon Alpha

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Lexicon Alpha

Ik ben sinds kort in het bezit van een Lexicon Alpha USB geluidskaart, nu doet zich het volgend probleem voor : Er komt wel geluid uit, maar krijg er geen geluid in, via de line in. Nu heb ik al vanalles geprobeerd en opgevraagd bij Lexicon, maar dat is me ook niet duidelijk. Als ik geluid vanaf de mixer naar de kaart stuur, krijg ik bij Soundforce en Cubase maar 1 kant binnen...Zijn er mensen die misschien een oplossing weten?
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Selecteer je bij je hardware instellingen de media drivers, of de officiele ASIO drivers?

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Dat weet ik zo niet...Dat moet ik even kijken, maar welke moet ik dan hebben... Ben gisteravond nog een paar keer bezig geweest, maar kreeg tot 2 keer toe een blauw scherm met XP... en dan nog jente...Het geluid wat ik eruit krijg is gewoon erg goed...Alleen nu nog geluid erin...
      Olaf Duffhuës

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

Je moet de Lexicon ASIO drivers hebben.

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

...En die selecteer je in de software die je op dat moment gebruikt, niet in het control panel van XP.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Mike Manders
            • Aug 2006
            • 341

de oplossing voor alle problemen: koop een Apple

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Ja, nadat genoeg collegaas mij dat hadden verteld heb ik het ook maar gedaan. Hij kon na 2 weken naar de reparateur.
              Last edited by sparky; 08-12-06, 00:26.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

de oplossing voor alle problemen: koop een Apple
                Zal er 1 bestellen, rekening naar Uden?

Zoals al vaker gezegt, lul verhalen heb je niks aan...Ik hoef gelukkig nog steeds niet te leven van een Lexicon Alpha het is maar voor thuis voor de hobby...
                Olaf Duffhuës

Comment

• Mike Manders
                  • Aug 2006
                  • 341

Hi Olaf, prima als je het een lulverhaal vind. En dat je er niet van hoeft te leven is prima, maar je wilt toch gewoon dat het werkt. Het mooie van Apple apparaten is dat het zeer stabiel is, dat de hardware erg goed en betrouwbaar is, en ga zo maar door.
                  ik heb het tot voor 2 jaar geleden met windows geprobeerd en ik wil dat NOOIT meer, vastlopers, virussen, opnames die plotseling weg zijn. Geen pc's en geen windows meer voor mij. Dus waarom die rekening dan naar Uden moet??? geen idee.

De apples hebben mij nog nooit in de steek gelaten, niet in de studio en ook niet op lokatie. vind je het nu nog steeds een lulverhaal??

Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar ik mag toch wel een advies geven?
                  groeten!
                  Mike

Comment

• Ibvee
                    • Nov 2002
                    • 714

Datzelfde geld ook voor mensen die met een pc om kunnen gaan, al vraagt het hier en daar misschien wat meer aandacht.

vastlopers komen naar ik heb vernomen evenveel voor bij macs als bij pc's, en hangt voor een groot deel af van de manier waarop ze onderhouden worden,

virussen, jij zou toch moeten weten dat je met een serieuze audiocomputer niet zomaar moet gaan surfen, daarnaast heb ik met mijn pc's zelden tot nooit last van virussen terwijl ik dagelijks op het web zit.

Met een goeie DAW zijn opnames nooit zomaar weg, aangezien je toch best wel wat stapjes kunt undo-en, daarnaast is het bekend dat zowel bij Mac's als bij PC's regelmatig gebackuped moet worden.

Het is misschien een klein voordeel dat er minder virussen voor de Mac bestaan, maar vooral de kracht van de nieuwe Mac Pro is een groot voordeel in een audio omgeving. Als je dat niet nodig hebt, er worden ook hits of wat voor andere bijzondere dingen gemaakt op een PC, het ligt voornamelijk aan de gebruiker.

On toppic:
                    Al op een andere computer geprobeerd? Als het daar ook niet werkt heb je grote kans dat het aan de unit zelf licht.
                    Last edited by Ibvee; 08-12-06, 00:55.
                    De groeten => Micha

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Ik vind het inderdaad nog steeds een lul verhaal ja...Ik ga namelijk geen Mac kopen voor een beetje internet, muziek luisteren en wat kleine jingle dingetjes knippen en plakken...En het heeft sowieso altijd goed gewerkt, alleen zoals het altijd bij een laptop is, is de geluidskaart in een laptop helemaal k*t...En als ik serieuze dingen wil gaan doen, besteed ik dat liever uit aan mensen die er verstand van hebben...Omdat ik niet genoeg thuis ben in de pc wereld, vraag ik gewoon iets wat ik niet weet...Dat lijkt me niks meer dan normaal...En ik weet ook wel dat je met een Mac beter af bent, maar ik vind het zonde van mijn geld, als ik er alleen een beetje hobbymatig mee werk...Ik steek liever mijn geld in mijn FX rack, dat als ik ooit een ene Mike Manders over de vloer krijg, er geen gezeur komt...;-)
                      Last edited by Olaf Duffhuës; 08-12-06, 09:21.
                      Olaf Duffhuës

Comment

• Mike Manders
                        • Aug 2006
                        • 341

nou nou, wat een reaktie. maar zoals ik eerder al zei mag iedereen zijn mening hebben.

gelukkig heb ik altijd mijn eigen rack bij, heb ik dat gezeur ook niet.
                        Last edited by Mike Manders; 08-12-06, 09:39.

Comment

• M'Elodie
                          • Oct 2006
                          • 148

Niet goedkoop, maar wel een apparaat van ALURE !
                          De D-audio USB interface van Duran Audio D-audio
                          Geen drivers. Gewoon USB 1.1. Aansluiten. Geen drivers. Niks!
                          Een simpel programmaatje van de CD kopieren naar je bureau blad.
                          Het programaatje is nl. de software mixer van de interface.
                          Letterlijk en figuurlijk: plug&play. En met de alleraller beste audio specs die je maar wilt :-) voor mij niks anders meer.

Comment

• Ibvee
                            • Nov 2002
                            • 714

Originally posted by M'Elodie
                            Niet goedkoop, maar wel een apparaat van ALURE !
                            De D-audio USB interface van Duran Audio D-audio
                            Geen drivers. Gewoon USB 1.1. Aansluiten. Geen drivers. Niks!
                            Een simpel programmaatje van de CD kopieren naar je bureau blad.
                            Het programaatje is nl. de software mixer van de interface.
                            Letterlijk en figuurlijk: plug&play. En met de alleraller beste audio specs die je maar wilt :-) voor mij niks anders meer.
                            Heb dat ding wel eens in werk gezien, een geloof dat het niet meer een referentie kaart is dan een normale audio kaart. Daarnaast ging dit toppic geloof ik over het oplossen van een probleem met een lexicon alpha, zonder de kaart te vervangen. En deze kaart heeft betrekkelijk weinig functies in vergelijking met de alpha, dus het zou volgens mij zoiezo geen vervanger zijn.

En zonder drivers lijkt het me erg lastig te gebruiken met de gangbare DAW's...
                            De groeten => Micha

Comment

Working...